Citat:
Det är inte så komplicerat som du framhäver det som. Förföljda minoriteter tilltar våld om andra alternativ för samhällsförändring nekas, en universell sanning för nuvarande.
Alla mellanösternminoriteter i diaspora anklagas för den problematiken som du framför här. Inte unikt för kurder, turkar är t.ex inte mer populära hos nationalistfolket i väst.
Armenier och syrianer/assyrier är inte i närheten av att utgöra en likartat total befolkning som kurderna. Sedan så har ovannämnda varit mål för systematiska folkmordskampanjer av de muslimska samhällen i deras närhet så de har inte samma förutsättningar för rebellanda.
Sedan så har organisationer som ASALA och förband i Karabakh-området i alla fall av turkiska stater i regioner ansetts som problematiska i lika stor utsträckning som PKK.
Är inte PKK en armenisk organisation enligt AKP-sympatisörerna ?
Inget illa menat, men dina geopolitiska och samhälleliga analyser är grovt bristfälliga. Ditt nationalistiska bias förhindrar dig från att se helhetsbilden.
Alla mellanösternminoriteter i diaspora anklagas för den problematiken som du framför här. Inte unikt för kurder, turkar är t.ex inte mer populära hos nationalistfolket i väst.
Armenier och syrianer/assyrier är inte i närheten av att utgöra en likartat total befolkning som kurderna. Sedan så har ovannämnda varit mål för systematiska folkmordskampanjer av de muslimska samhällen i deras närhet så de har inte samma förutsättningar för rebellanda.
Sedan så har organisationer som ASALA och förband i Karabakh-området i alla fall av turkiska stater i regioner ansetts som problematiska i lika stor utsträckning som PKK.
Är inte PKK en armenisk organisation enligt AKP-sympatisörerna ?
Inget illa menat, men dina geopolitiska och samhälleliga analyser är grovt bristfälliga. Ditt nationalistiska bias förhindrar dig från att se helhetsbilden.
Jag påstår inte alla ljuger nu men att prata om diaspora är något väldigt överdrivet ord hos kurdfolket, är du också på diaspora? Jag är inte det iaf, farfar kom som arbetskraft precis som grekerna gjorde. Men en del vill säga att de blev tunga till flykt. Snyft snyft.
Jag säger såhär: Sluta leta fel på alla andra och sök felet hos kurderna, det blir ett lättare jobb för dig. Börjar dom leva som vanliga människor, börjar bli någorlunda produktiva och inte bara avlar minst 10 barn per familj kanske man kan komma fram något. Men att bara hela tiden tjata om ett land kan dom glömma.
Att ASALA har ansetts som problematiska av turkiska staten? Du är ju helt jävla dum i huvudet, varför tog jag dig som en människa och började prata med dig?
ASALAs gärningar:
Österike, Turkish Ambassador Danis Tunaligil is assassinated in his study by three members of the ASALA. ASALA Buldugian commando claims responsibility.[1]
Frankrike: Turkish Ambassador Ismail Erez and his chauffeur Talip Yener are killed. Both ASALA Yanikian group[2] and JCAG claim responsibility.
Grekland: Bombing attack on the car of Turkey's Assistant Press Attache Metin Yalman in Athens. The ASALA claims responsibility.
Schweiz: An explosive device was thrown at the Turkish Airlines office in Geneva. No one was injured in the explosion which shattered the windows of the building. The ASALA claims responsibility.
Här har du en lista på Asalas terrordåd, https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_attacks_by_ASALA
Och du tycker att det är ett problem i Turkiet när mer än hälften skedde i Europa?
fy fan för dig chumpsky, du har bevisat återigen att du är ett djur. Slut från min sida med att debattera med dig mer i framtiden. Tvi!