Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Namnet är inte avgörande för hur du tänker, fjant.
Jag tycker att beskriva Assadregimens gasning av kvinnor och barn som "bad things" är inget annat än idioti.
Ungefär som att beskriva Hitlers gasning av judar som "bad things". Men sådant kan du självfallet inte känna av med din känslomässigt avtrubbade mentalitet. Ditt försök att föra diskussionen i någon form av saklighet är ännu skrattretande med tanke på dina tidigare inlägg och din s.k. "saklighet". Vänder kappan efter vinden är inte ett uttryck som inte känns alltför avlägset i detta sammanhang rörande dig och dina resonemang i tråden.
Arbetet anser sig vara en representant för de "sekulära" krafterna hängivna till västerländska ideal i mellanöstern. När man betonar att denna koalition hän hänvisar till består av radikala islamister och att Assadregimen har religiöst influerad familjelagstiftning med legaliserad polygami så anklagar han dig för att hata shiamuslimer. Syrien har också skrivit på cairo declaration of human rights som gör en skyldig till att forma samhällsbygget efter islamisk modell.
Han anklagade mig tidigare för att inte vara lojal till den vetenskapliga principen av reproducerbarhet angående Ceasarrapporten för att i nästa sekund hänvisa till kurdiska underrättelsetjänstens uppmätning av antal civila dödsoffer förorsakade av USA-ledda luftvapnet i Mosul under striderna där.
Han talar ständigt om sina kristna vänner men vägrar erkänna att SDF och YPG förhindrade en etnisk rensning och massaker av de kristna i norr.
Vittnesmål från yazidier är rimliga enligt honom (enligt mig också) men vittnesmål från människor som flytt från Assadregimens härjningar är systematiska lögnare som Amnesty och dylikt i hemlighet framstått som oberoende vittnen.
(FB) Konflikten i Syrien
(FB) Konflikten i Syrien