Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Du kan inte ens erkänna att du är partisk i den här konflikten.
De flesta länder ogillar och har lagar mot att folkgrupper försöker ta över en del av landet.
De flesta länder har också lagar mot att dess egna medborgare samarbetar med främmande makt, som har militär i det egna landet, det kallas landsförräderi.
Det förvånar mig att du inte vet det.
Nu ska vi ta och behandla dina påståenden var för sig.
Först och främst, din konsekvens ska inte vara beroende av min eventuella partiskhet. Även om jag vore partiskt ska du kunna själv kunna ta en ställning som är konsekvent och i linje med dina tidigare uttalanden om folkrätt. Förstår du hur dumt det annars skulle vara?
För det andra, Turkiet kan inte basera sin rätt att genomföra militära aktioner för att det eventuellt strider mot ett annat lands nationella lagstiftning. Av den anledningen finns det inte grund för dig att försöka argumentera för Turkiets eventuella laglighet genom att peka på att det strider mot syrisk lag. Det hade varit relevant om det hade varit ett ingripande från Assadregimen, som ju är bunden av sin egna nationella lag. Men andra länder är inte det.
Du har tidigare visar enorma brister om folkrättens funktion och innehåll, så det är ingen nyhet att du inte kan om sånt. Men det är bra att du håller dig på FB så att du lär dig.