Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Pröva med det här: Cui Bono? Jag tror absolut att "rebellerna" har iscensatt ett kemvapenangrepp och använt kidnappade barn för det. Det gör att jag känner avsmak för sådana som dig som fortsätter att hamra in att Assad är en gasmördare. Du kan ju ta till dig alternativa teorier och kommentera dem:
https://minfil.org/918082ddb1/STUDY_THE_VIDEOS_THAT_SPEAKS_ABOUT_CHEMICALS_BETA_ VERSION.pdf
Och som sagt, de olika viljorna och de olika beskeden från Washington tarvar en helt egen tråd att diskutera och analysera tror jag. Jag har dock uppfattat Mattis som en som inte Minces His Words och berättar hur saker föreligger och inget annat. Det brukar dugliga militärer göra. Dock inte FN-ambassadörer tydligen.
Det finns ingen grund för alternativa teorier. Endast de som är ovilliga att öppna ögonen. FN har i flera rapporter slagit fast samma sak. Oberoende organisationer har kommit fram till samma slutsats. Det finns inga skäl att hitta alternativa förklaringar för att rentvå som gång på gång utfört brott mot mänskligheten i en skala aldrig beskådat sedan andravärldskriget.
En regim som sätter halva sin befolkning på flykt för att förhindra ett regimbyte. Undrar om flyktingarna anser att det var värt det.
Jag har tidigare inte läst att du uttryck uppskattning över Mattis. Det är nu du börjar göra det när du medvetet försöker missuppfatta hans kommentarer.
Det blir svårt att övertyga mig eller någon annan när regimen först påstår att det var en attack mot al-Qaidas kemvapenförråd, för att sedan klandra rebellerna för att iscensätta attacken. Gav regimen info till rebellerna innan attacken för att få tid att "iscensätta" den? Men visst. Alla vi har olika sätt att tänka.