2018-01-19, 13:12
Medlem
Russian soldiers are leaving the base in Kafr Janna and all other locations towards Zahraa right now.

https://mobile.twitter.com/CivilWarMap/status/954323336393379841

Kan tänka mig att inatt/imorgon kommer det börja rejält
Citera
2018-01-19, 13:20
Medlem
Yaskos avatar
Fler och fler rapporter om att Ryssland drar sig ur Afrin. Som jag nämnde tidigare turkiska ÖBn och MIT chefen var i Moskva igår. Det enda som är hindret just nu är vädret, verkar inte vara idealtillståndet för att jaga PKK terrorister... Ikväll eller imorgon kväll börjar terrroristjakten!
Citera
2018-01-19, 13:42
Medlem
Jag hoppas att kurderna får frispel och bränner ner hela skiten.
Citera
2018-01-19, 13:59
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert5
Det är ett spel mellan USA och Ryssland. Både USA och Ryssland försöker locka till sig kurderna. USA försöker få Turkiet att attackera Afrin, som står under ryssarnas beskydd, för att på så sätt minska kurdernas förtroende för ryssarna. Det var därför Trump ringde till Erdogan och sa att de kommer att sluta beväpna kurderna bara för att dagen efter leverera 100 lastbilar vapen till kurderna.
Ett av syftena med detta är förstås att tvinga USA ut ur Syrien. De ger sig ju inte iväg, trots många uppmaningar. Deras enda fäste är kurderna.
Citera
2018-01-19, 15:29
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Mjo, man kan ju tänka sig ett tyst medgivande både från Assad, Ryssland och Iran. Turkiet är närmast till hands att ta itu med kurderna och alla är sugna på att bestraffa dem för deras samarbete med USA.
Men när det är klart skall Turkiet tillbaka till sin gräns.

Och är det så, så kommer det inte att stå någonstans.
Varför hör jag inget ifrån dig om att det strider mot folkrätten att attackera Afrin?
Citera
2018-01-19, 15:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Varför hör jag inget ifrån dig om att det strider mot folkrätten att attackera Afrin?
Vadå? Om Israel är fria att gå efter sina terrorister i andra länder så är väl Turkiet det med.
Citera
2018-01-19, 15:36
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vadå? Om Israel är fria att gå efter sina terrorister i andra länder så är väl Turkiet det med.
Är det Israel gör alltid lagligt?
Citera
2018-01-19, 15:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Är det Israel gör alltid lagligt?
Härligt HnD om du äntligen har hamnat i samma slutsats som vi andra! Bara att gratulera till din nyvunna klarsyn.
Citera
2018-01-19, 15:41
Medlem
Yaskos avatar
Citat:

Hade inte USA gett vapen och träning till dessa terrorister så hade Turkiet inte behövt gå in. USA går och ockuperar ett land som är ca 11000 km från sin fastland. Turkiet är tvungen att gå in i ett grannland där PKK har kontrollerat gränsen sedan ca 2012 och fått vapen&träning från USA...

Bäst vore om alla utlänningar lämnade Syrien idag...
Citera
2018-01-19, 15:45
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Härligt HnD om du äntligen har hamnat i samma slutsats som vi andra! Bara att gratulera till din nyvunna klarsyn.
Det var inte ett svar på frågan. Är det Israel gör alltid lagligt?
Citera
2018-01-19, 15:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det var inte ett svar på frågan. Är det Israel gör alltid lagligt?
Nej, och vad det gäller situationen i Afrin så har jag ingen analys färdig. Jag tror nog att det är sunt att avvakta och se hur det utvecklar sig och till vi vet mer om läget.
Citera
2018-01-19, 15:48
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Och det skall komma från dig!
Jo, det strider mot folkrätten, det är därför Syrien protesterar. Det är en kränkning av deras territorium.

Men samtidigt är kurdernas ockupation av Syrien också i strid mot folkrätten. Och kurdernas samarbete med främmande makt är också ett tydligt lagbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in