2017-10-11, 14:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ja, de var nog tyvärr så korkade. Varför skulle de beväpna IS för att sedan bomba dem? Dina hemmasnickrade teorier byggda på rysk desinformation håller som vanligt inte.
Under hela kriget fram till nu i Raqqa under Trump har man då inte varit speciellt aktiv i Syrien mot Daesh. Man har förlitat sig på sina proxies att kriga mot Assad: HTS, al-Nusra, FSA som nyligen fördömdes av FN för att använda barnsoldater i stridszoner.

Och nej, USA är inte korkade, agendan var satt från början till att balkanisera Levanten. Av The Council on Foreign Relations.
Citera
2017-10-11, 14:17
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Jaså IS har bara kommit åt "rebellernas" vapen? Jaha, då antar jag att alla nylevererade oöppnade vapenkratrar och lådor med hebreisk skrift bara var byten hela bunten? Eller det här med att USA flera gånger "råkade" släppa ammunition och andra förnödenheter över IS-positioner, det är också krigsbyten? Att Israel och USA stödjer rebellerna också är inte en bedrift alls, att stödja terrorister är terrorism vilken form de än kommer i, vare sig rebell eller islamist. Det var hela min poäng i tidigare inlägg, pajas.

Var skrev jag att majoriteten var emot honom när kriget drog igång? Läs igen så ser du att jag skrev att en stor del SOM TIDIGARE VAR EMOT ASSAD har nu gått över till att stödja honom. Mhm, seems legit att man supportar honom när han bombar sönder en, istället för att gå över till alla de rebellgrupper hur lätt som helst som det faktiskt är nu. Istället så växer han i popularitet allt mer och mer..ok.
Det är bara Ryssland och Assadregimen som kan förlora ammunition till IS/rebeller? Du har leder ett mycket konstigt resonemang.

Assads stöd, hur utbredd än den är, bygger i stor del på rädsla. Du måste vara efterbliven för att tro annat. Om så är fallet finns det inget du kan lära dig.
Citera
2017-10-11, 14:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är bara Ryssland och Assadregimen som kan förlora ammunition till IS/rebeller? Du har leder ett mycket konstigt resonemang.

Assads stöd, hur utbredd än den är, bygger i stor del på rädsla
. Du måste vara efterbliven för att tro annat. Om så är fallet finns det inget du kan lära dig.
Alldeles riktigt! För Islamister, salafister och sionister.
Citera
2017-10-11, 14:19
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Under hela kriget fram till nu i Raqqa under Trump har man då inte varit speciellt aktiv i Syrien mot Daesh. Man har förlitat sig på sina proxies att kriga mot Assad: HTS, al-Nusra, FSA som nyligen fördömdes av FN för att använda barnsoldater i stridszoner.

Och nej, USA är inte korkade, agendan var satt från början till att balkanisera Levanten. Av The Council on Foreign Relations.
Samma FN har fördömt Assadregimen för förintelse av sitt folk, kemvapenanvändning, och svältbelägringstaktiker. Men jag antar att i din värld så är det helt i sin ordning att vara blunda för fakta som talar emot en.
Citera
2017-10-11, 14:21
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Jag kollade länkarna. USA tog bort Saddam som hade makten med som mest bara 20% av befolkningen bakom sig.

Resten skötte Irakierna själva via valsedeln. Ska USA göras skyldigt för vad Tyskland hittat på efter WWW 2 när de tillsammans med Sovjet kastade ut Hitler?

Assad återtog Palmyra långt efter att USA nött ut IS. Du håller inte koll på din tidslinje. Skärpning.

Vem var det som introducerade Shiaregeringen som kunde väljas och som skapade osämja mellan Sunniterna? Du kollade uppenbart inte länken, faktum är att du inte ens brydde dig.

WW2 och USAs senare imperialistiska march genom mellanöstern kan inte jämföras med varandra.

IS var inte i närheten utnötad vid den tiden, USA hade sin koncentration i Rojava och inte resten av Syrien, t.ex Palmyra där IS var stark.
https://en.wikipedia.org/wiki/Palmyra_offensive_(March_2016)

som sagt, måste vara jobbigt att tro att man är smart och lurar i sig att man vet vad man håller på med.

Skärpning.
Senast redigerad av SU-35 2017-10-11 kl. 14:23.
Citera
2017-10-11, 14:22
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Alldeles riktigt! För Islamister, salafister och sionister.
Jag antar att shiaislamisterna och shiamuslimska jihadisterna, som numera ockuperar Damaskus, är ett undantag i din värld?
Citera
2017-10-11, 14:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Samma FN har fördömt Assadregimen för förintelse av sitt folk, kemvapenanvändning, och svältbelägringstaktiker. Men jag antar att i din värld så är det helt i sin ordning att vara blunda för fakta som talar emot en.
Den enda färdiga utredning som föreligger är den om Ghouta och där fastställdes det endast att CW hade använts.
Citera
2017-10-11, 14:26
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Vem var det som introducerade Shiaregeringen som kunde väljas och som skapade osämja mellan Sunniterna? Du kollade uppenbart inte länken, faktum är att du inte ens brydde dig.

du är ju helt jävla bränd människa!

IS var inte i närheten utnötad vid den tiden
https://en.wikipedia.org/wiki/Palmyra_offensive_(March_2016)

som sagt, måste vara jobbigt att tro att man är smart och lurar i sig att man vet vad man håller på med.

Skärpning.
Efterblivet resonemang.

Du menar att USA:s ansvar för IS framväxt är att man tillåtet irakierna själva bestämma regeringen, och samma regering valde att utarbeta en politik som missgynnande sunniterna, varpå stödet för IS ökade? Det låter som en lång kausalitetskedja.

Du kanske missar att samma orsaksförhållande föreligger mellan Assadregimen och stödjet för sunniextremisterna? Eller är ligger det utanför ditt förståndskapacitet?
Citera
2017-10-11, 14:27
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag antar att shiaislamisterna och shiamuslimska jihadisterna, som numera ockuperar Damaskus, är ett undantag i din värld?
Den enes terrorist, den andres frihetskämpe. Vi här i Europa är mer bekymrade över Wahabister och deras anhang. Hezbollah är er huvudvärk.
Citera
2017-10-11, 14:28
Medlem
SU-35s avatar
Citat:

Assads stöd, hur utbredd än den är, bygger i stor del på rädsla. Du måste vara efterbliven för att tro annat. Om så är fallet finns det inget du kan lära dig.

Din läsförståelse måste verkligen vara sviktande då jag inte skrev något sådant i mitt inlägg, inte ens i närheten. Sluta bygga halmdockor.

Fakta om att folk utrikes och inrikes (i Syrien) säger annat, så jag kör inte på dina känsloargument
Citera
2017-10-11, 14:29
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Den enda färdiga utredning som föreligger är den om Ghouta och där fastställdes det endast att CW hade använts.
Det gäller Ghouta-attacken. Gällande Khan Sheikoun har FN:s råd för mänskliga rättigheter pekat Assad som ansvarig. Det är samma råd som du citerade för att påtala rebellernas användning av barnsoldater.

Det blir pinsamt att se dig neka fakta när det ligger så tydligt framför dig.
Citera
2017-10-11, 14:30
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Den enes terrorist, den andres frihetskämpe. Vi här i Europa är mer bekymrade över Wahabister och deras anhang. Hezbollah är er huvudvärk.
Så denna dubbelstandard är ok för "vi här i Europa", men inte för länder som Israel, Saudiarabien och andra som ser Iran som ett närmare hot?

Du gör det så enkelt för folk att belysa dina dumma resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in