Citat:
Ursprungligen postat av
interiorcore
Tråden börjar spåra ur med väldigt långtsökta teorier där helt plötsligt USA framställs som att de ligger bakom allt. USA, FN, Assad eller någon annan kommer inte göra ett skit för kurderna i Kobane. USA kommer inte ens använda IS kobane offensiv som svepskäll för att flyggbomba Assad, hur efterblivna är ni egentligen? Få in det i hjärnan någon gång! Det finns ingen opinion för involvering i Syrien. Det kanske blir aktuellt att flygbomba IS i Syrien om ett år när anti-IS styrkan på 5000 man är färdigtränad. Men det är fortfarande fett problematiskt för USA att bomba mål i Syriskt territorium, eftersom konflikten kan esklara och andra aktörer kommer börja agera direkt istället för indirekt som de gör idag.
Jag trodde jag skulle slippa idealist inlägg för alltid när jag satt honom på ignorlistan, men tyvär inte för jag ser hans skit när andra användare besvarar hans inlägg. Måste du inledda varje inlägg med att din motdebattör är smartast medan alla andra är dumma i huvudet. Vad säger detta om din självbild?
Jag tror inte många känner till det men "Idealist" är namnet på en turkisk ultranationalistisk grupp som nyligen misshandlade en kurdisk kille till döds. Det var 20 pers mot 1.
http://www.todayszaman.com/national_reactions-grow-over-murder-of-kurd-in-antalya_358187.html
Långsökta teorier? Ingen säger nödvändigtvis att all material kommer användas imorgon utav USA för att bomba Syrien men allt detta läggs ihop när man ska framställa vilket hot IS är och hur orolig man är för folket och att man måste bomba dom. Framtidsplan är det USA lägger upp och jobbar på, inte vad som händer imorgon utan om månader, eventuellt åratal i vissa fall. Precis som Izadi folket i Irak, man använder det som en ursäkt för att blanda in sig precis som om man bryr sig. Vi säger ständigt att USA fullständigt skiter i allt och alla, men kurderna är ett kort dom kan använda sig av =
"Titta vad som hände kurderna, vi måste stoppa IS"
Det är inte som du lär höra
"Titta vad som hände SAA soldaterna, vi måste hjälpa dom"