2014-08-21, 20:35
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esarhaddon
Monstruöst är ditt lilla huvud. Hur i helvete kan du kalla det för skatt? Du kan inte se "jizya" som den enda anledningen till emigration och jämföra den med skatten som vi känner till i Sverige. Skatten vi har här matar dig och din familj, så att flera idioter som dig kan känna sig proppmätta och rapa skitsnack. Får assyrierna i Mosul gratis utbildning? Tandvård? Sjukvård? Seriöst, känner du att det västerländska ateistiska samhället, som du kallar, har många hemska saker kan du ta första bästa flyget till Saudiarabien och trivas bra där. Om det nu är så bra där i islamistiska stater, varför flyr så många muslimer till väst? Lägg ner ditt skitsnack.

Nu sprider du västerländsk propaganda här. Det är vad du gör.

Att läsa det du skriver ovan är som att vi har Fredrik Reinfeldt här på Flashback som åkt ner till Afrika och försökt indoktrinera invånarna där i hur bra det är i Sverige. Det är precis som alla de där propagandaprogrammen i SVT där de åker ner till andra länder och hela tiden ser ned på dessa länder och talar om hur mycket "bättre" det är i Sverige och hur man kan vara "lycklig" av att leva här.

Du sprider västerländsk dynga och propaganda.

Du skriver om skatten i Sverige som om du vore socialdemokrat som ska propagera för skattesystemet och hur bra det är, för att invånarna ska lyckligt kunna ge bort sin lön åt staten.

Du talar också om att man ska flytta som om man inte har rätten till egen åsikt i Sverige, vilket är felaktigt. Jag har rätten att leva här SAMTIDIGT som jag påpekar det uppenbara i hur värdelöst detta samhället är. Lär dig detta.

Och många muslimer flyr inte till Väst. De som flyr är oftast sådana som flyr undan krig (som Väst oftast skapat själva). Ingen flyr till Sverige på grund av dess ideologi eller politiska system. Skärp dig.
Citera
2014-08-21, 20:39
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Varför kan du inte förstå denna principsak? Ingen ska behöva betala för att kunna få utöva sin tro. Ingen ska behöva stå mellan valet att dö eller betala en "skatt" för att kunna fortsätta leva ett liv i underkastelse, fortsätta ett liv som andra klassens medborgare. Ingen. Existerar ett sådant samhälle måste det även bekämpas, med lokalt och internationellt våld om det är nödvändigt. Det är inget värdigt liv.

Assyrierna som levt på Ninveslätten i över 6000 år ska inte underkasta sig människor som hugger av huvudet av meningsmotståndare. Inga barn ska behöva växa upp i ett sådant intolerant samhälle. Det finns ingen plats för IS i varken Irak eller Syrien.

Citat:
Existerar ett sådant samhälle måste det även bekämpas, med lokalt och internationellt våld om det är nödvändigt.

Detta är det mest direkta anfallet mot Islam som du hittills riktat. Du förespråkar ett globalt krig mot Islam här, för Jizyah är en del av Islam. Koranen beordrar oss muslimer i Koranen att ta Jizyah från judar eller kristna och vägrar dem acceptera Jizyah så ska man kämpa mot dem. Detta är inte jag som säger detta men Gud säger det i Koranen.

Vad du skriver här är att om något land följer islamiska lagar och har ett islamiskt system så borde det bekämpas av resten av världen. Med andra ord förespråkar du att alla icke-muslimer ska bekämpa oss muslimer om vi väljer att leva vårt liv utifrån Islam och om vi muslimer väljer att leva i ett islamiskt land. Detta fastän det enligt sund logik är så att en muslimsk majoritetsbefolkning i ett land har rätten att leva i ett samhälle och skapa ett land styrt utifrån deras egna religion.

Om alla assyrier har sådana radikala åsikter som du, så är det inte konstigt att ni flyr. Ni hör ju inte hemma i muslimska länder om ni har sådana åsikter.
Citera
2014-08-21, 20:42
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Och många muslimer flyr inte till Väst. De som flyr är oftast sådana som flyr undan krig (som Väst oftast skapat själva). Ingen flyr till Sverige på grund av dess ideologi eller politiska system. Skärp dig.

Det stämmer inte. Många flyr förtryckarstater och konfliktområden till Europa, främst Grekland och Italien. Från dessa länder försöker flertalet familjer söka sig norrut, främst mot Tyskland och Sverige. Detta eftersom dessa stater oftast är väldigt välkomnande och faktiskt satsar pengar på flyktingar i form av utbildning, bidrag, bostad o.s.v. Det sker således politiska överväganden av många flyktingar. I dag känner många flyktingar till den s.k. Dublinförordningen. Innan de påbörjar sin flykt vet de oftast var de vill ta sig.

Många flyr till Sverige för att få en andra chans, leva ett liv i fred och samtidigt ge en säkrare och bättre framtid för sina barn. Framtiden formas av politiken, det är simpelt. Om de trodde på en bättre framtid i den Islamistiska staten hade de flyttat dit.
Citera
2014-08-21, 20:56
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Detta är det mest direkta anfallet mot Islam som du hittills riktat. Du förespråkar ett globalt krig mot Islam här, för Jizyah är en del av Islam. Koranen beordrar oss muslimer i Koranen att ta Jizyah från judar eller kristna och vägrar dem acceptera Jizyah så ska man kämpa mot dem. Detta är inte jag som säger detta men Gud säger det i Koranen.

Vad du skriver här är att om något land följer islamiska lagar och har ett islamiskt system så borde det bekämpas av resten av världen. Med andra ord förespråkar du att alla icke-muslimer ska bekämpa oss muslimer om vi väljer att leva vårt liv utifrån Islam och om vi muslimer väljer att leva i ett islamiskt land. Detta fastän det enligt sund logik är så att en muslimsk majoritetsbefolkning i ett land har rätten att leva i ett samhälle och skapa ett land styrt utifrån deras egna religion.

Om alla assyrier har sådana radikala åsikter som du, så är det inte konstigt att ni flyr. Ni hör ju inte hemma i muslimska länder om ni har sådana åsikter.

Nej, det är inget anfall mot Islam, det är en kritik riktad mot IS och andra konservativa som anser att man systematiskt ska trycka ned minoritetsgrupper genom att tvinga de mellan att välja på döden eller att betala en skatt för att kunna leva ett liv i ett samhälle där man har lägre status.
IS bör bekämpas, det är något jag står för och det har inget med min syn till Islam att göra. Ser du de i IS som representativa för Islam?

Varför har kristna kunnat leva i muslimska länder som Turkiet, Egypten, Tunisien, Syrien, Irak, Marocko och i princip alla andra muslimska länder i världen utan att behöva betala den förödmjukande skatten jizya?

Jag säger såhär - om jag personligen inte ses som likvärdig medborgare i mitt egna hemland kommer jag göra allt i min makt för att bekämpa den styrande eliten. Det spelar ingen roll om det är muslimska, kristna, judiska, nazistiska eller rasistiska makthavare. Jag accepterar inte ett samhälle där andra sätt till deras tro, åsikter eller utseende inte har samma värde stadgat genom grundlag.
Citera
2014-08-21, 20:59
Medlem
Lord Ralphs avatar
Citat:

Är du själv villig att betala en "muslim-skatt" här i Sverige?
Citera
2014-08-21, 21:03
Medlem
Esarhaddons avatar
Citat:
Nu sprider du västerländsk propaganda här. Det är vad du gör.

Att läsa det du skriver ovan är som att vi har Fredrik Reinfeldt här på Flashback som åkt ner till Afrika och försökt indoktrinera invånarna där i hur bra det är i Sverige. Det är precis som alla de där propagandaprogrammen i SVT där de åker ner till andra länder och hela tiden ser ned på dessa länder och talar om hur mycket "bättre" det är i Sverige och hur man kan vara "lycklig" av att leva här.

Du sprider västerländsk dynga och propaganda.

Du skriver om skatten i Sverige som om du vore socialdemokrat som ska propagera för skattesystemet och hur bra det är, för att invånarna ska lyckligt kunna ge bort sin lön åt staten.

Du talar också om att man ska flytta som om man inte har rätten till egen åsikt i Sverige, vilket är felaktigt. Jag har rätten att leva här SAMTIDIGT som jag påpekar det uppenbara i hur värdelöst detta samhället är. Lär dig detta.

Vad innebär "jizya" då? Ger man bort sin lön till välgörenhet? Du påpekar hur dåligt det är här, samtidigt som du målar de islamistiska staterna som ideal. Du snackar om din rätt att leva här och din fria åsikt, men tycker att det är ett monstruöst beteende av assyrier att lämna sina städer. Det stinker dubbelmoral. Du verkar dela samma åsikt som IS och annat skräp, varför jag tipsar dig om att åka till soptunnan Saudiarabien där dina eftersträvande sharia-lagar är verkställda. Det är mycket bättre för assyrier att leva i väst än att leva i ett IS-kontrollerat område. Vad är det som är så svårt att förstå? Glöm inte, det är skillnad på den svenska skatten och "jizya"-skatten. Skärp dig själv.

Angående ditt sista stycke... Jag hoppas att du skojar?
Citera
2014-08-21, 21:05
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Ralph
Är du själv villig att betala en "muslim-skatt" här i Sverige?

Nej, det är han inte. För att han vet hur fel och diskriminerande det är. Han hade skrikit ut hur förtryckt han och alla andra muslimer är. Ingen normal människa kan med god vilja acceptera en sådan strukturell orättvisa.
Citera
2014-08-21, 21:07
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Det stämmer inte. Många flyr förtryckarstater och konfliktområden till Europa, främst Grekland och Italien. Från dessa länder försöker flertalet familjer söka sig norrut, främst mot Tyskland och Sverige. Detta eftersom dessa stater oftast är väldigt välkomnande och faktiskt satsar pengar på flyktingar i form av utbildning, bidrag, bostad o.s.v. Det sker således politiska överväganden av många flyktingar. I dag känner många flyktingar till den s.k. Dublinförordningen. Innan de påbörjar sin flykt vet de oftast var de vill ta sig.

Många flyr till Sverige för att få en andra chans, leva ett liv i fred och samtidigt ge en säkrare och bättre framtid för sina barn. Framtiden formas av politiken, det är simpelt. Om de trodde på en bättre framtid i den Islamistiska staten hade de flyttat dit.

Du skriver massa nonsens här. Väldigt, väldigt få flyr förtryckarstater. Notera att detta är fakta inte något jag hittar på. De som flyr flyr ju undan krig för att rädda sina liv, och i de flesta fall rör det sig om krig som Väst skapat.

De som flyr idag till Sverige är nästan enbart från krig. De som flyr idag kommer från Syrien, Irak, Afghanistan och Somalia.

Det är endast väldigt, väldigt, väldigt få som flytt av politiska anledningar. De som gjort det har varit från länder såsom Chile, Kina, Eritrea och så vidare. Men dessa är väldigt, väldigt få till antalet. Till exempel är flyktingar som flyr undan krig i Somalia långt mycket fler än de väldigt få som flyr undan diktaturen i Eritrea.

Låt mig ge lite statistiskt exempel här.

Diktaturer i världen där nästan ingen flydde eller flyr till Sverige...

- Libyen under Gaddafi nästan ingen kom till Sverige. Men de som kommer är de som flyr undan kriget nu. Uzbekistan, Turkmenistan, Saudi Arabien, Vietnam, Kina, Laos, Eritrea, Syrien innan 2011, Egypten under Mubarak, Algeriet, Mauritanien, gulf-länderna, Vitryssland, Kuba och så vidare.

Kan du uppriktigt säga hur många som kommit från dessa länder till Sverige för att fly "förtryck"?

Men de som kommer är nästan till 95 % från Syrien, Irak, Afghanistan och Somalia där man flyr undan krig. Under 1990 talet flydde folk från forna Jugoslavien till följd av krig men nästan ingen flydde kommunistiska diktaturen som rådde innan kriget.

Jag hade rätt säkert sagt att uppemot 95 % av alla som kommer till Sverige kommer för att fly undan krig. De flesta hamna i grannländerna men några få väljer att ta sig till Väst. Väldigt, väldigt få kommer av politiska anledningar. Inte ens 1 % av de som kommer hit gör det för att Sverige är "demokrati" eller något annat propagandabegrepp som ni indoktrinerade personer använder er av.
Citera
2014-08-21, 21:08
Medlem
Lord Ralphs avatar
Citat:
Nej, det är han inte. För att han vet hur fel och diskriminerande det är. Han hade skrikit ut hur förtryckt han och alla andra muslimer är. Ingen normal människa kan med god vilja acceptera en sådan strukturell orättvisa.
Jag vill gärna att han själv svarar på frågan men jag förväntar mig inte att han håller med om att en särskild skatt för muslimer hade varit en bra idé. Hens dubbelmoral blir då ganska tydlig och i slutändan är de ända argument som kvarstår religiösa argument...
Citera
2014-08-21, 21:13
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Vad innebär "jizya" då? Ger man bort sin lön till välgörenhet? Du påpekar hur dåligt det är här, samtidigt som du målar de islamistiska staterna som ideal. Du snackar om din rätt att leva här och din fria åsikt, men tycker att det är ett monstruöst beteende av assyrier att lämna sina städer. Det stinker dubbelmoral. Du verkar dela samma åsikt som IS och annat skräp, varför jag tipsar dig om att åka till soptunnan Saudiarabien där dina eftersträvande sharia-lagar är verkställda. Det är mycket bättre för assyrier att leva i väst än att leva i ett IS-kontrollerat område. Vad är det som är så svårt att förstå? Glöm inte, det är skillnad på den svenska skatten och "jizya"-skatten. Skärp dig själv.

Problemet här är vad ni Väst-älskare gör i muslimska länder. Jag tycker det är hemskt att läsa det du skriver, hur ni Väst-älskare sprider propaganda om detta samhället om hur det är bra fastän det är värdelöst. Men det hade inte varit ett problem om ni nöjt er med ert samhälle men nu måste ni invadera muslimska länder vilket gör att vi måste försvara oss och bekämpa invasion.

Det sista jag skrev är ju statistiskt SANT.

Över 95 % av de som kommer till Väst flyr undan krig och hade åkt var som helst i världen där folk varit villiga att ta emot dem. Judarna flydde också krig under antiken och medeltiden och de flydde till områden i Europa där häxor brändes på bål, där folk torterade för att de studerade vetenskap, där kristna bibliska lagar rådde. Det var ingen trevlig tid i Europa på den tiden men då judarna flydde undan krig i Mellanöstern så kom dem till Europa för folk var villiga då att ta emot dem. Den politiska ideologin på den tiden i Europa spelade ingen roll för dem.

Så du kan ta din propaganda om "demokrati och frihet" här i Väst och kasta det i en papperskorg för verkligheten är annorlunda. Väldigt, väldigt få kommer hit på grund av att dem gillar samhället eller dess ideologi eller politiska system. I princip ingen gör det. Återigen måste jag påpeka att detta är en statistisk verklighet. Det är du som sprider lögner.
Citera
2014-08-21, 21:16
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:

Citat:
Glöm inte, det är skillnad på den svenska skatten och "jizya"-skatten. Skärp dig själv.

Här vill jag att du klargör detta. På vilket sätt är det skillnad?

Är du seriöst så indoktrinerad eller vad? Är det i skolan lärarna indoktrinerade dig i propaganda om detta samhället eller är du medlem i ett politiskt parti eller vad?

På vilket sätt är en skatt annorlunda än en annan skatt? Den stora skillnaden är att svenska skatten är MYCKET HÖGRE. Alltså assyriernas skatt som dem betalar till IS är mycket lägre än den vi tvingas betala i Sverige.

Men jag antar att är man indoktrinerad så är man indoktrinerad.
Citera
2014-08-21, 21:24
Medlem
Lord Ralphs avatar
Citat:
Här vill jag att du klargör detta. På vilket sätt är det skillnad?

Är du seriöst så indoktrinerad eller vad? Är det i skolan lärarna indoktrinerade dig i propaganda om detta samhället eller är du medlem i ett politiskt parti eller vad?

På vilket sätt är en skatt annorlunda än en annan skatt? Den stora skillnaden är att svenska skatten är MYCKET HÖGRE. Alltså assyriernas skatt som dem betalar till IS är mycket lägre än den vi tvingas betala i Sverige.

Men jag antar att är man indoktrinerad så är man indoktrinerad.

Vad är det du inte förstår?
Skillnaden är att jizya bara betalas av en speciell folkgrupp, inte alla människor i landet. Något som brukar kallas för rasism.

Kan du svara på min tidigare fråga?
Skulle det vara OK för dig att betala en extraskatt i Sverige som bara gäller för muslimer? Ja eller nej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in