Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Nej, det gör han inte. Det framgår tydligt att det är ospecifikt och att han inte har några bevis. Man kan visserligen diskutera vad han menar kring klorin men det går ju att motbevisa på annat sätt.
Och ja, jag är medveten om att man tydligen inte läser ur samma playbook i Washington. Det är det som gör det så roande faktiskt när sådana som du klänger sig fast vid att Assad har använt sig kemvapen när det inte finns bevis eller något rimligt scenario där han av strategiska skäl hade något att vinna på det. Och så länge du inte lägger fram bevis på att Assad är mentalt vrickad eller suicidal så avslutar jag den här diskussionen nu. Mattis anser jag vara en no-bullshit man och som jag respekterar.
Förstår du inte vilken hycklare du blir när du ena sekunden förkastar den amerikanska administrationen men sedan sätter ditt förtroende när det kommer uttalanden som passar dig? För inte så länge sedan hänvisade du till Del Ponta för att hon sa något du tyckte om. När du fick läsa andra av hennes uttalande valde du att avfärda henne. Dina ord betyder inget.
Låt oss ponera att USA nu erkänner att de aldrig haft bevis för att Assad använt sarin. Varför skulle de gå ut med det nu när de utförde en militärattack mot regimen förra året? Du som gärna applicerar "rationella"-tänkandet på Assad borde kunna svara på det.
Du menar att Assad inte är "mentalt vrickad eller suicidal", men att rebellerna genomför över 100-tals s.k. "false-flags", det låter mer rimligt enligt dig? Alla krigsbrott är false-flags av rebellerna! Man skulle kunna tro att rebellerna borde ha insett efter det första och andra att false-flags inte har provocerat USA att avsätta regimen militärt. Hycklare.
Jag antar att Hamas och f.d. grundaren av Hezbollah hade fel när de fördömde Assad som en tyrann och mördare. Att det ska krävas mer än 2 FN-rapporter som bekräftas Assads skuld för att andra ska övertygas betyder bara att personer som dig redan är inställda på att försvara Assads brott oavsett vad, liksom nazisterna gör med Hitler.