2017-11-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Kan höras galet men svaret är faktiskt ja.

Det är inte fråga om Israels försvarsmakt i storlek, men i kapacitet, effektivitet och stridsmoral.

Israelerna är till naturen sionister och känner ett otroligt samhällsansvar i byggandet av den sionistiska staten, något som är starkt kopplat till den judiska tron.

De israeliska soldaterna är inte bara patriotiskt drivna utan även religiöst.
Religöst drivna soldater ska inte underskattas, de känner att det finns en större drivkraft än den att bevara nationen som gör att de går i krig, och därmed är det också mer accepterande att möta döden.

Kombinera denna religiösa "fanatism" med stamanställda officerare som i sin tur är utbildade av amerikanska militären.

Man förfogar över västerlänsk militär materiel, främst amerikansk, och även om man har en del brister vad gäller utrustningen på individuell nivå (jag har själv upplevt det på plats när jag besökte en militärbas 2009) så förfogar man över top notch högteknologisk militär materiel i fråga om flygvapen, artilleri och inte minst stridsvagnar.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ja naturligtvis, överlägset längst militärtjänst och har ständigt skarpt läge pga alla jävla araber som vill döda israeler på fritiden. Även utrustningsmässigt är israelerna i absolut världsklass. I vinterkrigföring vinner finnarna men i övrigt är israelerna bäst.

Så i konflikt med USA skulle de vinna?
Citera
2017-11-04, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Blev inte Raqqa befriat för några veckor sedan?🤔

Följer inte kriget jättenoga så kanske dum fråga.

Befriades ifrån isis utav sdf.

Sdf är inte på samma sida som SAA, så att en iranier säger såhär är inte konstigt
Citera
2017-11-04, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är viktigt att inte underskatta Israels militära kapacitet. De svarar ju som bekant för en massa förödelse i sin omgivning sedan många år.
Nu är de förhoppningsvis hindrade av den massiva kritik som Israel numer får från alla möjliga håll, alla väntar ju på att de skall följa FN-resolutioner t ex. Det är möjligen detta som gör att Israel håller tillbaka lite gentemot Syrien. Deras internationella rykte är så skamfilat att deras militär inte kan användas som de vill längre.

Om du tror israhell bryr sig om kritik har du läst dem fel. Min analys var en ärlig analys av deras kapacitet. Deras flygvapen, atombomber och nätverk av infiltratörer världen över är allt de har. Deras militär är kass. Man kan välja att lyssna på judar som har mentala psykopatiska problem eller titta på vad som hänt i krig.
Här är ifrån kriget 2014 mot Gaza där israhells elitstyrka blev slaktad:

Citat:
ASHKELON, Israel—The Golani Brigade is renowned in Israel for being the army's roughest infantry unit. But on Sunday, fighting in Gaza added a bitter chapter to the Golani lore when 13 of its soldiers were killed battling Hamas militants in Gaza City.

At the Barzilai Medical Center in Ashkelon, the second floor surgery ward was brimming with elite Golani soldiers lucky enough to have emerged with minor injuries.

Many of their...
To Read the Full Story

https://www.wsj.com/articles/elite-israeli-unit-loses-13-in-gaza-battles-1405912010

Sionisterna gör allt de kan för att skapa oreda nu och Hariri var det senaste desperata draget och KRG var det desperata draget innan dess. Och det är extremt tydligt att de gör ALLT för att undvika krig mot Syrien på nåt som helst lika villkor vilket säger allt om deras kapacitet. Apjudarna i tråden är fortfarande uppe i trädtopparna men vissa har klättrat ned lite och vet hur det ligger till, annars hade de inte agerat så.
Citera
2017-11-04, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Blev inte Raqqa befriat för några veckor sedan?🤔

Följer inte kriget jättenoga så kanske dum fråga.

USA stödjer både daesh och SDF, så det var ingen befrielse utan byte av proxystyrka där man samtidigt passade på att förstöra staden, helt medveten och systematisk förstörelse.
Citera
2017-11-04, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Någon som hört vart Ryssarna står när det gäller Golan?

Putin är globalist, i det lilla spelet mot daesh krigar han men ryssarna rör aldrig israel. Han säljer dessutom avancerade vapen till israhells allierade.
Det är fakta att Ryssland har eskander-system i syrien, med kärnvapen kan dessa förinta hela israhell så om Putin varit en äkta ryss hade han inte brytt sig ett dugg om israhell. Israhell kan inte ha nåt på honom som han inte kan trumfa men ända backar han.....
Ryssland kommer alltså vara neutrala angående Golan.
Citera
2017-11-04, 15:51
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Har under en längre tid funderat på om att åka till Irak eller Syrien och kriga för regimen. Jag har bestämt mig för att jag åker till Syrien och tar lag vid syriska regimen. Biljetten är köpt, datumet spikat. Har inte sagt det till familjen än.
Men snart åker jag för att göra rätt för mänskligheten... Hoppas på att Cakarim kommer tillbaka

Vilka tänkte du strida för? Jag har för mig att SAA inte tar emot folk bara sådär, däremot NDF ska vara bättre på att ta emot volontärer.

Lycka till hursomhelst, stort av dig att åka ner dit.
Citera
2017-11-04, 16:41
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Så i konflikt med USA skulle de vinna?

Man mot man vinner Israel, mot hela USAs krigsmaskin vinner inte ens hela världen gemensamt.
Citera
2017-11-04, 17:40
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.reuters.com/article/us-russia-usa-putin-trump/syria-deal-may-be-on-agenda-for-putin-trump-asia-meeting-report-idUSKBN1D40EE
Syria deal may be on agenda for Putin-Trump Asia meeting: report
Citat:
Russian President Vladimir Putin and his U.S. counterpart Donald Trump may discuss a Syria settlement at an Asian economic summit in Vietnam next week, the RIA news agency reported on Saturday.
For what it's worth
Citera
2017-11-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Bukamal får väl tjänstgöra som den över helgen innan även den faller.

Efter det har de inte kontroll över något större

kollar man kartan så ser bukamal inte större ut en alby området i sthlm. Det är en by o ingen stag, även al qaim ser inte större heller. Sista stad de hade var Raqqa som man kalla en stad fast att det fanns mindre än 30 tusen kvar där när kriget gick i gång. De enda städer de haft är raqqa o mosul allt annat är ju byar på mindre än 5k i befolkning
Citera
2017-11-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAKARIM
Hej. Har inte köpt en returbiljet. Vet själv inte hur länge jag kommer vara där men som det far runt i tankarna är det inget hemresa iaf.

Hahha, vet fan inte om jag skulle lyckas med headshot, aldrig hållt i ett vapen men ska göra det bästa jag kan.

Mitt motto är att se till att Syrien, Turkiet och Irak är allas länder som bor där, bara för att det heter Turkiet eller Syrien är inte andra minoriteter uteslutna. Det har jag sagt förr också, Syrien eller Irak är lika mycket kurders och assyriers. Vettefefan om jag kommer så långt men men...

Är skiträdd, inte för strid eller döden utan, har sagt upp mig från mitt jobb och om min identitet kommer till känna.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
"deras militär är värdelös".. Jävla nolla till svensk som inte ens har gjort lumpen. Israel har 36månader för män och 22månader för kvinnor, därav världens bästa stående armé.
"världens bästa stående armé" I helvete heller! De kan inte ens besegra Hamas. De har inte motivationen eller kunnandet att föra krig utanför Israel. De kan försvara israel men att besegra fienden utanför Israels gränser kan de absolut inte. Det har vi sett massor av gånger när de förde krig mot Hizbollah.
Citera
2017-11-04, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
kollar man kartan så ser bukamal inte större ut en alby området i sthlm. Det är en by o ingen stag, även al qaim ser inte större heller. Sista stad de hade var Raqqa som man kalla en stad fast att det fanns mindre än 30 tusen kvar där när kriget gick i gång. De enda städer de haft är raqqa o mosul allt annat är ju byar på mindre än 5k i befolkning

Visst, Bukamal är inte någon större stad. Låg på dryga 40k i befolkning senaste räkningen.

Al Qaim hade 150k i befolkning så den var rätt mycket större, små i jämförelse med Mosul eller Raqqa.

Men Bukamal är sista utposten för ISIS just nu, resten är som du själv skriver småbyar
Citera
2017-11-04, 18:36
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Lycka till!

"världens bästa stående armé" I helvete heller! De kan inte ens besegra Hamas. De har inte motivationen eller kunnandet att föra krig utanför Israel. De kan försvara israel men att besegra fienden utanför Israels gränser kan de absolut inte. Det har vi sett massor av gånger när de förde krig mot Hizbollah.

Men din lilla tönt, om Israel skulle vilja så hade de kunnat ta hela mellanöstern på ett par dagar. Detta bevisade de utom allt rimligt tvivel under sexdagarskriget. Sandloppor till arabsandaler kontra israeliska militären är som att jämföra ditt IQ med nobelkommittén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in