2018-01-19, 17:25
Medlem
Yaskos avatar
Inatt så börjar operationen verkar det som. Vädret är orsaken till förseningen. Hoppas på många fried PKKare...
Citera
2018-01-19, 17:41
Medlem
arbetets avatar
Är inte Afrin bergsterräng? Ni får gärna rätta mig. Jag tror nog inte att det blir någon lätt match för Turken mot ett gäng skogstokiga kurder faktiskt. Blir nog minst sagt som stirring up a Hornet's nest, literally speaking.
Senast redigerad av arbetet 2018-01-19 kl. 17:47.
Citera
2018-01-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ett av syftena med detta är förstås att tvinga USA ut ur Syrien. De ger sig ju inte iväg, trots många uppmaningar. Deras enda fäste är kurderna.

Det är väldigt lätt att få USA att lämna Syrien. Ge dem alla miljarder som de har satsat i kriget i Syrien och på att bygga upp oppositionen.

Det är mycket lättare att förstå amerikanernas agerande i Mellanöstern om man ser USA som ett företag istället för en nation. De ser Syrien och Irak som en långsiktig investering. Var helt säker på att USA inte kommer att lämna Syrien inom den närmaste framtiden. De kommer att stanna så länge de krävs för att få tillbaka alla sina investerade miljarder plus ränta.

https://syria.liveuamap.com/en/2018/19-january-us-officials-tell-cnn-that-us-troops-continue
Citera
2018-01-19, 19:21
Medlem
Tillssons avatar
Bra dagligt videoinslag från Southfront.

Ur innehållet:
- Läget vid Idlibfickan. Uppgifter om att IS avancerar österut samt att vissa HTS går över till IS
- IS är fortfarande aktiva i sydöstra Syrien och gör motstånd
- Spelet om Idlib

Källa: https://www.youtube.com/watch?v=pgZLcsQOu34
Citera
2018-01-19, 19:32
Medlem
smaug20017s avatar
Så jävla less på dessa satans kurder och deras ständiga kvidande.
----------------------
"Please help us America"
"Help us EU"
"Pray for PKK"
"Solidarity with Kurdistan"
----------------------
PKK kan fortsätta att gömma sig bakom andra beteckningar.
Jävla Pizzabagare.....
Citera
2018-01-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Så jävla less på dessa satans kurder och deras ständiga kvidande.
----------------------
"Please help us America"
"Help us EU"
"Pray for PKK"
"Solidarity with Kurdistan"
----------------------
PKK kan fortsätta att gömma sig bakom andra beteckningar.
Jävla Pizzabagare.....

När du väl förstår att de är av kött och blod precis som dig och precis som dig så har de hopp och drömmar så kommer du att förstå att de inte är så olik dig!
Citera
2018-01-19, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Är inte Afrin bergsterräng? Ni får gärna rätta mig. Jag tror nog inte att det blir någon lätt match för Turken mot ett gäng skogstokiga kurder faktiskt. Blir nog minst sagt som stirring up a Hornet's nest, literally speaking.

En del av Afrin är bergigt, men där Turkiet tänker gå in är det mera platt

https://i.redd.it/d4ehkqykgpa01.png
Citera
2018-01-19, 20:35
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är nästan omöjligt att diskutera med dig. Du får ett svar, men bemöter inte det utan tar upp en annan fråga istället och sedan fortsätter du så tills du har irrat bort dig själv.
Om du har problem med att kurderna skall bekämpas, så vore det ärligare av dig att skriva det och motivera det.
Mitt svar har du fått tillsammans med min motivering. Jag tänker inte irra runt i dina tankegångar. Men du får som sagt gärna tala om din inställning, för en gångs skull.
Du verkar leva i en egen bubbla.

Jag pratar om folkrätt och du tar upp syrisk nationell rätt som en grund för att rättfärdiga turkisk invasion. Om kurder begår brott mot syrisk lag så gäller det inte för Turkiet. Det förstår du väl? Om jag begår lagbrott i Sverige kan Norge inte ingripa som polis för att jag bryter mot svensk rätt. Du har total oordning i dina resonemang. Det fattar du väl?
Citera
2018-01-19, 20:35
Medlem
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert5
När du väl förstår att de är av kött och blod precis som dig och precis som dig så har de hopp och drömmar så kommer du att förstå att de inte är så olik dig!
Så talar en Kurd!
Jag har fått nog med PKK som gömmer sig bakom fina titlar som du gör nu. Usa stöttar en
internationel terrorgrupp i Syrien och denna grupp är det största hindret mot fred i Syrien.
Kött och blod? Nej vi är inte av Kött och Blod.........
Citera
2018-01-19, 20:37
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag kan fantisera att man släpper en atombomb över Stockholm vilket skulle vara förödande och ett brott mot alla konventioner som finns. Just nu finns det dock andra geopolitiska händelser att fundera över och dessutom är jag hungrig nu, så vi tar det en annan gång.
Jag förstår. När en stat begår brott fast i geopolitiska intressen, som är i linje med din agenda, så är det tillåtet. Om någon annan stat, säg USA, gör det så är det ett folkrättsbrott.

Du gör saken tydligare.
Citera
2018-01-19, 20:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag förstår. När en stat begår brott fast i geopolitiska intressen, som är i linje med din agenda, så är det tillåtet. Om någon annan stat, säg USA, gör det så är det ett folkrättsbrott.

Du gör saken tydligare.
Inget har skett än och jag återkommer med besked när det händer. Framförallt för att jag är osäker på vem som kommer att gå segrande ur ev. konflikt eller vem som drar på sig de största förlusterna.
Citera
2018-01-19, 20:51
Medlem
Citat:
Inget har skett än och jag återkommer med besked när det händer. Framförallt för att jag är osäker på vem som kommer att gå segrande ur ev. konflikt eller vem som drar på sig de största förlusterna.

Vilken konflikt? Turkiet och Kurderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in