2018-02-11, 16:18
Medlem
humanlifes avatar
Al-Qaida välkomnar de israeliska flygattackerna i Syrien!

Nu finns det väl ingen som tvivlar på alliansen mellan Israel och terroristerna i Syrien?
Citat:
Former Qaeda leader in Syria ‘welcomes’ Israeli airstrikes

In a rare public expression of support for Israel by a radical Islamist figure in Syria, a former leader in al-Qaeda’s Syrian militia on Saturday welcomed Israeli airstrikes against Syrian and Iranian targets in the country after an Iranian drone infiltrated Israeli airspace, and called on the Jewish state to quickly “uproot” Iran from its northern neighbor.

“We welcome any Israeli aerial or naval bombardment against the [Syrian] regime and Iran in Syria. We urge them to do more. And we say to Israel: Your silence over Iran’s intervention in Syria will turn against you. It’s inevitable. Act with haste to uproot them,” Saleh Al-Hamwi wrote on Twitter.

https://www.timesofisrael.com/former-qaeda-leader-in-syria-welcomes-israeli-airstrikes/
Citera
2018-02-11, 16:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Om man inte har följt med så förstår man inte.

http://www.dw.com/en/us-investigating-possible-sarin-gas-attacks-in-syria-defense-secretary-jim-mattis/a-42437452

Till dessa rapporter säger han i presskonferensen att det inte fanns belägg för att Assad använde kemvapen i de senaste attackerna.

Vill du fortsätta spela dum får du gärna göra det. Mer tid kommer jag inte lägga för jag har redan hänvisat till detta och förklarat. Men du väljer att fortsätta sprida en redan avslöjad lögn. Andra får bedöma själva om hur det verkligen ligger till.

Är http://whatsupic.com/news-politics-world/amits-isis-netanyahu.html den bästa källan du kunde komma upp med? Du är verkligen desperat efter att sprida falsk propaganda.
Alltså jag vet att du kan engelska men försök inte förvilla andra läsare om vad Mattis säger. Det framkommer med all önskvärd tydlighet att Han och USA inte har några bevis, bara en massa påståenden:
"We have other reports from the battlefield from people who claim it's been used," Mattis said, adding the US currently had no proof to back the claims.
/.../
Q: So there's credible evidence out there that both sarin and chlorine --

SEC. MATTIS: No, I have not got the evidence, not specifically. I don't have the evidence.

What I'm saying is that other -- that groups on the ground, NGOs, fighters on the ground have said that sarin has been used. So we are looking for evidence. I don't have evidence, credible or uncredible.
Och det jag länkade till tycker jag är lika övertygande till det du brukar länka till om att Assad ska ha gasat sin egen befolkning
Citera
2018-02-11, 16:30
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Al-Qaida välkomnar de israeliska flygattackerna i Syrien!

Nu finns det väl ingen som tvivlar på alliansen mellan Israel och terroristerna i Syrien?

https://www.timesofisrael.com/former-qaeda-leader-in-syria-welcomes-israeli-airstrikes/
Al-Qaida har både antisionism och antisemitism som officiella ideologier. De är absolut inte allierade med Israel, däremot är de inte heller fiender då de har en gemensam fiende.
Citera
2018-02-11, 16:35
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Alltså jag vet att du kan engelska men försök inte förvilla andra läsare om vad Mattis säger. Det framkommer med all önskvärd tydlighet att Han och USA inte har några bevis, bara en massa påståenden:
"We have other reports from the battlefield from people who claim it's been used," Mattis said, adding the US currently had no proof to back the claims.
/.../
Q: So there's credible evidence out there that both sarin and chlorine --

SEC. MATTIS: No, I have not got the evidence, not specifically. I don't have the evidence.

What I'm saying is that other -- that groups on the ground, NGOs, fighters on the ground have said that sarin has been used. So we are looking for evidence. I don't have evidence, credible or uncredible.
Och det jag länkade till tycker jag är lika övertygande till det du brukar länka till om att Assad ska ha gasat sin egen befolkning
Men vad är ditt problem? Han pratar om de senaste attackerna. Hur många gånger måste jag lägga upp det för dig för att förstå?

Har du missat amerikanska anklagelser om nya saringasattacker eller har du levt under en sten den senaste tiden?

https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-usa/u-s-mattis-says-concerned-about-syrias-potential-use-of-sarin-gas-idUSKBN1FM1VJ

http://www.businessinsider.com/r-mattis-says-not-seen-evidence-of-sarin-gas-used-in-syria-but-concerned-2018-2?r=US&IR=T&IR=T

Hur kommer det sig att enbart dina flaska källor gör den tolkningen och ingen annan?
Citera
2018-02-11, 16:40
Medlem
Angående den nedskjutne piloten:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5106327,00.html

The Israeli pilot that was critically injured when his plane was shot down yesterday is awake and breathing on his own.
Citera
2018-02-11, 16:41
Medlem
Yaskos avatar
Rapporter om att USA har bombat sina proxys i östra Syrien av misstag. Hundratals döda påstås det...
Citera
2018-02-11, 16:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Men vad är ditt problem? Han pratar om de senaste attackerna. Hur många gånger måste jag lägga upp det för dig för att förstå?

Har du missat amerikanska anklagelser om nya saringasattacker eller har du levt under en sten den senaste tiden?

https://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-usa/u-s-mattis-says-concerned-about-syrias-potential-use-of-sarin-gas-idUSKBN1FM1VJ

http://www.businessinsider.com/r-mattis-says-not-seen-evidence-of-sarin-gas-used-in-syria-but-concerned-2018-2?r=US&IR=T&IR=T

Hur kommer det sig att enbart dina flaska källor gör den tolkningen och ingen annan?
Nej, det gör han inte. Det framgår tydligt att det är ospecifikt och att han inte har några bevis. Man kan visserligen diskutera vad han menar kring klorin men det går ju att motbevisa på annat sätt.

Och ja, jag är medveten om att man tydligen inte läser ur samma playbook i Washington. Det är det som gör det så roande faktiskt när sådana som du klänger sig fast vid att Assad har använt sig kemvapen när det inte finns bevis eller något rimligt scenario där han av strategiska skäl hade något att vinna på det. Och så länge du inte lägger fram bevis på att Assad är mentalt vrickad eller suicidal så avslutar jag den här diskussionen nu. Mattis anser jag vara en no-bullshit man och som jag respekterar.
Citera
2018-02-11, 16:55
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, det gör han inte. Det framgår tydligt att det är ospecifikt och att han inte har några bevis. Man kan visserligen diskutera vad han menar kring klorin men det går ju att motbevisa på annat sätt.

Och ja, jag är medveten om att man tydligen inte läser ur samma playbook i Washington. Det är det som gör det så roande faktiskt när sådana som du klänger sig fast vid att Assad har använt sig kemvapen när det inte finns bevis eller något rimligt scenario där han av strategiska skäl hade något att vinna på det. Och så länge du inte lägger fram bevis på att Assad är mentalt vrickad eller suicidal så avslutar jag den här diskussionen nu. Mattis anser jag vara en no-bullshit man och som jag respekterar.
Förstår du inte vilken hycklare du blir när du ena sekunden förkastar den amerikanska administrationen men sedan sätter ditt förtroende när det kommer uttalanden som passar dig? För inte så länge sedan hänvisade du till Del Ponta för att hon sa något du tyckte om. När du fick läsa andra av hennes uttalande valde du att avfärda henne. Dina ord betyder inget.

Låt oss ponera att USA nu erkänner att de aldrig haft bevis för att Assad använt sarin. Varför skulle de gå ut med det nu när de utförde en militärattack mot regimen förra året? Du som gärna applicerar "rationella"-tänkandet på Assad borde kunna svara på det.

Du menar att Assad inte är "mentalt vrickad eller suicidal", men att rebellerna genomför över 100-tals s.k. "false-flags", det låter mer rimligt enligt dig? Alla krigsbrott är false-flags av rebellerna! Man skulle kunna tro att rebellerna borde ha insett efter det första och andra att false-flags inte har provocerat USA att avsätta regimen militärt. Hycklare.

Jag antar att Hamas och f.d. grundaren av Hezbollah hade fel när de fördömde Assad som en tyrann och mördare. Att det ska krävas mer än 2 FN-rapporter som bekräftas Assads skuld för att andra ska övertygas betyder bara att personer som dig redan är inställda på att försvara Assads brott oavsett vad, liksom nazisterna gör med Hitler.
Citera
2018-02-11, 17:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Förstår du inte vilken hycklare du blir när du ena sekunden förkastar den amerikanska administrationen men sedan sätter ditt förtroende när det kommer uttalanden som passar dig? För inte så länge sedan hänvisade du till Del Ponta för att hon sa något du tyckte om. När du fick läsa andra av hennes uttalande valde du att avfärda henne. Dina ord betyder inget.

Låt oss ponera att USA nu erkänner att de aldrig haft bevis för att Assad använt sarin. Varför skulle de gå ut med det nu när de utförde en militärattack mot regimen förra året? Du som gärna applicerar "rationella"-tänkandet på Assad borde kunna svara på det.

Du menar att Assad inte är "mentalt vrickad eller suicidal", men att rebellerna genomför över 100-tals s.k. "false-flags", det låter mer rimligt enligt dig? Alla krigsbrott är false-flags av rebellerna! Man skulle kunna tro att rebellerna borde ha insett efter det första och andra att false-flags inte har provocerat USA att avsätta regimen militärt. Hycklare.

Jag antar att Hamas och f.d. grundaren av Hezbollah hade fel när de fördömde Assad som en tyrann och mördare. Att det ska krävas mer än 2 FN-rapporter som bekräftas Assads skuld för att andra ska övertygas betyder bara att personer som dig redan är inställda på att försvara Assads brott oavsett vad, liksom nazisterna gör med Hitler.
Pröva med det här: Cui Bono? Jag tror absolut att "rebellerna" har iscensatt ett kemvapenangrepp och använt kidnappade barn för det. Det gör att jag känner avsmak för sådana som dig som fortsätter att hamra in att Assad är en gasmördare. Du kan ju ta till dig alternativa teorier och kommentera dem: https://minfil.org/918082ddb1/STUDY_THE_VIDEOS_THAT_SPEAKS_ABOUT_CHEMICALS_BETA_ VERSION.pdf

Och som sagt, de olika viljorna och de olika beskeden från Washington tarvar en helt egen tråd att diskutera och analysera tror jag. Jag har dock uppfattat Mattis som en som inte Minces His Words och berättar hur saker föreligger och inget annat. Det brukar dugliga militärer göra. Dock inte FN-ambassadörer tydligen.
Citera
2018-02-11, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Så du delar memestars ståndpunkt?

Och din motivering grundar sig i antal döda? Kan man applicera samma måttstock på andra aktörer?

Nej, såklart jag inte gör det. Men antalet döda är väl minst lika viktigt när man bedömer hur vidrig en ledare är?
Citera
2018-02-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Haha du behöver inte oroa dig. Jag är mer eller mindre libertarian, vilket är i princip så långt ifrån en islamist det går att komma.

En mkt trevlig och sympatisk ideologi.
Citera
2018-02-11, 17:18
Medlem
Citat:
När jag påtalade detta så vägrade du inse det.

Från din länk :
"Of greater relevance is the name Daesh, which is an acronym of ISIL's Arabic name al-Dawlah al-Islamīyah fī l-ʻIrāq wa-sh-Shām. Dāʿish (داعش‎), or Daesh"

Ärligt talat vad vill du jag ska kalla dom för att alla ska bli nöjda?
Daesh, daish???
Finns intressantare saker att debattera än terrorgruppers namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in