Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Han är inte den första som säger detta, inte den andra och inte heller den sista, många har sagt samma sak, se mitt förra inlägg.
Jo jag har noterat att det finns en marknad i USA för sådana ideer. Landet där 40% av befolkningen tror på övernaturliga saker.
Citat:
OJ tusen tack nu vet var al-Raqqa ligger

ju al-Ragga är obetydligt rent strategisk då den ligger mitt i öknen, det finns viktigare städer.
Varsegod, ingen orsak, endock fett ansträngade.

Det är en stad med 500 000 invånare. Den ligger centralt och binder samman Hassaka och Dier ez sor med Aleppo. YPG har kontroll över området ovanför staden. Om SAA hade haft kontroll över staden och dess omnejd så hade regimen delat rebellerna i två delar så att de inte har någon förbindelse med varandra. Har den ingen strategisk betydelse? Det har troligen även en betydelse för striderna i Aleppo. Men återigen, jag vet inte, det är du som är expert på skäggmän i tygklädder.
Citat:
Nopp jag tror inte jag vet det, och hade du följt det som hände senast i Hasakah skulle du inte slösa din tid på att skriva det inlägget.
SAA, NDF och YPG står sida vid sida och försvarar Kamishli och Hasakah , heter inte detta samarbete?
Allt du skrev har tiotals kurder före dig skrivit i tråden och precis som dig(antar att du är kurd från Turkiet) var de kurder från Turkiet och Irak, ingen av de var från Syrien, ni hämtar er info från propaganda kanaler och sidor.
Det som hände i Hasaka var att aktörernas förhållningssätt gentemot varandra drogs mot sin spets och då fick vi se det som man alltid ser när två fiender samarbetar för att klara sig mot en värre fiende som för tillfället är stark. Om jag och du är fiender samt delar på ett rum, vad tror du vi gör om en fiende utifrån kommer för att ta över rumet?
Men notera att relationerna är väldigt bräkliga när de bygger på sådana här grunder och att saker och ting kan förändras radikalt om omständigheterna förändraas.
Hehe vad har du emot kurder från andra delar av Kurdistan? Vi är lika bra kurder som våra bröder i Rojava, jag lovar