Citat:
Ursprungligen postat av
Idealist
Det är precis så det är din smarta kurd. Usas utrikesminsiter samt generaler. Skriver så att du förstår, alltså krigsgeneraler har varit i Turkiet hur många gånger som helst den senaste tiden. Sist var det för en vecka sen. Som jag sagt inlägget före, dom har planerat det här väldigt bra, det är exakt som du säger min smarta kurt. Att is är och angriper kurdiska byar är bara svepskäl till att bomba assad. Sanna mina ord nu, läs en gång mer än för lite. När dom bombat assad är dom någon månad irån sen vända kurs mot iran. Ser ni kurdder verkligen inget annat än bara att Turkiet stödjer is? Ni ser något väldigt litet ur något enormt stort som är på gång.
Dom vill ha er kurder mot kriget iran era idioter, sen när har usa varit någons vän att dom ska bli det nu? Frankrike, holland också sks bomba is, australien överväger att skicka marktrupper för att bekämpa is, seriöst nu. Varför i helvete ska dom slösa resurser och liv på några sketna kurder för? Ge mig svaret.
Blev omvärlden helt plötsligt kurdernas vän nu när ni fick oljan? Vart var då era sk "vänner" när saddan gasade er va? Ingen brydde sig äns fan era puckon!
Tyskland har blivit kännslomässig på en månad och hjälper kurder medd vapen, haha komigen era smarta nu.
Jag är inte kurd, iranier. Men jo en sån känsla har jag också haft ett tag nu. USA började tappa greppet om mellanöstern men lyckades få en allierad i Irak, kurderna. Sen att Frankrike började bomba IS tycker jag är lite komiskt bara, va fan har Frankrike med mellanöstern att göra? Det enda som bombningarna lär göra är att nån galen snubbe i Frankrike kommer snart spränga en köpcentrum som "revansch" och då blir det ännu mer upptrappning.
Men man får verkligen magsår av allt det här IS snack just nu. Dessa snubbar har halshuggit ett bra tag nu och bara NYLIGEN har "världen" enats mot dom. Var fan va dom när dom brände kurderna i Syrien levande? Var va dom när dom halshögg Syriens soldater? Var va dom när dom massakrera allting som rörde sig i Syrien. Dom sket fullständigt i allt de där så länge det höll sig inom Syrien och det var emot Assad samt att dom inte riktigt hotade omvärlden. Inte nog med det, utan dom hjälpte även till dom vare sig direkt eller indirekt. Vapen hamnade i deras händer, en stor rekrytering öppnades för dom genom all konstant skitsnack om Assad i median om hur han sitter i sin palats som djävulen han själv och beordrar att hans soldater ska skära upp barn och ge honom inälvorna så han kan äta det för frukost.
Tro inte för en sekund att allting ni ser världen göra nu mot IS är p.g.a att dom känner att dom måste "hjälpa" folket, verkligen inte. Vad EXAAAAKT dom vill kan jag inte direkt veta men jag är övertygad om att USA har en plan efter plan efter plan. Det funkar inte alltid som dom vill men dom anpassar sig och lägger upp något nytt. Dom vill fortfarande få ner Iran. Så som framtiden ser ut JUST NU så har dom lite alternativ till hur det ska gå tillväga.
Förhoppningsvis lyckas SAA klara av sina nuvarande uppgifter samt prioriteringar så dom kan börja röra sig norr och få slut på IS.
Edit: Givetvis är allt detta just MIN åsikt.