2017-06-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Ja, de kristna oppositionella som George Sabra eller Michel Kilo hade säkerligen gjort ett bra jobb. Men frågan är vem folket vill se styra landet, är det Assad så är det bara att acceptera. Det är just detta folk som är anti-Assad måste förstå, du kan inte bara placera någon där och hoppas på att det syriska folket ska acceptera denne. Det fungerar inte så i arabvärlden.
+1
Citera
2017-06-23, 23:58
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Ja, de kristna oppositionella som George Sabra eller Michel Kilo hade säkerligen gjort ett bra jobb. Men frågan är vem folket vill se styra landet, är det Assad så är det bara att acceptera. Det är just detta folk som är anti-Assad måste förstå, du kan inte bara placera någon där och hoppas på att det syriska folket ska acceptera denne. Det fungerar inte så i arabvärlden.
Flertals miljoner som demonstrerade mot regimen gav dig inte ett hum om vad syrierna faktiskt tycker?
Citera
2017-06-24, 00:00
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det där är bara gammal skåpmat. Rikta blicken framåt ist!

Det finns ingen sund opposition längre! Sluta dröm.
Fast jag pratar inte om en avgång av regimen i sin helhet, utan en ersättare av Assad mot en ur oppositionen som är sekulär. Jag nämnde vissa namn. Försök ta diskussionen seriöst är du snäll.
Citera
2017-06-24, 00:02
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Av det jag läst beter du dig som Anders Lindberg. Gång på gång motbevisas du och vad händer? Jo du för EXAKT SAMMA resonemang, som verläggs återigen, för att vadå? Jo framföras ÅTERIGEN precis som ingenting hade hänt! Ibland blir du dock helt knäpptyst efter att ha motbevisats utan att erkänna att du haft fel i sak (som bl.a. det faktum att fler människorättsorganisationer kritiserat Israel, något som enligt dig aldrig skett!!!) Ungefär på samma sätt som Anders Lindberg gör. Ingen slump att du idoliserar honom och använder honom som "pålitlig källa"!
Jag bemötte dina inlägg väl. Vad du sedan tycker är ju inte rena mysteriet. Som sagt, dina inlägg får dig att framstå som att du lider av ADHD. Ta det lugnt.
Citera
2017-06-24, 00:05
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Fast jag pratar inte om en avgång av regimen i sin helhet, utan en ersättare av Assad mot en ur oppositionen som är sekulär. Jag nämnde vissa namn. Försök ta diskussionen seriöst är du snäll.

Ja och jag sa sluta dröm!Assads regim har hela tiden varit sekulär så.
Citera
2017-06-24, 00:07
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ja och jag sa sluta dröm!
Ett patetiskt och fegt svar för att undvika en seriös diskussion.
Citera
2017-06-24, 00:08
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ett patetiskt och fegt svar för att undvika en seriös diskussion.

Se ovan.
Citera
2017-06-24, 00:11
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Se ovan.
Varför inte byta ut honom mot en annan sekulär ledare som inte har blod på sina händer och en framtid som inte är i internationella brottsdomstolen? På det sättet tillfredsställer du ju både krafter som vill ha en sekulär framtid och en regim utan Assad vid makten?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-06-24 kl. 00:15.
Citera
2017-06-24, 00:20
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Varför inte byta ut honom mot en annan sekulär ledare som inte har blod på sina händer och en framtid som inte är i internationella brottsdomstolen? På det sättet tillfredsställer du ju både krafter som vill ha en sekulär framtid och en regim utan Assad vid makten?

Den arabiska våren är över. Deal with it!

Det funka inte!
Citera
2017-06-24, 00:22
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Den arabiska våren är över. Deal with it!

Det funka inte!
Är det ditt svar? "Deal with it"?
Citera
2017-06-24, 00:26
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Är det ditt svar? "Deal with it"?

Ja a!
Citera
2017-06-24, 00:45
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Flertals miljoner som demonstrerade mot regimen gav dig inte ett hum om vad syrierna faktiskt tycker?

Vad går du på, flertals miljoner? I'll have what you have, please I need to try that good stuff.

Vi har förstått vid detta laget att det fanns en demonstration i Homs 2011 där det var som mest 50.000 oppositionella demonstranter och då är jag generös med siffrorna här, samtidigt runtom i landet var det miljontals som visade sitt stöd för presidenten. Du kan inte bortse faktum, finns dokumenterat i videoklipp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in