2018-02-11, 19:09
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Ismamistgrupperna finansieras mestadels av Iran, Saudi och Qatar. Deras regimer är extremister, sunni eller shia spelar ingen roll i sådana sammanhang.

Tydligen har det lilla fredsälskande landet Israel ett finger med i spelet.

Citat:
Al-Qaida är en islamistisk organisation som har begått många terrordåd genom historien, men idag är rörelsen något reformerad, speciellt den syriska fraktionen. Exempelvis har de gått med på att attackera så få civila som möjligt och/eller lämna kurdiska byar ifred i utbyte mot att deras skadade soldater får vård i israeliska sjukhus.

Citat:
Att rebellerna fick vapen finns det inga bevis för. Däremot gavs mestadels civila livsnödvändigheter och de facto tillfälligt uppehållstillstånd i Israel. https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_involvement_in_the_Syrian_Civil_War#Israel i_humanitarian_aid_to_Syrians

Nej, det klart, islamisterna har köpt sina vapen på Blocket, var annars.
Citera
2018-02-11, 19:16
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Tydligen har det lilla fredsälskande landet Israel ett finger med i spelet.
Intressant. Har du några bevis?

Citat:
Nej, det klart, islamisterna har köpt sina vapen på Blocket, var annars.
De finaniseras av länder med islamistiska regimer, oljeförsäljning och vapen som lämnats kvar av andra arméer.
Citera
2018-02-11, 19:24
Medlem
Terroristerna griper en äldre som valde att stanna i sitt hus. Undra varför folk gör motstånd mot Terrorkiet/al Qaida...? De är ju där för att befria dem från ’BKK’.
https://twitter.com/mutludc/status/962719728862138368
Citera
2018-02-11, 19:26
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det finns ingen grund för alternativa teorier. Endast de som är ovilliga att öppna ögonen. FN har i flera rapporter slagit fast samma sak. Oberoende organisationer har kommit fram till samma slutsats. Det finns inga skäl att hitta alternativa förklaringar för att rentvå som gång på gång utfört brott mot mänskligheten i en skala aldrig beskådat sedan andravärldskriget.
Det har de inte alls det.

Citat:
En regim som sätter halva sin befolkning på flykt för att förhindra ett regimbyte. Undrar om flyktingarna anser att det var värt det.
Ett folk som blev lovade honung, mjölk och gröna skogar bara regimen försvann. Sedan öste Obama et consortes vapen för miljarder över landet i händerna på islamistiska extremister.
Citat:
Jag har tidigare inte läst att du uttryck uppskattning över Mattis. Det är nu du börjar göra det när du medvetet försöker missuppfatta hans kommentarer.
Om du hade följt med i USA-trådarna hade du sett det.

Citat:
Det blir svårt att övertyga mig eller någon annan när regimen först påstår att det var en attack mot al-Qaidas kemvapenförråd, för att sedan klandra rebellerna för att iscensätta attacken. Gav regimen info till rebellerna innan attacken för att få tid att "iscensätta" den? Men visst. Alla vi har olika sätt att tänka.
Det har regimen inte alls påstått. De är fria att lägga fram vilken hypotes de vill. Vad man har sagt och begärt är en undersökning på plats vilket USA la in sitt veto mot.
Citera
2018-02-11, 19:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Intressant. Har du några bevis?

De finaniseras av länder med islamistiska regimer, oljeförsäljning och vapen som lämnats kvar av andra arméer.
Nej, du får allt läsa på lite:

http://www.conflictarm.com/publications/
Citera
2018-02-11, 19:34
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Trevligt att du håller med.

Du är helt otrolig ibland. Istället för att förtala mig kanske du borde läsa igenom mina inlägg och förstå min ståndpunkt i sin helhet. Bara för att jag bekräftar sanningen att Israel är mellanösterns enda demokratiska, (indivinduellt, politiskt och ekonomiskt) fria och icke-diskriminerande land betyder det inte att jag stöder alla beslut som fattas av Netanyahu-regeringen. Bland annat kritiserar jag den regelbundet för expansion av bosättningar på centrala Västbanken.
Om man påstår att Israel är ett demokratiskt land som alla andra med den politik man fört de sista fyrtio åren då är man inte libertarian utan något helt annat.
Citera
2018-02-11, 19:35
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, du får allt läsa på lite:

http://www.conflictarm.com/publications/
Du kan inte bara länka till en random sida med dussintals olika rapporter. Du får specificera vart exakt jag skrev fel och förklara varför.
Senast redigerad av Memestar 2018-02-11 kl. 19:41.
Citera
2018-02-11, 19:38
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Om man påstår att Israel är ett demokratiskt land som alla andra med den politik man fört de sista fyrtio åren då är man inte libertarian utan något helt annat.
Varje gång vi debatterar säger du bara att jag har fel men förklarar inte varför. Det kan handla om varifrån terrorister får sina vapen eller varför Israel är demokratiskt.

Skulle uppskatta svar på förstnämnda frågan i denna tråd, men vill du försätta debattera Israel bör vi nog flytta till lämplig tråd/PM.
Citera
2018-02-11, 19:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du kan inte bara länka till en random sida med dussintals olika rapporter. Du får specificera vart exakt jag skrev fel och förklara varför.
Om du hade följt med utvecklingen så hade du känt till denna rapport där det framkommer att Islamisterna och Daesh försågs med stora mängder vapen med hjälp av framförallt USA med CIA och Saudi, men att du inte känner till rapporten visar bara hur lite koll du har.
Citera
2018-02-11, 19:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Assad är utbildad ögonläkare och halshugger inte oskyldiga i islams namn. Assad må vara auktoritär, men har alltid verkat för att kristna kunde leva och utöva sin tro i en annars mycket svår del av världen.

Vad har al-Qaida bidragit med, som du tycker gör dem till ett bättre alternativ än Assad? Den 9/11 kanske?
De flesta diktatorer är välutbildade, va fan har det med saken att göra? Både Saddam och Kim Jung Un har västerländsk elitskola I ryggen, fortfarande riktiga as till människor
Citera
2018-02-11, 20:38
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Om du hade följt med utvecklingen så hade du känt till denna rapport där det framkommer att Islamisterna och Daesh försågs med stora mängder vapen med hjälp av framförallt USA med CIA och Saudi, men att du inte känner till rapporten visar bara hur lite koll du har.
Jo jag har koll på den konspirationsteorin. Det någorlunda bevisade är väl på sin höjd att de kan ha fått tag på diverse vapen som kvarlämnades av USA efter ockupationen av Irak, men inte mer.
Citera
2018-02-11, 20:43
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Jo jag har koll på den konspirationsteorin. Det någorlunda bevisade är väl på sin höjd att de kan ha fått tag på diverse vapen som kvarlämnades av USA efter ockupationen av Irak, men inte mer.

Inte mata svinen.. Denna tråd består till 95% av västhatande och anitsemitiska foliehattar. Källhänvisning uteslutande från iransk, syrisk och rysk statsmedia. Särklass deluxe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in