2014-08-21, 21:27
Medlem
Esarhaddons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Problemet här är vad ni Väst-älskare gör i muslimska länder. Jag tycker det är hemskt att läsa det du skriver, hur ni Väst-älskare sprider propaganda om detta samhället om hur det är bra fastän det är värdelöst. Men det hade inte varit ett problem om ni nöjt er med ert samhälle men nu måste ni invadera muslimska länder vilket gör att vi måste försvara oss och bekämpa invasion.

Det sista jag skrev är ju statistiskt SANT.

Över 95 % av de som kommer till Väst flyr undan krig och hade åkt var som helst i världen där folk varit villiga att ta emot dem. Judarna flydde också krig under antiken och medeltiden och de flydde till områden i Europa där häxor brändes på bål, där folk torterade för att de studerade vetenskap, där kristna bibliska lagar rådde. Det var ingen trevlig tid i Europa på den tiden men då judarna flydde undan krig i Mellanöstern så kom dem till Europa för folk var villiga då att ta emot dem. Den politiska ideologin på den tiden i Europa spelade ingen roll för dem.

Så du kan ta din propaganda om "demokrati och frihet" här i Väst och kasta det i en papperskorg för verkligheten är annorlunda. Väldigt, väldigt få kommer hit på grund av att dem gillar samhället eller dess ideologi eller politiska system. I princip ingen gör det. Återigen måste jag påpeka att detta är en statistisk verklighet. Det är du som sprider lögner.
Står västvärlden också för den pågående religiösa konflikten mellan shia- och sunnimuslimer? Säg mig, har assyrierna i Irak som måste betala för att behålla sina liv, invaderat er? Jag undrar då om det var musiken, dansen, språket eller kanske frisörsalongerna som hotade er? Sluta skylla allt på omvärlden, och sedan försvara dina argument med Koranen.
Citera
2014-08-21, 21:40
Medlem
Goda nyheter!

Citat:
Al-Tabaqa airbase: ISIS terrorists were ambushed trying to attack the airbase last night when they were drawn into a preset mine field.

SAA loses from the attacks on both last night and the night before were 11 good men and 24 wounded, the wounded arrived to Damascus main military hospital.

Two military transport planes landed in the airbase, and we will not disclose the reason at the moment.

More updates when available.

https://www.facebook.com/syrianmilitary
Citera
2014-08-21, 21:41
Medlem
Lord Ralphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Goda nyheter!

https://www.facebook.com/syrianmilitary

Så germanman snackade skit när han sa att Tabaqa har blivit taget av IS?
Citera
2014-08-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Ralph
Så germanman snackade skit när han sa att Tabaqa har blivit taget av IS?

Ja, antagligen. Han sa ju själv att han inte ens var muslim. Så med andra ord är det ganska otroligt att han har kontakter i IS. Att han är där nere är helt uteslutet.
Citera
2014-08-21, 21:46
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Du skriver massa nonsens här. Väldigt, väldigt få flyr förtryckarstater. Notera att detta är fakta inte något jag hittar på. De som flyr flyr ju undan krig för att rädda sina liv, och i de flesta fall rör det sig om krig som Väst skapat.

De som flyr idag till Sverige är nästan enbart från krig. De som flyr idag kommer från Syrien, Irak, Afghanistan och Somalia.

Det är endast väldigt, väldigt, väldigt få som flytt av politiska anledningar. De som gjort det har varit från länder såsom Chile, Kina, Eritrea och så vidare. Men dessa är väldigt, väldigt få till antalet. Till exempel är flyktingar som flyr undan krig i Somalia långt mycket fler än de väldigt få som flyr undan diktaturen i Eritrea.

Låt mig ge lite statistiskt exempel här.

Diktaturer i världen där nästan ingen flydde eller flyr till Sverige...

- Libyen under Gaddafi nästan ingen kom till Sverige. Men de som kommer är de som flyr undan kriget nu. Uzbekistan, Turkmenistan, Saudi Arabien, Vietnam, Kina, Laos, Eritrea, Syrien innan 2011, Egypten under Mubarak, Algeriet, Mauritanien, gulf-länderna, Vitryssland, Kuba och så vidare.

Kan du uppriktigt säga hur många som kommit från dessa länder till Sverige för att fly "förtryck"?

Men de som kommer är nästan till 95 % från Syrien, Irak, Afghanistan och Somalia där man flyr undan krig. Under 1990 talet flydde folk från forna Jugoslavien till följd av krig men nästan ingen flydde kommunistiska diktaturen som rådde innan kriget.

Jag hade rätt säkert sagt att uppemot 95 % av alla som kommer till Sverige kommer för att fly undan krig. De flesta hamna i grannländerna men några få väljer att ta sig till Väst. Väldigt, väldigt få kommer av politiska anledningar. Inte ens 1 % av de som kommer hit gör det för att Sverige är "demokrati" eller något annat propagandabegrepp som ni indoktrinerade personer använder er av.

Nu har du missförstått mig. Jag hävdar inte att det är vanligare att fly från politiskt förtryck än från krig.

Du skrev såhär "Ingen flyr till Sverige på grund av dess ideologi eller politiska system. Skärp dig." Jag försökte då förklara för dig att människor, när de väl flyr, försöker ta sig till ett land de anser är det bästa för de. Hur ett samhälle ser ut baseras på politik och värderingar. Många flyr till Sverige eftersom de känner att det finns en social trygghet här och en ljusare framtid för sina barn. Med andra ord gör flyr man till Europa, men inte till alla europeiska länder, utan till de länder man anser har bästa möjliga chans att kunna leva ett bra liv. Stora delar av ditt liv formas av politiker och politiken i landet.
Citera
2014-08-21, 21:52
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Nu har du missförstått mig. Jag hävdar inte att det är vanligare att fly från politiskt förtryck än från krig.

Du skrev såhär "Ingen flyr till Sverige på grund av dess ideologi eller politiska system. Skärp dig." Jag försökte då förklara för dig att människor, när de väl flyr, försöker ta sig till ett land de anser är det bästa för de. Hur ett samhälle ser ut baseras på politik och värderingar. Många flyr till Sverige eftersom de känner att det finns en social trygghet här och en ljusare framtid för sina barn. Med andra ord gör flyr man till Europa, men inte till alla europeiska länder, utan till de länder man anser har bästa möjliga chans att kunna leva ett bra liv. Stora delar av ditt liv formas av politiker och politiken i landet.

Nej, man kommer för att Sverige olikt de flesta andra länder är villiga att massivt ta emot flyktingar. Det är därför nästan ingen åker till Finland fastän det landet är likt Sverige. De som kommer bryr sig inte om politiken eller ideologin i Sverige. Titta på invandrartäta områden i Sverige hur många som röstar i valen, folk bryr sig inte. Jag bryr mig inte ett skit om politiken i Sverige eller vem som styr och detta gäller de flesta som kommer till Sverige. Nästan alla kommer för att fly undan krig (där verkar du hålla med) och de som kommer anländer ju för att landet är villiga att ta emot.

De flesta länder i europa tar inte emot flyktingar, inte ens en hundradel av vad Sverige gör så ditt argument faller på detta. Och vad menar du med att större delen av ens liv formas av politiken?

Alla är inte politiskt aktiva som dig, de flesta som kommer hit bryr sig inte om politiken. Jag vet inte ens vilka och vem som är i regeringen idag i Sverige för jag bryr mig inte det minsta. Så du borde inse att de flesta personer är inte politiskt aktiva som dig och har således inte hunnit bli indoktrinerade i propaganda som du blivit.
Citera
2014-08-21, 22:03
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Nej, man kommer för att Sverige olikt de flesta andra länder är villiga att massivt ta emot flyktingar. Det är därför nästan ingen åker till Finland fastän det landet är likt Sverige. De som kommer bryr sig inte om politiken eller ideologin i Sverige. Titta på invandrartäta områden i Sverige hur många som röstar i valen, folk bryr sig inte. Jag bryr mig inte ett skit om politiken i Sverige eller vem som styr och detta gäller de flesta som kommer till Sverige. Nästan alla kommer för att fly undan krig (där verkar du hålla med) och de som kommer anländer ju för att landet är villiga att ta emot.

De flesta länder i europa tar inte emot flyktingar, inte ens en hundradel av vad Sverige gör så ditt argument faller på detta. Och vad menar du med att större delen av ens liv formas av politiken?

Alla är inte politiskt aktiva som dig, de flesta som kommer hit bryr sig inte om politiken. Jag vet inte ens vilka och vem som är i regeringen idag i Sverige för jag bryr mig inte det minsta. Så du borde inse att de flesta personer är inte politiskt aktiva som dig och har således inte hunnit bli indoktrinerade i propaganda som du blivit.

Det stämmer visserligen att vissa stater, likt Finland, inför kvoter för hur många flyktingar de ska ta in. Det är ett osolidariskt system som bör ändras. Samma gäller för andra stater i Europa, men det har blivit bättre. I dag är det en mänsklig rättighet att få sin asyl prövad. Du kommer inte skickas hem till Syrien om du anländer till Bulgarien och kräver att få stanna kvar. Du kommer snarare få mottas och bo kvar, men få leva under sämre förhållanden än vad du kommer få göra i Sverige. Det är här inrikespolitiken kommer in. I Bulgarien kanske politikerna väljer att satsa i flyktinghem som skapar utanförskap och i Sverige kanske politikerna vill skapa integrationsfrämjande förutsättningar för flyktingarna, genom att placera de i svenska skolor. Det är här politiken kommer in och många flyktingar väljer oftast att hamna i det samhälle de tror de kommer få ett bättre liv i.

Ibland gör du mig irriterad. Hur kan du förneka att politik inte påverkar flyktingars val av destination? Om man verkligen enbart ville ha säkerhet så hade man valt att leva i en flyktingförlängning i Turkiet, Jordanien, Libanon, Grekland eller Bulgarien.

Man måste inte vara politiskt aktiv för att bli påverkad av de beslut som fattas i vår riksdag och i våra kommuner. Det är grundläggande samhällskunskap.
Citera
2014-08-21, 22:43
Medlem
NationOfWars avatar
Varför diskuterar ni med en sån människa iman2014 för ända medicinen för honom är den syriska mohaborat
Citera
2014-08-21, 22:46
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Det stämmer visserligen att vissa stater, likt Finland, inför kvoter för hur många flyktingar de ska ta in. Det är ett osolidariskt system som bör ändras. Samma gäller för andra stater i Europa, men det har blivit bättre. I dag är det en mänsklig rättighet att få sin asyl prövad. Du kommer inte skickas hem till Syrien om du anländer till Bulgarien och kräver att få stanna kvar. Du kommer snarare få mottas och bo kvar, men få leva under sämre förhållanden än vad du kommer få göra i Sverige. Det är här inrikespolitiken kommer in. I Bulgarien kanske politikerna väljer att satsa i flyktinghem som skapar utanförskap och i Sverige kanske politikerna vill skapa integrationsfrämjande förutsättningar för flyktingarna, genom att placera de i svenska skolor. Det är här politiken kommer in och många flyktingar väljer oftast att hamna i det samhälle de tror de kommer få ett bättre liv i.

Ibland gör du mig irriterad. Hur kan du förneka att politik inte påverkar flyktingars val av destination? Om man verkligen enbart ville ha säkerhet så hade man valt att leva i en flyktingförlängning i Turkiet, Jordanien, Libanon, Grekland eller Bulgarien.

Man måste inte vara politiskt aktiv för att bli påverkad av de beslut som fattas i vår riksdag och i våra kommuner. Det är grundläggande samhällskunskap.

Citat:
Det stämmer visserligen att vissa stater, likt Finland, inför kvoter för hur många flyktingar de ska ta in. Det är ett osolidariskt system som bör ändras. Samma gäller för andra stater i Europa, men det har blivit bättre. I dag är det en mänsklig rättighet att få sin asyl prövad.

Min poäng var att påpeka att folk drar till de länder som är villiga att ta emot, oberoende av om landet är demokrati/diktatur eller vad dess politiska ideologi är. Hade Vitryssland till exempel valt att ta emot massa flyktingar hade folk åkt dit också fastän det är en diktatur. Ungern är ett nytt exempel på självständigt land som har olik politik än den i Sverige. Men det landet är väldigt måna om sin etnicitet och kultur så de tar inte emot invandrare, men hade de varit villiga att ta emot lika många flyktingar som Sverige så hade folk åkt dit i massor också fastän det landet inte är en demokrati enligt västerländsk standard. Folk åker inte till länder för att de stödjer deras politiska system utan vill bara åka dit det är fredligt och där länderna är villiga att ta emot.

Citat:
Ibland gör du mig irriterad.

Det glädjer mig att jag gör dig irriterad. För det visar att jag är korrekt i mina åsikter. En icke-muslim kommer aldrig vara nöjd med en muslim såvida inte muslimen överger sin religion så om icke-muslimer såsom dig avskyr mina åsikter så innebär det att jag har gjort rätt saker.

Citat:
Hur kan du förneka att politik inte påverkar flyktingars val av destination? Om man verkligen enbart ville ha säkerhet så hade man valt att leva i en flyktingförlängning i Turkiet, Jordanien, Libanon, Grekland eller Bulgarien.

För det är så. Och 99 % av alla flyktingar från Syrien är idag i Turkiet, Jordanien och Libanon och 99 % av alla flyktingar i Afghanistan är i Pakistan, och samma med flyktingar i Somalia som är i grannländerna.

När situationen var som extremt värst i Afghanistan till exempel under 1980 talet så var över 3 miljoner afghaner i Pakistan och 2 miljoner i Iran. Vi snackar om över 99 % av alla afghaner flyktingar som var i grannområdet. Dessa personer brydde sig inte det minsta om vilket politiskt system som rådde i Pakistan/Iran precis som syriska flyktingar i Turkiet inte bryr sig om Erdogan är president eller vem det nu är som är opposition där.

Den lilla minoriteten som kommer till Europa gör det för att inga alternativ finns, (Såsom i Balkan fallet) eller som för kristna i Irak då de inte vill leva enligt islamiska lagar. Dessa personer kommer för att kunna rädda sina liv undan krig och bryr sig inte om vilket politiskt system som råder i ett land, bara det är fredligt och villigt att ta emot.

Citat:

Nu har du gått helt utanför ämnet. Ämnet var den att de flesta som kommer inte bryr sig om politik och vilket politiskt system som råder. Folk är inte ens medvetna vem som sitter i riksdagen, hur det svenska politiska systemet fungerar också vidare. Jag vet fortfarande själv inte hur detta konstiga svenska systemet med riksdag, statsminister, kung, EU och allt detta skit fungerar. Bara massa komplicerat nonsens för mig och säkert för majoriteten av de som kommer hit.

Nu har man dessutom massa EU-parlament och EU där massa länder inte ens vill vara med och vill gå ut, och allt detta konstiga nonsens och du förväntar dig att folk ska bry sig och vara tacksamma över detta?
Citera
2014-08-21, 22:47
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NationOfWar
Varför diskuterar ni med en sån människa iman2014 för ända medicinen för honom är den syriska mohaborat

Enda medicinen för dig är att åka till Syrien om du älskar regeringen så mycket och strida på den regeringens sida. Det kommer förkorta din livslängd rätt så radikalt.
Citera
2014-08-21, 23:09
Medlem
NationOfWars avatar
Citat:
Enda medicinen för dig är att åka till Syrien om du älskar regeringen så mycket och strida på den regeringens sida. Det kommer förkorta din livslängd rätt så radikalt.

Haha nej väntar på dig här i Sverige här kommer ni aldrig få eran sharia o era stinkande åsnor o jag vet inte vad du äcklar mig o skämmer ut invandrare din otacksamma zigenar arab ni kom till det här landet gråtandes bönade o bad om hjälp o hjälp fick ni men kolla vad ni gör ni hugger i ryggen direkt jävla orm arab
Citera
2014-08-21, 23:48
Medlem
Citat:
1300 utlänningar under bara en enda månad. SOHR talar om att det finns totalt 20 000 icke-syrier i Syrien stridande på IS sida. De bygger upp en armé och att ge IS hela Raqqa utan undantag är ren katastrof för SAA. IS är redan vid ingången av Salamiya, och stora delar av Hama och Homs provinsen kan nu tas över av IS. Medan Allawiternas manliga befolkning minskar hela tiden och SAA börjar allvarligt lida av manskapsbrist så ökar IS sina soldater med 6000 per månad. Det är faktiskt skrämmande uppgifter för SAA.
Vilket bekräftar vad många av oss sagt från början. Syriens regering och arme försvarar sitt land mot utländska terrorister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in