2014-09-20, 18:12
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horsea
Du har rätt och jag ber om ursäkt, jag skulle vilja se de kristna jobba ihop utan Assad och skapa sitt egna inom en snar framtid. Vet du när armenier började med nationalism? När vi separerade oss från kyrkan och det måste syrianer-assyrier också göra.

Ryssland borde göra mer, de hjälper men inte tillräckligt..

Jag kollade på kartan och ser att de närmar sig staden Ayn. Turkiet måste gå under för att alla ska få fred i området.

https://en.wikipedia.org/wiki/Template:Syrian_Civil_War_detailed_map

De kristna har fått beskydd av Assad under 40 år nu och erhållit en av de starkaste sociala statusarna i en jämförelse med andra muslimska länder. Den kristna gruppen lever runt omkring i hela Syrien, främst i storstäderna, inte centrerat likt kurderna. De kristna har inte samma möjlighet att skapa miliser och de är även till stora delar väl anpassade till det syriska samhället. De flesta har varit nöjda med det sekulära Syrien som Assad kunnat ge dem och de har därför varit skeptiska till "revolutionen" som vi nu ser bli kapad av extrema fanatiker. Det är en allt för stor risk att ta upp vapen mot den syriska armén när man inte kan bli garanterad framtida rättigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av horsea
Jävligt fult att du inte svarar mig, men vad förväntar man sig av en islamist?

Haha, är jag en islamist? Du har verkligen inte hängt med i denna tråd.
Citera
2014-09-20, 18:14
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohawkzip
Läste att araberna Sutoroo som stödjer Ass-ad fick stryk av YPG. När kan man se att kurderna samlar ihop kraft och slänger ut Isis och Ass-ad? FSA och kurderna skulle kunna jobba ihop för att vinna skiten en gång för alla!

Ännu en verklighetsfrånvänd individ som fått hybris.

Sutoroo utgörs inte av araber, utan assyrier och syrianer. Sutoroo/Sutoro försvarar tillsammans med YPG både kurdiska och kristna byar, var läste du att de började strida mot varandra?

YPG har varken kapacitet eller strategiskt intresse av att strida mot SAA/NDF just nu med tanke på den rådande situationen. YPG förlorade över 60 byar igår. Det finns större problem, ser du inte dem?
Senast redigerad av ZuparN 2014-09-20 kl. 18:16.
Citera
2014-09-20, 18:16
Medlem
interiorcores avatar
Tråden börjar spåra ur med väldigt långtsökta teorier där helt plötsligt USA framställs som att de ligger bakom allt. USA, FN, Assad eller någon annan kommer inte göra ett skit för kurderna i Kobane. USA kommer inte ens använda IS kobane offensiv som svepskäll för att flyggbomba Assad, hur efterblivna är ni egentligen? Få in det i hjärnan någon gång! Det finns ingen opinion för involvering i Syrien. Det kanske blir aktuellt att flygbomba IS i Syrien om ett år när anti-IS styrkan på 5000 man är färdigtränad. Men det är fortfarande fett problematiskt för USA att bomba mål i Syriskt territorium, eftersom konflikten kan esklara och andra aktörer kommer börja agera direkt istället för indirekt som de gör idag.

Jag trodde jag skulle slippa idealist inlägg för alltid när jag satt honom på ignorlistan, men tyvär inte för jag ser hans skit när andra användare besvarar hans inlägg. Måste du inledda varje inlägg med att din motdebattör är smartast medan alla andra är dumma i huvudet. Vad säger detta om din självbild?

Jag tror inte många känner till det men "Idealist" är namnet på en turkisk ultranationalistisk grupp som nyligen misshandlade en kurdisk kille till döds. Det var 20 pers mot 1. http://www.todayszaman.com/national_reactions-grow-over-murder-of-kurd-in-antalya_358187.html
Citera
2014-09-20, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
De kristna har fått beskydd av Assad under 40 år nu och erhållit en av de starkaste sociala statusarna i en jämförelse med andra muslimska länder. Den kristna gruppen lever runt omkring i hela Syrien, främst i storstäderna, inte centrerat likt kurderna. De kristna har inte samma möjlighet att skapa miliser och de är även till stora delar väl anpassade till det syriska samhället. De flesta har varit nöjda med det sekulära Syrien som Assad kunnat ge dem och de har därför varit skeptiska till "revolutionen" som vi nu ser bli kapad av extrema fanatiker. Det är en allt för stor risk att ta upp vapen mot den syriska armén när man inte kan bli garanterad framtida rättigheter.

Haha, är jag en islamist? Du har verkligen inte hängt med i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Ännu en verklighetsfrånvänd individ som fått hybris.

Sutoroo utgörs inte av araber, utan assyrier och syrianer. Sutoroo/Sutoro försvarar tillsammans med YPG både kurdiska och kristna byar, var läste du att de började strida mot varandra?

YPG har varken kapacitet eller strategiskt intresse av att strida mot SAA/NDF just nu med tanke på den rådande situationen. YPG förlorade över 60 byar igår. Det finns större problem, ser du inte dem?

Varför kallar du dem för kristna och sedan skriver du att de är Syrianer Assyrier? Det är just detta jag stör mig på, ni hjälper muslimer men söker er till nationalism och kapar armenska identiteten när ni känner för det. Varför inte göra motstånd och kräv era rättigheter? När man ser er jobba med muslimer så mår man riktigt illa.. Vet du varför Armenien skiter i er? Ni har alltid jobbat med muslimer och vänder kappan efter araber och turkar. I en annan tråd så skrev en arab att om en person heter ian i efternamn så är hen armenier, vilket skämt.

Ni vet mycket riktigt att många armenier stör sig på er men ni sopar mattan snabbare än en sopgubbe för att dölja de hat som vi har mellan oss.

Ha en bra dag.
Citera
2014-09-20, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av interiorcore
Tråden börjar spåra ur med väldigt långtsökta teorier där helt plötsligt USA framställs som att de ligger bakom allt. USA, FN, Assad eller någon annan kommer inte göra ett skit för kurderna i Kobane. USA kommer inte ens använda IS kobane offensiv som svepskäll för att flyggbomba Assad, hur efterblivna är ni egentligen? Få in det i hjärnan någon gång! Det finns ingen opinion för involvering i Syrien. Det kanske blir aktuellt att flygbomba IS i Syrien om ett år när anti-IS styrkan på 5000 man är färdigtränad. Men det är fortfarande fett problematiskt för USA att bomba mål i Syriskt territorium, eftersom konflikten kan esklara och andra aktörer kommer börja agera direkt istället för indirekt som de gör idag.

Jag trodde jag skulle slippa idealist inlägg för alltid när jag satt honom på ignorlistan, men tyvär inte för jag ser hans skit när andra användare besvarar hans inlägg. Måste du inledda varje inlägg med att din motdebattör är smartast medan alla andra är dumma i huvudet. Vad säger detta om din självbild?

Jag tror inte många känner till det men "Idealist" är namnet på en turkisk ultranationalistisk grupp som nyligen misshandlade en kurdisk kille till döds. Det var 20 pers mot 1. http://www.todayszaman.com/national_reactions-grow-over-murder-of-kurd-in-antalya_358187.html

Långsökta teorier? Ingen säger nödvändigtvis att all material kommer användas imorgon utav USA för att bomba Syrien men allt detta läggs ihop när man ska framställa vilket hot IS är och hur orolig man är för folket och att man måste bomba dom. Framtidsplan är det USA lägger upp och jobbar på, inte vad som händer imorgon utan om månader, eventuellt åratal i vissa fall. Precis som Izadi folket i Irak, man använder det som en ursäkt för att blanda in sig precis som om man bryr sig. Vi säger ständigt att USA fullständigt skiter i allt och alla, men kurderna är ett kort dom kan använda sig av =

"Titta vad som hände kurderna, vi måste stoppa IS"

Det är inte som du lär höra

"Titta vad som hände SAA soldaterna, vi måste hjälpa dom"
Citera
2014-09-20, 18:59
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idealist
Vad är det du inte förstår? Överaskade hizbullah dina förväntningar nu igen? Drönare är som flyg ungfär, skillanden e att den är obemannad o kan reka bättre. Precisionen e samma som stridsflyg.
Frågan e vem som säljer drönare till dom, Kina?

Klart jag blir chockad när en motståndsrörelse använder vapen och teknologi som inte ens Turkiet har. Plus att de besitter den kunskap det krävs för att använda såna avancerade vapensystem.

Det är nog Iran som gett Hizbollah drönare och inte Kina.
Däremot sköt Hizbollah ner en israelisk drönare idag och den skeppades direkt till Kina.
Citera
2014-09-20, 20:10
Bannlyst
Normalt brukar jag aldrig titta på videos som läggs upp på nätet på strider men ett tag har jag följt en kurdisk nyhetskälla som lagt upp video på ca 10x 3 och det är verkligen hårda strider, videon är ur kurdisk perspektiv och under dom här ca 30 minuterna har vapen inte tystats en enda millisekund. Hade jag inte sett med egna ögon skulle jag inte tro att barn och kvinnor deltar i striderna.

Tror fan ongen kan svara på hur det här kommer sluta om det ens kommer göra det så länge nato kanske inte går in och det vet vi alla hur det blir med det.

Må Gud vara på turkarnas sida och dem som stödjer Turkarna och Turkiet.
Citera
2014-09-20, 21:49
Medlem
bernad_laws avatar
Låt oss hoppas att kurderna får ett eget land, IS krossas till sista man och att den ryssälskande diktatorn Assad få bögstryk innan USA är klara i Syrien. Om det händer så kan resten gå åt helvete.
Citera
2014-09-20, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Låt oss hoppas att kurderna får ett eget land, IS krossas till sista man och att den ryssälskande diktatorn Assad få bögstryk innan USA är klara i Syrien. Om det händer så kan resten gå åt helvete.

Problemet har aldrig varit assad din idiot. För att lösa all världens probkem borde man förgöra hela pisrael och alla sionister runtom i världen.

Det är ok att älska för din del usa som skapar krig efter sionisters order men hayar ryssar som försöker skydda sina intressen, och eftersom du har agg mot ryssland så tror du ytterst allvar att det är ryssland som skapade ryss- ukraina konflikten?

Hur vissa människor kan vara så naiva, viskepliga alltså. Dagens dummaste inlägg har du korats för. Grattis bernard- kaw!
Citera
2014-09-21, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brurchan
Kurdisk logik? Tycker du att det var dåligt att regeringen drog sig tillbaka? De flesta andra kurderna i denna tråd håller nog inte med dig. Ni kurder brukar ju vilja ha självständighet/självstyre, men nu passar det att skylla på någon annan när det går dåligt.

Jag vill gärna se någon källa på ditt påstående om Tel Hamis. Så vitt jag vet så har de aldrig lyckats inta staden, däremot har de försökt och misslyckats. Jag ger samma länk till dig som jag har postat två gånger tidigare, utan att någon har bevisat motsatsen.

http://www.metro.se/nyheter/syriska-kristna-slass-mot-jihadister-men-inte-for-assad/EVHncr!3UeJUHRWnWGXE/

Har hört många påståenden om Turkisk support till ISIS och det stämmer förmodligen att de ger åtminstone passivt stöd, men stöd i form av flera TÅG med stridsvagnar låter lite väl påhittat. Var ifrån åkte tågen till vart? Vilka typer av stridsvagnar och hur många har levererats till ISIS. Om detta stämmer är det stora nyheter. Källa på detta eller är det ytterligare ett fantasifoster från kurder som ett sätt att skylla ifrån sig en förlust?

Jag gillar också era hypotetiska scenarion, t.ex om vi bara hade haft si och så mycket grymma vapen som ISIS har, då djävlar alltså. Låt mig kontra med ett lika relevant scenario. Om jag hade varit superman, då djävlar alltså då hade jag utplånat alla med laser ifrån ögonen. Dags att komma tillbaka till verkligheten och diskutera utifrån de givna förutsättningarna istället för önsketänkande.

När har jag sagt det var dåligt, jag förklara varför PYD/YPG har varit imponerande. du låter som en snorunge, om du är turk säg det, så jag kan sluta svara dig. Men om du är intresserad av konflikten och kurder, har jag källor på tel hamis och tågen med stridsvagnar.
Citera
2014-09-21, 01:13
Medlem
BuzzMeekss avatar
Först och främst, ett stort tack till Soria som oförtrutet har rapporerat om hur alawiter, greker, druser, armenier, ryssar etc har kämpat på mot det sunnitiska och USA stödda shariastyret. En kamp och bedrift från regimen och dess frihetsalliererade som går bortom vad som bör innefattas som uppoffring för ett liv i frihet. Alla vänner av Europa och av fritt tänkande måste gå emot den sunnitiska (Saudi, kurder, turkiska) israeliska och amerikanska rensningen av Syrien, Ukraina och Irak.

Stöd Europa och Levanten i Syrien - stöd alawiter, greker, italienare, ryssar, armenier, druser och shia.
Citera
2014-09-21, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
När har jag sagt det var dåligt, jag förklara varför PYD/YPG har varit imponerande. du låter som en snorunge, om du är turk säg det, så jag kan sluta svara dig. Men om du är intresserad av konflikten och kurder, har jag källor på tel hamis och tågen med stridsvagnar.

Du sa i det indirekt i inlägget som jag svarade på, när du försökte ursäkta YPG's bristande framgångar. Coolt att du inte inser det själv. Jag är varken snorunge eller turk. Vilket också är ganska kul att man nästan automatiskt måste vara om man inte håller med er. Men släng på källor för all del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in