2014-09-24, 10:14
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
Exakt, isis skulle aldrig anfalla Turkiet och turkar. Men det är fritt fram att hota/döda alla folkgrupper och nationer runt om världen.

Alliansen mellan ISIS och Turkiet, är välkänt vid det här laget. bara erkänna, senast skrev brittiska the independent om det.

Kallar du tanker, och millitära fordon, förnödenheter. ahahah

Turket är ett av de första länder som terroriststämplade ISIS. "Inernationella medier" har problem med turkiska regeringen av helt andra orsaker än ISIS egentligen.

De förstärker Suleyman Shahs grav, tror du att de ska fråga PKKurder om hur?

Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=qARNhiyHvZA

Turkiet eskorterar ISIS till fronten, samtidigt skyller de på att det är svårt och ha koll på gränsen. Men de är duktiga på att inga kurder passerar, även skadade.

PKK terrorister attackerar och dödar turkiska soldater, polis och civila. Det är väl klart att turkiska staten ska hålla ett bättre koll på farligaste terroristerna för landet....

Hittils har Turkiet tagit emot fler än 100000 kurder från Syrien, man kan inte ta hur mycket som helst. Dessa ska tas hand om också. Du kommer apa dig mest här om några av de här 100000 skadas pga brist på mat, medicin eller säkerhet...
Senast redigerad av Yasko 2014-09-24 kl. 10:17.
Citera
2014-09-24, 10:17
Medlem
Men attackerar inte USA även från turkiska baser? Turkiet kan ju då knappast se IS som några vapendragare eller "bröder" (vilket skenheligt ord förresten). Men att USA vinner poäng i Syrien är ju helt uppenbart. Befolkningen som drabbas av IS välkomnar attackerna från väst och Assad vinner knappast några sympatipoäng på det. Kanske har IS omedvetet startat det som nästan verkar oundvikligt, nya statsbildningar och nya gränser skapas för att återställa lugnet i regionen.
Citera
2014-09-24, 10:19
Medlem
Turkiet använder isis för att döda kurder, öppnar gränsen för de. Och stänger för kurder som vill hjälpa sina familjer och skydda sin stad Kobane.

Handlar även om samarbeten mellan ISIS och Turkiet

http://www.youtube.com/watch?v=WIdTeVUnJ98
Citera
2014-09-24, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men attackerar inte USA även från turkiska baser? Turkiet kan ju då knappast se IS som några vapendragare eller "bröder" (vilket skenheligt ord förresten). Men att USA vinner poäng i Syrien är ju helt uppenbart. Befolkningen som drabbas av IS välkomnar attackerna från väst och Assad vinner knappast några sympatipoäng på det. Kanske har IS omedvetet startat det som nästan verkar oundvikligt, nya statsbildningar och nya gränser skapas för att återställa lugnet i regionen.

Turkiet är inte med samarbetet, där ingår USA och flera arabiska länder. Dock kommer de gå med, om deras husdjur isis inte gör jobbet för de. De vill förstöra kurdiska regionerna och ha regim byte i Syrien.
Citera
2014-09-24, 10:25
Medlem
Vad händer runt Kobane nu. Låsta positioner?
Citera
2014-09-24, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Turket är ett av de första länder som terroriststämplade ISIS. "Inernationella medier" har problem med turkiska regeringen av helt andra orsaker än ISIS egentligen.

De förstärker Suleyman Shahs grav, tror du att de ska fråga PKKurder om hur?

PKK terrorister attackerar och dödar turkiska soldater, polis och civila. Det är väl klart att turkiska staten ska hålla ett bättre koll på farligaste terroristerna för landet....

Hittils har Turkiet tagit emot fler än 100000 kurder från Syrien, man kan inte ta hur mycket som helst. Dessa ska tas hand om också. Du kommer apa dig mest här om några av de här 100000 skadas pga brist på mat, medicin eller säkerhet...

Så du säger att alla kurder i Syrien är terrorister? Grattis, du är nu en riktig turk.

Alla som passerat gränsen har, forcerat in sig. Där tas de hand av UNHCR, som flera gånger bett om hjälp av turkiska regeringen, kolla upp det själv. de har förnekats varje gång. Sen tas de hand om av släkt och vänner.
Citera
2014-09-24, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Momento
Vad händer runt Kobane nu. Låsta positioner?

Alla fronterna är låsta, dock är det fortfarande mycket hårda strider. Just nu står tusentals människor, i Turkiet som försöker ta sig in och hjälpa, men regeringen låter inte, deras ursäkt är att staden är evakuerad.

Dock är problemet inte antal män, utan vapen, tunga vapen. Jämfört med ISIS har YPG stenar mot pansar, men en vilja av stål.

Kriget har pågått i 9 dagar nu.
Citera
2014-09-24, 10:35
Medlem
Det pågår intensiva strider just nu väster om serekaniye, YPG mål är att marschera ända fram till Gire spi och försöka släppa på barbarernas hårda grepp om kobane.

"Serekaniye operationen" är nu i sin tredje dag.
Senast redigerad av Olle01 2014-09-24 kl. 10:39.
Citera
2014-09-24, 10:49
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Så du säger att alla kurder i Syrien är terrorister? Grattis, du är nu en riktig turk.

Alla som passerat gränsen har, forcerat in sig. Där tas de hand av UNHCR, som flera gånger bett om hjälp av turkiska regeringen, kolla upp det själv. de har förnekats varje gång. Sen tas de hand om av släkt och vänner.

Alla behöver inte vara terrorister. Räcker med at 1-2% är det. Att de åker runt Turkiet gör det hela mer farligt. Klart att Turkiet håller en järnkoll på dessa.
Citera
2014-09-24, 10:55
Medlem
Citat:
Alla behöver inte vara terrorister. Räcker med at 1-2% är det. Att de åker runt Turkiet gör det hela mer farligt. Klart att Turkiet håller en järnkoll på dessa.

Alla kurder i Syrien, speciellt Kobane är antingen medlemmar i YPG /YPJ eller någon i familjen är det. Dock stödjer alla YPG/YPJ.

jag frågar igen, är alla kurder i Syrien terrorister?
Citera
2014-09-24, 11:04
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Alla kurder i Syrien, speciellt Kobane är antingen medlemmar i YPG /YPJ eller någon i familjen är det. Dock stödjer alla YPG/YPJ.

jag frågar igen, är alla kurder i Syrien terrorister?

PKK är en terrororganisation, så enkelt är det. Har du sympatier för en terrororganisation då kommer staten som du dessutom älskar att attackera hålla en järnkoll på dig.

Om jag tex börjar skriva här att Al-Qaide är skitbra etc. Då ska jag inte bli grinig att SÄPO håller järnhård koll på mig. Det är faktist svenska statens skyldighet att skydda sina medborare från terrorister.

Detsamma gäller Turkiet. Av exakt den här anledningen hade jag velat Syrienkurderna i flyktingläger vid gränsen. Att "alla" kurder i Syrien är YPG/YPJ medlemmar visar marxist-leninistiska PKKs mentalitet egentligen. Jag posted tidigare artikler här om hur PKK rensade ut klanledare/andra partier genom utrensningar i området. Det är dessa Turkiet har att göra med idag, kurdiska Baathister helt enkelt....
Citera
2014-09-24, 11:18
Medlem
Citat:
PKK är en terrororganisation, så enkelt är det. Har du sympatier för en terrororganisation då kommer staten som du dessutom älskar att attackera hålla en järnkoll på dig.

Om jag tex börjar skriva här att Al-Qaide är skitbra etc. Då ska jag inte bli grinig att SÄPO håller järnhård koll på mig. Det är faktist svenska statens skyldighet att skydda sina medborare från terrorister.

Detsamma gäller Turkiet. Av exakt den här anledningen hade jag velat Syrienkurderna i flyktingläger vid gränsen. Att "alla" kurder i Syrien är YPG/YPJ medlemmar visar marxist-leninistiska PKKs mentalitet egentligen. Jag posted tidigare artikler här om hur PKK rensade ut klanledare/andra partier genom utrensningar i området. Det är dessa Turkiet har att göra med idag, kurdiska Baathister helt enkelt....

Du svara inte på min fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in