2018-02-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Al-Qaida välkomnar de israeliska flygattackerna i Syrien!

Nu finns det väl ingen som tvivlar på alliansen mellan Israel och terroristerna i Syrien?

https://www.timesofisrael.com/former-qaeda-leader-in-syria-welcomes-israeli-airstrikes/

Det där är ju inget bevis. Nu konspirerar du ihop dina egna sanningar igen.

Klart rebellerna i Idlig är glada att deras motståndare bombas.
Citera
2018-02-11, 17:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Från din länk :
"Of greater relevance is the name Daesh, which is an acronym of ISIL's Arabic name al-Dawlah al-Islamīyah fī l-ʻIrāq wa-sh-Shām. Dāʿish (داعش‎), or Daesh"

Ärligt talat vad vill du jag ska kalla dom för att alla ska bli nöjda?
Daesh, daish???
Finns intressantare saker att debattera än terrorgruppers namn.
Islamistavskrädet eller takfiris går nog bra.
Citera
2018-02-11, 17:49
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Rapporter om att USA har bombat sina proxys i östra Syrien av misstag. Hundratals döda påstås det...
berätta mer 😀
Citera
2018-02-11, 17:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Rapporter om att USA har bombat sina proxys i östra Syrien av misstag. Hundratals döda påstås det...
Du måste berätta mer.

Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
En mkt trevlig och sympatisk ideologi.
Det är det och därför är det i det närmaste schizofrent att han ställer sig bakom Israels nuvarande politik.
Citera
2018-02-11, 17:57
Medlem
Citat:

Om du väljer att skriva något sådant kan du väl vara så snäll att du åtminstone länkar till något som kan antingen styrka det eller som iaf rapporterar det du påstår.
Citera
2018-02-11, 18:27
Medlem
SU-35s avatar
https://syria.liveuamap.com/en/2018/11-february-syria-violent-clashes-are-ongoing-between-arab

"Syria: violent clashes are ongoing between Arab SDF forces and the government on the eastern bank of the Euphrates near the village of Tabiyeh in DeirEzzor. SDF forces managed to take out a government tank with a ATGM."

Mer stridigheter mellan SAA och kurderna. Nu kan de i vart fall glömma kurdisk autonomi, lömska människor! Inte bättre än Erdogan själv!

De verkar ha fått luft igen efter Amerikansk vapenleverans, vi minns hur SDF grät efter hjälp när Turken började sin operation.

Snart så..
Citera
2018-02-11, 18:47
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
En mkt trevlig och sympatisk ideologi.
Trevligt att du håller med.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är det och därför är det i det närmaste schizofrent att han ställer sig bakom Israels nuvarande politik.
Du är helt otrolig ibland. Istället för att förtala mig kanske du borde läsa igenom mina inlägg och förstå min ståndpunkt i sin helhet. Bara för att jag bekräftar sanningen att Israel är mellanösterns enda demokratiska, (indivinduellt, politiskt och ekonomiskt) fria och icke-diskriminerande land betyder det inte att jag stöder alla beslut som fattas av Netanyahu-regeringen. Bland annat kritiserar jag den regelbundet för expansion av bosättningar på centrala Västbanken.
Citera
2018-02-11, 18:49
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Pröva med det här: Cui Bono? Jag tror absolut att "rebellerna" har iscensatt ett kemvapenangrepp och använt kidnappade barn för det. Det gör att jag känner avsmak för sådana som dig som fortsätter att hamra in att Assad är en gasmördare. Du kan ju ta till dig alternativa teorier och kommentera dem: https://minfil.org/918082ddb1/STUDY_THE_VIDEOS_THAT_SPEAKS_ABOUT_CHEMICALS_BETA_ VERSION.pdf

Och som sagt, de olika viljorna och de olika beskeden från Washington tarvar en helt egen tråd att diskutera och analysera tror jag. Jag har dock uppfattat Mattis som en som inte Minces His Words och berättar hur saker föreligger och inget annat. Det brukar dugliga militärer göra. Dock inte FN-ambassadörer tydligen.
Det finns ingen grund för alternativa teorier. Endast de som är ovilliga att öppna ögonen. FN har i flera rapporter slagit fast samma sak. Oberoende organisationer har kommit fram till samma slutsats. Det finns inga skäl att hitta alternativa förklaringar för att rentvå som gång på gång utfört brott mot mänskligheten i en skala aldrig beskådat sedan andravärldskriget.

En regim som sätter halva sin befolkning på flykt för att förhindra ett regimbyte. Undrar om flyktingarna anser att det var värt det.

Jag har tidigare inte läst att du uttryck uppskattning över Mattis. Det är nu du börjar göra det när du medvetet försöker missuppfatta hans kommentarer.

Det blir svårt att övertyga mig eller någon annan när regimen först påstår att det var en attack mot al-Qaidas kemvapenförråd, för att sedan klandra rebellerna för att iscensätta attacken. Gav regimen info till rebellerna innan attacken för att få tid att "iscensätta" den? Men visst. Alla vi har olika sätt att tänka.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2018-02-11 kl. 18:53.
Citera
2018-02-11, 18:51
Medlem
Full list of Turkish Army confirmed casualties during #OperationOliveBranch so far: 33 killed; 93 injured. #Afrin #Syria

https://twitter.com/e_amyna/status/962737156518240257

10th commando har nog varit i hårda strider med tanke på antalet stupade
Citera
2018-02-11, 18:53
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Lite om dawla islamiya och dess utbrytning från Hama till Idlib.
Ovanstående twitter är från den händelsen.
Blev blodigt och någon uppgörelse verkar det inte vara tal om.
Massa döda och spoils från daesh.

https://youtu.be/764rWDs9NLc

Verkar vara vapen till en hel bataljon, eller t.o.m en lätt brigad. Jag hoppas att några svenska salafistiska terrorspyflugor fanns ibland de döda! Vi vill inte att de, någonsin, skall kunna återvända till Sverige!
Citera
2018-02-11, 18:56
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Jag är jävligt tydlig i att jag inte sympatiserar med al-Qaida, jag tycker bara att Assad är värre.

Assad är utbildad ögonläkare och halshugger inte oskyldiga i islams namn. Assad må vara auktoritär, men har alltid verkat för att kristna kunde leva och utöva sin tro i en annars mycket svår del av världen.

Vad har al-Qaida bidragit med, som du tycker gör dem till ett bättre alternativ än Assad? Den 9/11 kanske?
Citera
2018-02-11, 19:05
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Assad är utbildad ögonläkare och halshugger inte oskyldiga i islams namn. Assad må vara auktoritär, men har alltid verkat för att kristna kunde leva och utöva sin tro i en annars mycket svår del av världen.

Vad har al-Qaida bidragit med, som du tycker gör dem till ett bättre alternativ än Assad? Den 9/11 kanske?
Jag syftade på al-Qaida i Syrien, al-Nusra för att vara specifik. Den fraktionen är också skit men helt ärligt mindre auktoritär än Assad. Han skiter fullständigt i minoriteter, dina val är att bli slav åt SAA eller bli ihjälgasad. Nåja, han är åtminstone snällare än Hitler som exklusivt applicerade det sistnämnda alternativet.

Dessutom är Assad alltför aggressiv gentemot sina grannar, vilket riskerar att eskallera regionen ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in