2017-06-19, 14:37
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
https://www.rt.com/news/393028-syria-russia-us-plane/

“In the areas of combat missions of Russian air fleet in Syrian skies, any airborne objects, including aircraft and unmanned vehicles of the [US-led] international coalition, located to the west of the Euphrates River, will be tracked by Russian ground and air defense forces as air targets,” the Russian Ministry of Defense stated.

Ryssarna kommer se alla flyg från koalitionen till väst om Euphratesfloden som fientliga. Nu trappas det upp tyvärr pga idioterna i väst.

Det som är bra med Trump är att han har öppnat upp ögonen för världen vilka idioter och hur vidrig USAs utrikespolitik är.

Hade de sagt Tigris så hade jag tagit de på allvar. Såsom det är nu så har de lämnat östra Syrien till USAs proxys i praktiken...
Citera
2017-06-19, 14:51
Medlem
Zeta9s avatar
Nu verkar Ryssland definitivt ha tröttnat på USA:s ständiga anfall mot syriska styrkor. Hotar med att skjuta ner alla USA-plan över Syrien eller delar av Syrien. Den Heta linjen som ska förhindra missförstånd och krockar i luften sägs också upp.

"Russia has threatened to shoot down US warplanes operating in parts of Syria where its air forces operate amid a diplomatic row caused by the downing of a Syrian jet.

The country's defence ministry said it would also suspend a hotline between Russia and the US set up to prevent mid-air collisions.

The statement followed after a US F-18 Super Hornet shot down a Syrian army SU-22 jet on Sunday in the countryside southwest of Raqqa."

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/russia-shoot-down-all-flying-objects-in-syria-us-regime-warplane-isis-terror-a7797101.html

Skulle vara intressant att veta om USA via den Heta linjen fick reda på att syriska plan var i luften för att bekämpa IS innan de sköt ner ett plan. Uppenbarligen missbrukar USA kommunikationslinjen, vilken alltså nu sägs upp.
Senast redigerad av Zeta9 2017-06-19 kl. 14:55.
Citera
2017-06-19, 15:01
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Nu verkar Ryssland definitivt ha tröttnat på USA:s ständiga anfall mot syriska styrkor. Hotar med att skjuta ner alla USA-plan över Syrien eller delar av Syrien. Den Heta linjen som ska förhindra missförstånd och krockar i luften sägs också upp.

"Russia has threatened to shoot down US warplanes operating in parts of Syria where its air forces operate amid a diplomatic row caused by the downing of a Syrian jet.

The country's defence ministry said it would also suspend a hotline between Russia and the US set up to prevent mid-air collisions.

The statement followed after a US F-18 Super Hornet shot down a Syrian army SU-22 jet on Sunday in the countryside southwest of Raqqa."

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/russia-shoot-down-all-flying-objects-in-syria-us-regime-warplane-isis-terror-a7797101.html

Skulle vara intressant att veta om USA via den Heta linjen fick reda på att syriska plan var i luften för att bekämpa IS innan de sköt ner ett plan. Uppenbarligen missbrukar USA kommunikationslinjen, vilken alltså nu sägs upp.

Detta var nog sista gången vi fick se en amerikansk attack där man kommer billigt undan. Ryssland verkar ha tröttnat rejält nu, innan har man enbart gått ut och varnat för att det inte kommer att gynna någon av sidorna men idag har det varit andra bullar. Kan det vara så att man har något i görningen med Turkiet och en viss Erdogan mot kurderna?
Citera
2017-06-19, 15:03
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Hade de sagt Tigris så hade jag tagit de på allvar. Såsom det är nu så har de lämnat östra Syrien till USAs proxys i praktiken...

Mer så eftersom ryssarna inte vill förlora alla flyg de har i Syrien. Det är samma svammel som tidigare från ryssarna, men när det kommer till kritan vågar de inte göra det minsta mot koalitionsplan. Att hota med något annat än ett område där koalitionsplan inte opererar regelmässigt skulle vara att be om att bli förödmjukade.
Citera
2017-06-19, 15:29
Medlem
Ryssarna vågar inte helt enkelt även om jag hade hoppats på mer action.
De har fört sina värdelösa( eftersom man inte vågar använda de ) S-400 till Syrien och nu står de där bara och rostar. Amerikanerna känner vi igen sen tidigare men Ryssarna får skylla sig själva pga misstag de tidigare har gjort. Största misstaget var att de allierade sig med fienden Turkiet som tidigare sköt ned ett ryskt plan. Ingen går att lita på enligt min mening varken USA eller Ryssland. De enda jag tycker synd om är det syriska folket som våldtas av de stora intressen i regionen. Ingen bryr sig om de det kan jag lova.
Citera
2017-06-19, 15:32
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Ryssarna vågar inte helt enkelt även om jag hade hoppats på mer action.
De har fört sina värdelösa( eftersom man inte vågar använda de ) S-400 till Syrien och nu står de där bara och rostar. Amerikanerna känner vi igen sen tidigare men Ryssarna får skylla sig själva pga misstag de tidigare har gjort. Största misstaget var att de allierade sig med fienden Turkiet som tidigare sköt ned ett ryskt plan. Ingen går att lita på enligt min mening varken USA eller Ryssland. De enda jag tycker synd om är det syriska folket som våldtas av de stora intressen i regionen. Ingen bryr sig om de det kan jag lova.

Håller med dig om att man inte kan lite på nån. Dock måste man ge Ryssland att de manövrerat ut Usa i Syrien. Usa är butthurt nu och börjar skapa konflikt mellan kurderna och Assad
Citera
2017-06-19, 15:33
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Detta var nog sista gången vi fick se en amerikansk attack där man kommer billigt undan. Ryssland verkar ha tröttnat rejält nu, innan har man enbart gått ut och varnat för att det inte kommer att gynna någon av sidorna men idag har det varit andra bullar. Kan det vara så att man har något i görningen med Turkiet och en viss Erdogan mot kurderna?
Turkiet skjuter ner ett ryskt flyg, de hotar med samma medel. USA skjuter mot syriska flygfält, de hotar med samma medel och "skickar förstärkning". Nu skjuter USA ett syriskt stridsflyg och de svara med samma skit de alltid har gjort. Det finns inget i Rysslands tidigare beteende som visar på att de kommer göra något annorlunda nu. Deras uttalande är enbart för att dämpa på interna kritiken och behålla sitt anseende i världen.
Citera
2017-06-19, 15:36
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Krigsförbrytelse

Sedan vem som startade anfallskriget och när är väl sådant man tvistar om sedan staten Israel bildades 1948.

Eller som min far sa: "Bildandet av staten Israel kommer inte att lösa den judiska frågan."
Fast ett anfallskrig är fortfarande separat från de pågående striderna rent rättsligt. Även om det sker ett olagligt anfallskrig så betyder inte det att varje attack i landet utgör ett krigsbrott då sådana handlingar regleras av internationella humanitära rätten.

Det finns inget internationellt organ som har rätt att döma i frågan om brott mot FN-stadgan artikel 51, d.v.s. våldsförbudet. Det är enbart säkerhetsrådet som har möjligt att ingripa mot ett land som begått aggressionsbrott (se Iraks invansion av Kuwait).
Citera
2017-06-19, 15:51
Medlem
Janbanan74s avatar
Undrar vad amerikanska skattebetalare tycker om att deras pengar går till förstörelse av ett suveränt land och till hjälp för IS med anhang. Börjar tycka riktigt illa om USA politiken! Stackars folk så lurade dem blir...😪
Citera
2017-06-19, 16:06
Medlem
Yaskos avatar
Nu säger ryssarna att de ska "eskortera" koalitionsplanen väster om Euphrat. Min gissning är att man så småningom gör en ny avtal om att inte attackera varandras terrorister...
Citera
2017-06-19, 16:14
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Tass skriver samma sak, så det är nog Eufrat som gäller. Ryssland upphäver överenskommelsen om flygsäkerhet och kommer att se allt flyg till väster om Eufrat som fientligt.

Jag tror det är smart av ryssarna att dra en geografisk gräns för att undvika nya "incidenter". De är fullt medvetna om att USA vill få igång strider mellan SAA och SDF, jag ger mig fasen på att de har väntat på detta tillfälle.

Det skall nog inte tolkas som att Syrien/Ryssland överger hela östra Syrien. Det kan hända mycket än. Nu är det primära att inte ge USA fler chanser att söndra och härska.
Citera
2017-06-19, 16:16
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Predator1337
Eller när de "råkade" bomba SAA i Deir ezzor...
Ja, USA borde få pris som mästare i bortförklaringar.

SAA har befriat Resafa. Men det rapporteras också om strider mellan SAA och SDF.

URGENT: Syrian Soldiers Expel ISIL from Strategic Town in Raqqa; Resafa Freed
http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960329001458

Det sägs också att SAA och Hizbollah har avancerat längs gränsen mot Irak:

Citat:

Syrian Army Cuts ISIL's Supply Routes from Iraqi Borders to Syria

TEHRAN (FNA)- The Syrian soldiers continued their anti-ISIL military operations in Syria's Badiyeh (desert) and managed to cut the terrorist group's supply routes from the Iraqi border region towards the most important military base of the ISIL in Syria.
The army troops managed to advance deep into an area that covers 25,000 square kilometers of Badiyeh region in Eastern Syria and arrived at the borders with Iraq.

The army units' advances helped them cut ISIL's supply lines from the city of al-Qaem in Iraq towards the strategic city of al-Sukhnah in the Eastern countryside of Homs.
This is while the Syrian army has also cut the supply routes of the Takfiri terrorists from Jordan's borders towards al-Lajah plain in Dara'a province.

Syrian soldiers and the Lebanese Hezbollah forces have established several fortified positions along the Syrian-Iraqi border in spite of the US-led coalition's warning and its air raids on army positions in al-Tanf region in Southeastern Homs in May and early June.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960329000578
Senast redigerad av humanlife 2017-06-19 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in