2018-07-26, 05:53
Medlem
inte mycket skriva om tycker lojala västmedia https://www.zerohedge.com/news/2018-07-25/death-toll-isis-suicide-attack-syrian-city-climbs-215
Citera
2018-07-26, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ta dina mediciner så kommer det att kännas bättre.

Du har ju för övrigt i PM till andra medlemmar skrutit med att du våldtagit kroatiska
barn och sedan dödat dem, som en hämnd för kroatiska krigsbrott. Så du är väl inte
rätt person att göra värdeomdömen.
Lögnaktiga psykfall som inga piller hjälper, du borde lobotomeras. Nej jag har alldrig och skulle alldrig kunna tänka mig begå våldtäkt, dessutom för att spä på lögnen så påstår du att jag skulle skickat pm att det var barn, sannerligen inte skickat pm att jag skulle ha våldtagit någon, du får gärna visa dessa ej existerande pm. Eller har alla dessa personer "raderat" det pm. Visa upp åtminstone ett. Killen du skickade tror jag har kvar ditt till honom, skall kontakta honom och be om ett screenshot av ditt pm till honom. Tills jag hört av honom, kan andra som vill se ditt pm till mig, betonar att jag innan dess inte skickat något till dig, det kan också ses på tiden pmet som jag fick av dig och det jag skickade tillbaks där jag. Ditt pm till mig på serbiska att du vill knulla mig:
https://cdn1.imggmi.com/uploads/2018/7/26/3aacee0c8b18eca18951d4d228469774-full.png
Översättning:
https://cdn1.imggmi.com/uploads/2018/7/26/3a0957a2befa0dc5aad0b2447b304a72-full.png
Senast redigerad av Persetan 2018-07-26 kl. 10:32.
Citera
2018-07-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DukeOfEarl
inte mycket skriva om tycker lojala västmedia https://www.zerohedge.com/news/2018-07-25/death-toll-isis-suicide-attack-syrian-city-climbs-215
Citat:
This in spite of the fact that as ISIS is on its last legs in the tiny southwest pocket of southwest Syria adjacent to the Israeli-occupied Golan and the Jordanian border, and as Syrian and Russian jets continue to pound Islamic State positions, "whole families were butchered, scores of on the spot executions, children, women & elderly killed in their homes, another dark day for Syria," in the description of Syrian-British reporter Danny Makki.
Aftermath of one of the suicide blasts in Sweida. Via SANA

Early Wednesday morning four suicide bombers stuck a popular open-air market and other locations in Sweida city, a provincial capital in the country's south. Syrian state media said a motorcycle bomber detonated himself in the marketplace just after dawn, after which a series of other ISIS attacks followed.

Islamic State media channels quickly claimed responsibility for the massacre, even as the Syrian Army continues to advance against ISIS and other al-Qaeda terrorists in Daraa and Quneitra provinces, where the particular ISIS group near the Israeli border goes by the name of Jaish Khaled Bin al-Waleed.

#SAA recaptured some villages from #ISIS/#Daesh militants since they occupied them from #FSA on 19 July #Quneitra #Syria pic.twitter.com/Shcarjm4Sc
— Islamic World Update (@islamicworldupd) July 24, 2018

Syrian State media reports that authorities thwarted other potential attacks and "hunted down two terrorist suicide bombers who had been wearing explosive belts and killed them before they were able to blow themselves up in the residential areas in the city."

The chaotic aftermath, reportedly with bodies strewn about the crowded marketplace, made casualty counts hard to come by, as initially Reuters counted 50 among the dead, but late in the day reported 215 killed and 180 injured, including 75 ISIS fighters.

Some of the terrorists involved in the coordinated attacks and who apparently survived the initial attacks were reportedly rounded up by mobs of angry Sweida residents and hung in front of a public building.

If 166 people were killed anywhere other than #Syria in the world it would be breaking news, not to mention #ISIS being the main cause of those deaths. #Sweida
— Danny Makki (@Dannymakkisyria) July 25, 2018

Journalist Danny Makki, reporting from on the ground in southern Syria, observed "ISIS isn't finished, its nowhere near finished, it managed to kill over 150 people in one of Syria's safest provinces in one day."
Det är som vanligt från västmedia, men också väntat, samma skit som dom gjort och gör på Balkan och i Mellanöstern fortsätter. Väst stödjer monstren som är fiender till Ryssland och dess allierade osv. Fuck Putin, det drägget som lovat komma tillbaks med ryska armén om det behövdes, nu behövs det mer än någonsin, men drägget säger att Syriens armé inte ens får defensiva vapnet s300, Israel med sin bitch USA får härja fritt och hjälpa jihadister i Syrien. Enda hoppet för kristen ursprungsbefolkning, Assad och andra muslimer som inte är jihadister i Syrien är Rysslands armé kommer tillbaks utan att drägget Putin sätter käppar i hjulet.
Senast redigerad av Persetan 2018-07-26 kl. 10:54.
Citera
2018-07-26, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Putin styr ryska armén. Menar du att den ryska armén går på egna förhållningsorder? Skitsnack.

Ni har inte stöttat ett skit. Ni har endast kollat på när ursprungsbefolkningen töms ut i området. Ryssland och Armenien är de ända två länderna som har stöttat de kristna i Syrien. Ingen annan. Det fanns en liten paramilitär grupp greker men det var allt. Noll serber. Hezbollah som är shia muslimer har skyddat de kristna mer än Serbien och Grekland. Parasiter hela högen.
Tyvärr så har Putin stor makt över ryska armén, många ryska generaler skulle definitivt inte ha låtit USA med dess allierade bombat Syrien utan att slå tillbaks, det ser man också på tidigare ryska generalers uttalanden, Putin har bevisat att han är Israels bitch, det enda han fruktar är om ryska armén gör kupp. Enligt din knäppa logik så skall jag bespotta syrianer, för jag har inte hört om någon frivillig från kristen ursprungsbefolkning i Syrien som krigat för serber. Parasit är just vad din kära Putin är. En skit som förrått sitt egna folk i östra Ukraina och av en sådan kan man inte vänta sig annat än att han vill fortsätta vara Israels bitch och helst göra sig av med Assad.

Putins handlingar säger allt. Nu behövs Rysslands armé mer än någonsin, ISIS och övriga jihadistiska packet är långt ifrån besegrade. Åtminstone ge Syriska armén s300 så dom kan skydda sig mot Israels terrorflyg som hjälper jihadister i Syrien. Hezbollah tvekade i början av kriget om dom skulle vara med jihadister eller Assad. Hezbollah var på 90talet och begick folkmord på kristna serber i Bosnien. Hezbollah skiter i kristen ursprungsbefolkning i Syrien. Så länge Hezbollah krigar för Assad gör dom nytta, däremot att dom skulle få styra Syrien vore dödligt för den kristna ursprungsbefolkningen i Syrien. Ryssland och Iran är inte vänner, dom är allians bara för dom har samma fiende i USA. Putin försenade leveransen av s300 som är defensivt vapen till Iran rejält.
Citera
2018-07-26, 12:24
Medlem
humanlifes avatar
Israel tycks ha utfört ytterligare ett anfall mot SAA igår.

Det är tydligt att Israel helst ser att terroristerna får behålla de ockuperade områdena. Sedan skulle de antagligen bosättas av Israel.
Citat:
Israel, ISIL Cooperate to Launch New Attacks against Syrian Army Positions in Quneitra

TEHRAN (FNA)- Israel launched a new attack against the Syrian army positions in Quneitra, media sources said, adding that Tel Aviv is cooperating with the ISIL terrorists to stop the army's operations in Hawz al-Yarmouk region in Southwestern Dara'a.

The Arabic website of Sputnik news agency quoted a field source as saying on Thursday that the Israeli fighter jets bombed the Syrian army's missile and artillery positions in Quneitra on Wednesday.

The source said that the terrorist groups surrounded in Hawz al-Yarmouk near the occupied Golan fired missiles at the mountainous areas in the occupied regions, giving a lame excuse to Israel to attack the Syrian army's military positions.

He added that cooperation between Israel and the terrorists in Hawz al-Yarmouk to attack the Syrian army is aimed at stopping the army's military operations in regions occupied by terrorists in the triangle of Syria, Jordan and occupied Golan.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13970504000341
Citera
2018-07-26, 12:37
Medlem
humanlifes avatar
I FN igår:
Kuba uppmanar Israel att ovillkorligen lämna Golan och alla sina ockuperade områden. De fördömde också den israeliska hållningen som skapar så mycket förödelse i Mellanöstern, inte minst för palestinierna och de beklagar att FN inte har förmåga att fördöma våldsupptrappningen.
Citat:

Cuba demands Israeli entity to unconditionally withdraw from Syrian Golan
26 July، 2018
United Nations, SANA_ Cuba once again demanded the total and unconditional withdrawal of the Israeli occupying entity from the occupied Syrian Golan and all the occupied Arab territories.

During the United Nations Security Council’s open debate on Wednesday evening, Permanent Representative of Cuba to the UN Ana Silvia Rodriguez condemned the policies of the Israeli entity and its consequences on the Middle East region, warning of the serious deterioration of the situation there.

She confirmed her country’s solidarity with the Palestinian cause, expressing its regret over the inability of the UN to condemn the escalation of violence, attacks and tragic events in the Gaza Strip.

Cuba also expressed its deep rejection of the US government’s decision to withdraw from the nuclear agreement with Iran and re-impose sanctions on it, warning that such action could have serious consequences on stability and security in the Middle East.

https://sana.sy/en/?p=143367
Citera
2018-07-26, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
I FN igår:
Kuba uppmanar Israel att ovillkorligen lämna Golan och alla sina ockuperade områden. De fördömde också den israeliska hållningen som skapar så mycket förödelse i Mellanöstern, inte minst för palestinierna och de beklagar att FN inte har förmåga att fördöma våldsupptrappningen.

https://sana.sy/en/?p=143367
Emot kommunism däremot kan man inte förneka mycket bra som Fidel Castro gjorde och detta från Kuba inger förhoppningar att man inte kommer böja sig för sionisterna.
Citera
2018-07-26, 13:01
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Skrev sanning, du har skrivit och skickat pm till en på forumet att du älskar att USA bombade Serbien och att du har släkt i USA som medverkade i bombningarna. Ditt pm till mig och vidrigt lögnaktiga beskyllningar att jag skickat pm till andra om att ha våldtagit och mördat kroatiska barn visar att du är ett psykopatiskt perverst monster.
-----------------------------------------------------------------

https://www.zerohedge.com/news/2017-12-02/how-dubious-bbc-report-gave-israel-green-light-last-nights-attack-syria
Åh.. Kan du inte visa de där PMn jag skulle skickat.. Är lite nyfiken på det då jag inte har några
anhöriga i USA
.. Samt att jag omedelbart, när kriget startade 1999, ställde mig på Serbiens sida.
Dels av etniska skäl, dels av avsky mot Clintons aggression mot ett land som inte gjort USA
någon som helst skada.

Så nu vet du hur det känns att få falska anklagelser mot sig!
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Intressant att Israel sköt två Patriotrobotar mot en, kan man antaga, skruttig, syrisk Sukhoi.

Planet kan knappast varit ett hot mot Israel men ändå valde man att skjuta ner den. Det visar
att Israel i allra högsta grad bevakar det syriska inbördeskriget, och ingriper när de anser att
det gagnar Israel.
Citera
2018-07-26, 13:06
Medlem
arbetets avatar
Vad ska man säga om detta då? Ibland har vi tur att det finns vuxna i rummet hos militären och jag är övertygad om att vi kan tacka Mattis att vi inte har upplevt WWIII än:

Pentagon caught off guard by White House statement on Syria: emails
Internal Pentagon emails show that the White House did not coordinate with or notify Defense Department officials before it released a statement last year warning that the Syrian government would “pay a heavy price” if it conducted another chemical weapons attack, BuzzFeed News reported.

“We woke up to the statement. [White House] did not coord with us or [Joint Chiefs of Staff] or [State Department] from what I can tell,” top Pentagon spokeswoman Dana White told Kevin Sweeney, chief of staff to Defense Secretary James Mattis, in an email obtained by BuzzFeed News.

The email was sent immediately after the White House’s statement from June 26, 2017, warning Syria after the April 4 chemical attack on its civilians. The emails were obtained through a Freedom of Information Act request by the watchdog group Democracy Forward and shared with BuzzFeed.

Sweeny had forwarded White a BuzzFeed article quoting officials as saying they had “no idea” about the Syria announcement, with two question marks.

Mattis and White were on a plane to Germany to attend a commemoration of the 70th anniversary of the Marshall Plan when the White House released the statement.

“I have nothing,” Navy Capt. Jeff Davis — at the time a Pentagon spokesman — told reporters in an email. “I suppose we send queries back to the White House.”

“Was there any coord traffic on this?” a Joint Chiefs of Staff employee asked in an email to White and Davis. “This is the first I’m seeing about it. Any [talking points] would be appreciated. I’m getting calls from folks in DC.”

“Surprised us all,” Davis replied.
http://thehill.com/policy/defense/398827-pentagon-caught-off-guard-by-white-house-statement-on-syria-internal-emails#.W1migc47XNM.twit ter
Citera
2018-07-26, 13:19
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Tyvärr så har Putin stor makt över ryska armén, många ryska generaler skulle definitivt inte ha låtit USA med dess allierade bombat Syrien utan att slå tillbaks, det ser man också på tidigare ryska generalers uttalanden, Putin har bevisat att han är Israels bitch, det enda han fruktar är om ryska armén gör kupp. Enligt din knäppa logik så skall jag bespotta syrianer, för jag har inte hört om någon frivillig från kristen ursprungsbefolkning i Syrien som krigat för serber. Parasit är just vad din kära Putin är. En skit som förrått sitt egna folk i östra Ukraina och av en sådan kan man inte vänta sig annat än att han vill fortsätta vara Israels bitch och helst göra sig av med Assad.

Putins handlingar säger allt. Nu behövs Rysslands armé mer än någonsin, ISIS och övriga jihadistiska packet är långt ifrån besegrade. Åtminstone ge Syriska armén s300 så dom kan skydda sig mot Israels terrorflyg som hjälper jihadister i Syrien. Hezbollah tvekade i början av kriget om dom skulle vara med jihadister eller Assad. Hezbollah var på 90talet och begick folkmord på kristna serber i Bosnien. Hezbollah skiter i kristen ursprungsbefolkning i Syrien. Så länge Hezbollah krigar för Assad gör dom nytta, däremot att dom skulle få styra Syrien vore dödligt för den kristna ursprungsbefolkningen i Syrien. Ryssland och Iran är inte vänner, dom är allians bara för dom har samma fiende i USA. Putin försenade leveransen av s300 som är defensivt vapen till Iran rejält.

Åk ner till Serbien och fråga prästerna vem som skänkte fattiga serber respektive guerillorna vapen, mat och kläder. Varför tror du patriark Irinej kom till kyrkan i Sverige och tackade oss för vårt hjärta för våra ortodoxa bröder i 90-talet. Det stämmer att vi inte hade några soldater på plats men det var för att gruppen var väldigt splittrad på den tiden. Kyrkan splittrades i två (assyr, syrianer) och det var en väldigt jobbig tid. Men det hindrade oss inte från att hjälpa så gott vi kunde under just de omständigheterna.

Du har rätt att Hezbollah hade några shia på plats och krigade med terrorist bosniakerna men de har faktiskt skyddat de kristna i Libanon och Syrien mot sunnitisk avskräde. Vi vet inte riktigt Hezbollahs intentioner och vad de på lång sikt vill men jag tackar och tar emot deras stöd sålänge de skyddar ursprungsbefolkningen.
Citera
2018-07-26, 15:02
Medlem
arbetets avatar
Jag tror trots allt att de "befriade" medlemmarna i the White Helmets inte går en alltför ljus framtid till mötes i väst:
/…/A total of 422 people (the White Helmets and the members of their families) were pulled out, according to official figures. Now they are being held in a secret shelter inside Jordan, and in three months they will be resettled in Britain, Canada, and Germany. Far from the cameras. And since the data on their subsequent whereabouts will be strictly classified, no one will be able to stop the West from quietly killing off the most important and most dangerous of them. Just to be on the safe side.
https://orientalreview.org/2018/07/25/they-knew-too-much/

Tror säkert att de kommer att ske en del "olyckor" framöver för det värsta patrasket bland dem. För vad händer om de börjar prata om organstölder och annat.
Citera
2018-07-26, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror trots allt att de "befriade" medlemmarna i the White Helmets inte går en alltför ljus framtid till mötes i väst:
/…/A total of 422 people (the White Helmets and the members of their families) were pulled out, according to official figures. Now they are being held in a secret shelter inside Jordan, and in three months they will be resettled in Britain, Canada, and Germany. Far from the cameras. And since the data on their subsequent whereabouts will be strictly classified, no one will be able to stop the West from quietly killing off the most important and most dangerous of them. Just to be on the safe side.
https://orientalreview.org/2018/07/25/they-knew-too-much/

Tror säkert att de kommer att ske en del "olyckor" framöver för det värsta patrasket bland dem. För vad händer om de börjar prata om organstölder och annat.
Det är föga förvånande att en idiot som du tror på sånt. Det är typisk MENA-folk beteende!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in