2017-06-23, 19:21
Medlem
Twittertråd som förklarar lite om Assads tal han höll senaste tal

"Thread covering dramatic changes underway today in #Damascus following #Assad's recent speech to his cabinet which went largely unnoticed"

https://twitter.com/EHSANI22/status/878292017532502017
Citera
2017-06-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag ser det som en positiv utveckling. Detta kan sätta press på Israel att ta större ansvar.
Det är väl en dissonans om något? Så länge Likud är vid makten kommer det inte bli fred i vare sig Syrien eller Israel/Palestina. Att inte ens den yngre generationen stödjer den nuvarande regeringens politik visar ju bara på vilken taskig legimitiet Netanyahu & Co kommer ha framöver!
Citera
2017-06-23, 22:23
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det är väl en dissonans om något? Så länge Likud är vid makten kommer det inte bli fred i vare sig Syrien eller Israel/Palestina. Att inte ens den yngre generationen stödjer den nuvarande regeringens politik visar ju bara på vilken taskig legimitiet Netanyahu & Co kommer ha framöver!
Nej, det är bara du som har en förvrängd världsbild där allting är svart och vit. Antingen stödjer man Israel till hundra procent eller så vill man förgöra det. Jag har inget intresse av att fortsätta en diskussion med en sådan person.
Citera
2017-06-23, 22:42
Medlem
Citat:
Nej, det är bara du som har en förvrängd världsbild där allting är svart och vit. Antingen stödjer man Israel till hundra procent eller så vill man förgöra det. Jag har inget intresse av att fortsätta en diskussion med en sådan person.
Du menar precis som den bild du har om Syriens nuvarande regering? Antingen stödjer man "din" sida eller så stödjer man Assad till 100%? Ser ut som du bundit ris åt egen rumpa, för vem är hycklaren nu?

På tal om Israel och ISIS, i Iran pågår just nu en massiv demonstration med hundratusentals människor där det skanderas "Död åt Israel" samtidigt som man bränner ISIS-flaggor. Varför gör de det tror du? Ledtråd: Det har med vad som händer i Syrien att göra! Det är tydligen bara du som inte fattar att Israel är en terrorstödjande stat som stödjer Al Qaida så väl som ISIS, och det är den regeringen du alltså på allvar tror kommer vilja förhandla fram en rättvis fred? Speciellt som den framtida befolkningen inte ens stödjer dess politik? Nä kyss mig i arschlet! Ungefär som att tro att Saudiarabien kommer vara en garant för HBTQ-rättigheter runt om i världen!

https://twitter.com/ReutersIran/status/878207840871227392
Citera
2017-06-23, 22:46
Medlem
Erik Östs avatar
Det tragiska är att när man sätter ihop stormakternas intressen i den här sk konflikten (nu var jag mild) blir man bara mer och mer frustrerad! (läs. förbannad)

Det går inte fram i svensk media för det här äckliga j-la landet Sverige, ja jag är svensk, censurerar det mesta som är emot amerikanska intressen.

Dag ut och dag in måste vi ta in USAs propaganda.

Assad är en diktator ja men vad vill ni ha istället?

En snuskig jihaddist?

Dags att kamma sig! Befolkningen i Syrien har fått stå ut med de värsta vedermödor nån öht kunnat (mar)drömma om!

Heder till dom,Jag beundrar dom av hela mitt hjärta!
Citera
2017-06-23, 22:52
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Du menar precis som den bild du har om Syriens nuvarande regering? Antingen stödjer man "din" sida eller så stödjer man Assad till 100%? Ser ut som du bundit ris åt egen rumpa, för vem är hycklaren nu?
Jag anser att Syriens regim är kriminell för det har gått långt värre än vad Israel har gjort eller ens vad någon annan stat i regionen har gjort. Vi pratar inte längre om krigsförbrytelser, utan brott mot mänskligheten. Jag accepterar att vissa kan stödja Assad, för sådana finns i tråden, och jag respekterar dessa så länge de har ett öppet sinne och inte sprider massa dynga samt erkänner de brott som regimen har begått. Sådana finns i tråden och dessa kan jag ha ett meningsfullt utbyte med. Du tillhör inte dom. Av det som jag har läst av dig så beter du dig som ett barn.
Citera
2017-06-23, 22:56
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det tragiska är att när man sätter ihop stormakternas intressen i den här sk konflikten (nu var jag mild) blir man bara mer och mer frustrerad! (läs. förbannad)

Det går inte fram i svensk media för det här äckliga j-la landet Sverige, ja jag är svensk, censurerar det mesta som är emot amerikanska intressen.

Dag ut och dag in måste vi ta in USAs propaganda.

Assad är en diktator ja men vad vill ni ha istället?

En snuskig jihaddist?

Dags att kamma sig! Befolkningen i Syrien har fått stå ut med de värsta vedermödor nån öht kunnat (mar)drömma om!

Heder till dom,Jag beundrar dom av hela mitt hjärta!
Orsaken till att det kryllar med jihadister i Syrien nu beror på Assadregimens långsiktiga strategi att förgöra sekulära krafter.

Jag är alltid fascinerad över hur vissa som stödjer Assad för att han är "sekulär" och "bekämpar jihadister". Om man kan hålla en hatad person som Assad vid makten, varför går det inte att hålla en sekulär oppositionell person vid makten med samma medel som Ryssland och Iran gör i Syrien? Resonemanget som Assadstödjare för är helt enkelt bristfällig på dess egna grunder.
Citera
2017-06-23, 23:18
Medlem
Citat:
Orsaken till att det kryllar med jihadister i Syrien nu beror på Assadregimens långsiktiga strategi att förgöra sekulära krafter.

Jag är alltid fascinerad över hur vissa som stödjer Assad för att han är "sekulär" och "bekämpar jihadister". Om man kan hålla en hatad person som Assad vid makten, varför går det inte att hålla en sekulär oppositionell person vid makten med samma medel som Ryssland och Iran gör i Syrien? Resonemanget som Assadstödjare för är helt enkelt bristfällig på dess egna grunder.
Just av anledningen av att det inte en sekulär opposition. De få "riktiga" FSA som verkligen kämpade för frihet blev snabbt överkörda av diverse jihadistgrupper. Assad har inte rent mjöl i påsen men är det bästa alternativet just nu, fördelen med honom är att han håller landet i schack och låter bla. minoriteter med olika religioner vara så länge ingen går emot honom. Hellre det än att ha en massa radikaliserade jihadister.
Citera
2017-06-23, 23:26
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Predator1337
Just av anledningen av att det inte en sekulär opposition. De få "riktiga" FSA som verkligen kämpade för frihet blev snabbt överkörda av diverse jihadistgrupper. Assad har inte rent mjöl i påsen men är det bästa alternativet just nu, fördelen med honom är att han håller landet i schack och låter bla. minoriteter med olika religioner vara så länge ingen går emot honom. Hellre det än att ha en massa radikaliserade jihadister.
Det finns en sekulär opposition, dock kraftigt försvagad. Men det var inte min poäng. Jag menar att man byter ut Assad mot en annan ur oppostionen, exempelvis Syriska nationella rådet.

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Coalition_for_Syrian_Revolutionary_and_Op position_Forces

Vi har ju kristna oppositionella som George Sabra eller Michel Kilo. Varför går det inte att anta en av dom som nya ledaren av Syrien? Om jihadisterna gör motstånd så bombar man dem som Ryssland. Det är ju så ni (stödjare av Assad) resonerar. Det finns ingen anledning för Assad att vara kvar vid makten förutom för att tjäna Irans och Rysslands intressen. Det mantrat om att det inte finns ett alternativ är ju rena skitsnacket. Så mycket blod och hat Assad har på sig ändå väljer man att försvara denna kriminella avskum.
Citera
2017-06-23, 23:35
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Det finns en sekulär opposition, dock kraftigt försvagad. Men det var inte min poäng. Jag menar att man byter ut Assad mot en annan ur oppostionen, exempelvis Syriska nationella rådet.

https://en.wikipedia.org/wiki/National_Coalition_for_Syrian_Revolutionary_and_Op position_Forces

Vi har ju kristna oppositionella som George Sabra eller Michel Kilo. Varför går det inte att anta en av dom som nya ledaren av Syrien? Om jihadisterna gör motstånd så bombar man dem som Ryssland. Det är ju så ni (stödjare av Assad) resonerar. Det finns ingen anledning för Assad att vara kvar vid makten förutom för att tjäna Irans och Rysslands intressen. Det mantrat om att det inte finns ett alternativ är ju rena skitsnacket. Så mycket blod och hat Assad har på sig ändå väljer man att försvara denna kriminella avskum.

Det där är bara gammal skåpmat. Rikta blicken framåt ist!

Det finns ingen sund opposition längre! Sluta dröm.
Citera
2017-06-23, 23:39
Medlem
Citat:
Jag anser att Syriens regim är kriminell för det har gått långt värre än vad Israel har gjort eller ens vad någon annan stat i regionen har gjort. Vi pratar inte längre om krigsförbrytelser, utan brott mot mänskligheten. Jag accepterar att vissa kan stödja Assad, för sådana finns i tråden, och jag respekterar dessa så länge de har ett öppet sinne och inte sprider massa dynga samt erkänner de brott som regimen har begått. Sådana finns i tråden och dessa kan jag ha ett meningsfullt utbyte med. Du tillhör inte dom. Av det som jag har läst av dig så beter du dig som ett barn.
Av det jag läst beter du dig som Anders Lindberg. Gång på gång motbevisas du och vad händer? Jo du för EXAKT SAMMA resonemang, som verläggs återigen, för att vadå? Jo framföras ÅTERIGEN precis som ingenting hade hänt! Ibland blir du dock helt knäpptyst efter att ha motbevisats utan att erkänna att du haft fel i sak (som bl.a. det faktum att fler människorättsorganisationer kritiserat Israel, något som enligt dig aldrig skett!!!) Ungefär på samma sätt som Anders Lindberg gör. Ingen slump att du idoliserar honom och använder honom som "pålitlig källa"!
Citera
2017-06-23, 23:40
Medlem
Cents4s avatar
Citat:

Ja, de kristna oppositionella som George Sabra eller Michel Kilo hade säkerligen gjort ett bra jobb. Men frågan är vem folket vill se styra landet, är det Assad så är det bara att acceptera. Det är just detta folk som är anti-Assad måste förstå, du kan inte bara placera någon där och hoppas på att det syriska folket ska acceptera denne. Det fungerar inte så i arabvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in