2014-10-11, 23:15
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paretarn
Det är självklart skitsnack. Fega råttorna till kurder vågar inte göra någonting, så de "kravallar" i Turkiet istället där PKK-kurder och islamistkurder i Huda-Par dödar varandra.

Gränsen är nästan 1000 km stor. PKK-terroristerna har smugglat droger och annat skit i över 30 år. Tror du inte att de kan ta sig över ifall de vill?

Tror du inte att kurderna hade kunnat samla 50 000 man och stormat gränsen, ifall man faktiskt vill?

Varför har inte PKK skickat ner sina terrorister från Qandil?

Faktum är att den turkiska militären öppnade gränsen för kurder som ville ta sig in i Ayn-al-Arab. Dessa fegisar kom dock tillbaka till Turkiet efter en timme.
Jag är ganska säker på att det har samlats fler än 50 000 vid gränsen, men militären gör allt för att skingra massorna. De skujter ibland med skarp amunition in i folkmassorna och om de inte gör det så är det tårgas och vattenkanoner som gäller. Det är flera som blivit skadade eller dött av att de fått en tårgaspatron i huvudet.

Just nu så är det undantagstillsånd i Turkiet och i varenda kurdisk stad så finns militären där. Landet har inte haft denna situation sedan 90-talet. Jag tror inte du rikigt förstår det allvarliga i situationen. Om du själv är så tuff så kan väll du göra något. Vi vet ju hur framträdande roll assyrier har haft i dessa konflikter. Kan ni inte sammla två tre styckna och gå loss på stängslet så att kurderna kan komma igenom?

Det är mycket tomt prat här som går ut på att de egentligen är i position att ändra situationen i Kobane, men att de inte gör det pga rädsla. Du borde få nobelpriset i efterblivenhet. Hur kan ens hjärna producera detta svaret när situationen ser ut som den gör? De väljer att kravala i Turkiet för att de är för rädda att ta sig till Kobane och det är inte så att de kravalar för att kurderna inte har någon möjlighet att ta sig till Kobane. Om rädsla hade varit den känsla som alla kände så skulle väl alla istället varit hemma, eller?

Sedan vad gäller siffrorna angående de assyriska milliserna så har du fått allt bakom foten. Den pro-kurdiska är den störst medan den pro-regimska består av på sin höjd ett hundra tal män.
Citera
2014-10-11, 23:18
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Kurd från Ayn al-Arab som var kidnappad av IS:

http://www.youtube.com/watch?v=wx-duzk6fhc

"They are right" och "ypg är otrogna" - säger han. Är ni chockade? Finns tusentals kurder i IS, och kurder har alltid varit extremister, så om ni är det, bör ni inte vara det.

Kurder i Sverige förmedlar gärna en bild om att kurder är "sekulära". Sanningen är att de största islamisterna i MÖ är just kurder.

Det finns alla sorter i IS.
Trode du att IS var homogen grupp med bara Araber? Dom är bara majoriteten.
Det finns Afrikaner av alla slag, det finns Turkar, Tjechener mm.

Exil Assyrier hänvisas till Svensk Assyriska riksförbundet.
Citera
2014-10-11, 23:23
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjK
Kan du garantera att vapen som går över gränsen inte kommer riktas mot Turkiet?

Du skyller fortfarande på Att Turkiet inte släpper igenom någon, det klargjordes för en stund sen att den som vill kan ta sig till andra sidan.. Den som vill....
eeeh nej, ingen kan ta sig över och det är det som hela revolten beror på. Kan du åtminstone försöka bidra med något till tråden? Det är så jävla irriterande att jämt och ständigt tjafsa om grejer som är underförståt. Varenda källa påstår att varken kurder eller matrial kan tas över till andra sidan. En åsna skriver här att kurder vist kan göra exakt vad dem vill, men att de inte gör det pga av rädsla och därefter ska detta lyftas upp som enda sanningen. Varje gång jag går in i den här tråden så undrar jag vad fan jag gör här? Jag passar inte in i den här skaran.
Citera
2014-10-11, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Jag är ganska säker på att det har samlats fler än 50 000 vid gränsen, men militären gör allt för att skingra massorna. De skujter ibland med skarp amunition in i folkmassorna och om de inte gör det så är det tårgas och vattenkanoner som gäller. Det är flera som blivit skadade eller dött av att de fått en tårgaspatron i huvudet.
Du svarade inte på frågan: Hur har PKK kunnat smuggla över gränsen i 30 år, men inte lyckats göra det nu? De har både smugglat droger, men även tagit sig över gränsen för att döda flera turkiska soldater tidigare, men de kan inte göra det längre?

Tror du att turkiska militären hade skjutit skarpt ifall kurder stormat gränsen och tagit sig till Syrien med alla journalister på plats?

Hur kunde kurderna klippa gränsstängslet och ta sig över för någon vecka sedan, men inte nu?

Citat:
Just nu så är det undantagstillsånd i Turkiet och i varenda kurdisk stad så finns militären där. Landet har inte haft denna situation sedan 90-talet.
Som sagt är det islamistkurder från Huda-Par som krigar mot PKK-kurder. När turkiska säkerhetsstyrkor dykt upp så har kurderna flytt, så nej kurder gör inte "kaoz".

Citat:
Vi vet ju hur framträdande roll assyrier har haft i dessa konflikter.
Till skillnad från outbildade kurdiska servitörer är vi ett välutbildat och civiliserat folk.

Men ifall du hade haft någon koll kanske du skulle känt till staden Mhardeh där assyriska lejon skämde ut Al-Qaeda terroristerna Jabhat al-Nusra och fick dem att framstå som småflickor. Då snackar vi alltså om en stad som var omringad från varje håll. Assyrierna i Mhardeh hade inte lyxen kurderna har, d.v.s. de kunde inte fly norrut mot Turkiet.

De stannade kvar i sin stad och piskade islamistråttorna helt enkelt.

Såhär hanterar vi assyrier islamistkackerlackor: https://pbs.twimg.com/media/BwjYezBIYAAiFXW.jpg

"We cannot lose: we only have one option, to achieve victory," said Joseph.

Citat:
De väljer att kravala i Turkiet för att de är för rädda att ta sig till Kobane och det är inte så att de kravalar för att kurderna inte har någon möjlighet att ta sig till Kobane. Om rädsla hade varit den känsla som alla kände så skulle väl alla istället varit hemma, eller?
Det är ju sann lyteskomik när kurder ser sitt folk bli massmördade över gränsen, och då väljer att "kravalla" genom att döda varandra i Turkiet.

Citat:
Sedan vad gäller siffrorna angående de assyriska milliserna så har du fått allt bakom foten. Den pro-kurdiska är den störst medan den pro-regimska består av på sin höjd ett hundra tal män.
Nej, din djävla kackerlacka. Ska du lära mig om mitt folk?

Har du förresten följt mitt råd och googlat "Dawronoye"? Gör gärna det och återkom. MFS/Syriac Military Council består av 30 bonnläppar. Bara att kolla på deras FB-sida så ser du att det är 10 återkommande grabbar på varje bilder. Tror du på något sätt att dessa representerar oss? Det finns inget assyriskt parti och ingen assyrisk organisation som stödjer dessa. Vi snackar alltså om samma gruppering som falsifierat underskrifter från assyriska riksförbundet och massa annat.

Så kan du hålla käften och sluta sprida din propaganda?

Tack på förhand. Puss.
Senast redigerad av Paretarn 2014-10-11 kl. 23:48.
Citera
2014-10-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
eeeh nej, ingen kan ta sig över och det är det som hela revolten beror på. Kan du åtminstone försöka bidra med något till tråden? Det är så jävla irriterande att jämt och ständigt tjafsa om grejer som är underförståt. Varenda källa påstår att varken kurder eller matrial kan tas över till andra sidan. En åsna skriver här att kurder vist kan göra exakt vad dem vill, men att de inte gör det pga av rädsla och därefter ska detta lyftas upp som enda sanningen. Varje gång jag går in i den här tråden så undrar jag vad fan jag gör här? Jag passar inte in i den här skaran.

Det länkades till en video och story där man ser att folk tar sig över gränsen, dock stog militären där när dom ville tillbaka. Så sluta förneka saker som är uppenbara.
Citera
2014-10-11, 23:31
Medlem
interiorcores avatar
Citat:
Kurder i Sverige förmedlar gärna en bild om att kurder är "sekulära". Sanningen är att de största islamisterna i MÖ är just kurder.
Uppge källla gärna! Hur stor andel av rösterna fick de enda två islamistiska partierna i KRG? Och är detta på något sätt samstämmigt med ditt påstående här?

Sedan kan man fråga sig vad detta har för relevans i konflikten som pågår i Syrien? Kurderna har det sekulära YPG/PYD och de möter en jihadistgrupp.
Citera
2014-10-12, 00:08
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ta en titt på ditt folks historia så ser du att den präglats av islamism.

Den första islamiströrelsen i Irak i början på 2000-talet fick fäste i dom kurdiska områdena.

Det är du som snackar om massa andra länder, så varför vill du sluta nu?

Det är ingen hemlighet att assyrier per capita är det mest välutbildade folket i Syrien. Alla här som har syriskt påbrå kan intyga att kurder var städare, servitörer och sånt skräp - ifall de ens hade något jobb.

I Sverige är assyrier/syrianer tillsammans med perser den mest välutbildade utomeuropeiska folkgruppen. 7% av Karolinska Institutets läkarprogram bestod utav assyrier. 7 procent bestod av iranier. Hur många kurder var det? Assyrierna i Sverige bidrar t.ex. med Sveriges och en av världens främsta främsta professorer inom kvantkemi (Fahmi Himo), Sveriges första utomeuropeiska minister (Ibrahim Baylan)... och jag kan fortsätta i år.

Vad fan har ni kurder bidragit med? Hedersmord är svaret. 60% av hedersmorden i Sverige har begåtts av kurder.

För övrigt kan jag meddela att kurdernas desinformation här är just desinformation. De håller i detta nu på att få ordentlig pisk av IS, och staden faller inom ett par dagar max.

Cheerrtt!

Jag hade trott dig om du hade skrivit att 7% av SD.s väljare är Assyrier.
Kobane kommer inte klara sig tyvär, men IS förlorar mest på detta. Dom har dom stora förlusterna i denna fight.
Citera
2014-10-12, 00:11
Medlem
Minns ni de bosniska tonåstjejerna (bild finns i länken) som flydde från Österrike för att gå i jihad? De har tydligen fått nog av livet med ISIS och vill tillbaka hem till Österrike, inte nog med det så är dom gravida då de gifte sig med tjejenska ISIS-krigare. Men tydligen är det omöjligt för dem att komma hem till Österrike för tillfället då en österrikisk lag hindrar detta.

Enligt föräldrarna är det någon Abu Tajma som är ansvarig för deras flykt, hoppas österrikiska polisen griper svinet.

http://ekstremno.com/?p=1403

Här kommer en google översättning

Pregnant teen Samra and Sabina pray for homecoming: "We have had enough of life in the Islamic state"

17-year-old Samra Kešinović and 15-year-old Sabina Selimovic allegedly contacted his family and told them that they want to return home. "We have had enough of life in the Islamic state and the jihadists' message is two pregnant girls transmitted Telegraph.

But sadly returning home is not easy to do. Austrian officials said the current laws do not allow their return. "It is impossible that they are now back home," said a spokesman for the Austrian Ministry of the Interior.

She married a Chechen fighters?

Remember, the girls have their profiles on social networks announced that they have fled from Europe and now live in Syria.

According to the Central European News, Bosnian teenagers were in Syria married to two Chechen fighters who fight for ISIL. After posing holding an automatic rifle in his hands and openly support Isil on social networks in the world they began to call the "new faces of Jihad."

Interpol and Austrian police are searching for them and intelligence agencies closely monitor their publication on social networks.

Police fear that Isil uses two teenage girls to recruit more women into their ranks. Two more girls were recently caught as they tried to cross the Austrian border to also join Isil-in.

Family girl claims to be responsible for their disappearance radical Imam Abu Topic Search. Girls shortly before his disappearance started in his mosque. The Share on Facebook girls have printed photos that are surrounded by people who carry guns. "Death is our goal," according to one publication.
Senast redigerad av UltrasSarajevo 2014-10-12 kl. 00:24.
Citera
2014-10-12, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Cheerrtt!

Jag hade trott dig om du hade skrivit att 7% av SD.s väljare är Assyrier.
Kobane kommer inte klara sig tyvär, men IS förlorar mest på detta. Dom har dom stora förlusterna i denna fight.

Det finns inget att "tro". Det är enkel information att ta reda på. Inga hemligheter direkt att assyrier/syrianer och iranier är överrepresenterade på Sveriges främsta utbildningar.

Aja, ingen lust att fortsätta denna kukfäktning. Kan ej bli mer off topic. Move on.

Kobane: Islamic State battles to encircle Syrian Kurds
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-29581728

Kurder i Tyskland protesterar:
http://www.zie.nl/video/algemeen/Massale-demonstratie-in-Dusseldorf-tegen-IS/glxz2x1funu9

Många PKK- och Urkalan-flaggor.

Nu ska man ta och slagga. Vissa här studerar inte på Komvux eller är arbetslösa och har således ej tid för nätter vid Flashback, så tråden kommer antagligen att fyllas med kurd-skit igen, men jag kommer tillbaka i morgon för att sätta er alla på plats, än en gång.
Senast redigerad av Paretarn 2014-10-12 kl. 00:25.
Citera
2014-10-12, 00:30
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idealist
Vilka är "vi"? Du var ju en blågul svensk för något inlägg sen? Skäms inte över din identitet, det är inte ditt fel vad du föds till.
Jag är, och kommer alltid förbli stolt blågul svensk. Med vi menade jag givetvis vi civiliserade människor, dvs inte barbarer, skäggapor, fårknullande mongolapor och annat inavlat pack som just nu förorenar Anatolien.
Citera
2014-10-12, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Hyfsat äckligt att se en massa turkar relativisera ett faktiskt pågående folkmord i Syrien och stödja den part ISIS som utför det. Turkiet måste klassas som en terrorstat och uteslutas ur alla förhandlingar om ett eventuellt EU-medlemskap och tas ur NATO.
Och med det sagt, sätter vi punkt för debatten. Ni som inte förstår läs om det @Arbetarmakten skrev.
Citera
2014-10-12, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Här är länken;

http://www.analizmerkezi.com/hdpliler-tel-orgulerden-atlayip-siniri-gectiler-1-saat-sonra-geri-alin-diye-yalvardil-54374h.htm

Här är en video när det heroiska ingången sker;

http://www.aljazeera.com.tr/haber/telleri-yikip-suriyeye-gectiler

Varför försöker man riva gränsövergångar?

-Vad är det för beteende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in