2017-04-14, 17:50
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Påstår du att du frågar efter bevis på anklagelserna mot Assad?!
Vi har bett om bevis, men det struntar du i, hela tiden. Amnesty säger, FN säger, HRW säger. Det är allt du säger. DET brukar DU ta som sanning. För dig räcker det att någon säger att Assad gjort sig till något.

Ja, det skulle vara trevligt med bevis på gasutsläppet utanför Deir ez zour. Naturligtvis.

Kanske är detta ett påhitt från SAA-generalen för att liksom hämnas för alla falska anklagelser som riktats mot dem. Att ständigt anklagas för saker som de antagligen vet är terroristers verk, det måste kännas förjävligt. Eller hur?
Så det må vara dem förlåtet i så fall.
Eller kanske var det helt enkelt karma.

Lärdomen av detta borde vara att USA håller sig till sanningen i fortsättningen. Men det är förstås för mycket begärt. Deras trovärdighet är noll.
Förväntar du dig att jag själv ska åka ner och göra en egen utredning och sedan prestera de till dig? Det är självklart att man hänvisar till organisationer som har resurser att genomföra sådana utredningar.

Vilka former av bevis är du ute efter? Hittills har du avvisat vittnesmål, filmbevis, vetenskapliga rapporter från tre olika organisationer.

Jag efterfrågan bevis av Assadregimen och Ryssland om att man attackerade ett kemvapendepå. Det är ju deras förklaring till giftgasen. Var är deras belägg?

Du är alltså öppen för att Assadregimen har ljugit om attacken i Deir ez zor?

Precis som jag skrev i mitt förra inlägg ignorerade du mina begäran att tydliggöra din position om Amnesty. Du är otrolig.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-04-14 kl. 18:04.
Citera
2017-04-14, 18:03
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du har en väldigt naiv syn på Assad. Blir du tagen av hans charm när du tittar på intervjuer med honom?

haha din lille filur där fick du till det!

lets get serious okay:
Låt säga att det är så illa att jag sitter i brygga all del, jag frågade om en enda av de här bevisen som du nu hittat hos HRW

Kan du vänligen ge mig en enda av dessa som du anser är bevis?

FÖR EN GULDSTJÄRNA!:
Ange Strategiskt Militärt Motiv: ..och det har du redan angett!

Assad vill sprida skräck och terror hos sin befolkning. Ok.

Varför vill han sprida skräck hos sitt eget folk och gasa ihjäl små bebisar medan kriget vinner mark hela tiden och tom USA har valt att satsa på besegrar den terrororganisation man skapat i Syrien/Iraq

Han reagerade alltså på USA agerande med att "sprida skräck" ISIS-Style så USA fick snabbt ändra sig och 59 missiler mot Syrien, ett redan skräckslaget folk hade några tuffa dagar där eller hur resonerar du?

Det kan inte vara så att terroristerna körde en terroristattack för de visste vilka media skulle peka finger åt och så skedde ännu en al-Qaeda attentat under falsk flag och vit hjälm?

Av erfarenhet så vet han hur han kan gasa ihjäl små bebisar eller varför välja ett sådant sinnesjukt alternativ för denna skräck?
Gasa ihjäl skapar ju inte dramatiska scener med falsk NGO som sprutar vatten på ihjälgasade små bebisar.
Han har väl massa sådana där "Barrel Bombs" som saudisk, israelisk och amerikansk underättelsetjänst rapport om innan Aleppo Victory?

Du har även duckat på frågan om du själv anser dig vara sionist men har uppenbar dragning åt det av judarna ockuperade Palestina och att dina motiv och häpnadsväckande förmåga att tillgodose dig utav "ensidig information" av Syrien gör att jag fortfarande undrar, eller tror, att det är där du har din lojalitet?

- Madeleine Albright förklarade, Sec. of State och iskall sionist, att 500 000 irakiska barn var ju lite dyrt kanske, men man tyckte ändå att det var värt det.

De tidningar du hämtar information ifrån har ju den vinkeln stenhård - och även om jag inte håller med så FÅR man ju tycka sådär också (och du för att vara sionist isf är rätt trevlig och nu även visat dig ha humor) men jag tycker de är vore rakt av dig att svara:
Är det värt detta för säkerställa säkerheten för "Israel" ?

Kort: Ett bevis från den HRW källan och ett svar på dina sympatier ligger i det här?
Citera
2017-04-14, 18:20
Medlem
Helt otroligt, jag mår illa av korrupt dessa organisationer är. Lavrov förklarar allt spel bakom. Hur dom vill göra undersökningen i Turkiet. Undersöka det på hemliga platser, allt för att man ska kunna peka ut Syriska armen. Han vill göra en oberoende undersökning, av eu länder, ryssland, usa, länder från Mellanöstern. Han säger USA borde tacka ja till detta om dom är så säkra.
Lyssna från minut 16. Det är mycket bakom gallerian. Bernard_law här får du svar, hopes.n.dreams här får du dina svar med. Ni är onda människor.
https://www.youtube.com/watch?v=HCKSUiYyHQY
Citera
2017-04-14, 18:53
Medlem
orrecrists avatar
Någon som kan tipsa om en bra dokumentär ang Syrien konflikten? Verkar så komplext svårt att förstå varför det händer & skulle vilja ha en bra sammanfattning av det hela, jag menar det har pågott längre än andra världskriget.
Citera
2017-04-14, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Någon som kan tipsa om en bra dokumentär ang Syrien konflikten? Verkar så komplext svårt att förstå varför det händer & skulle vilja ha en bra sammanfattning av det hela, jag menar det har pågott längre än andra världskriget.
Läs hellre Wikipedia i så fall. Även om Wikipedia är långt ifrån perfekt så går det åtminstone fortare att läsa igenom än att slösa bort 45 minuter av sin tid på en propagandafilm. Annars bara sök olika källor för att få en sådan balanserad bild som möjligt av det, men Wikipedia är väl en bra start bara för att få ett hum om läget.
Citera
2017-04-14, 19:43
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Läs hellre Wikipedia i så fall. Även om Wikipedia är långt ifrån perfekt så går det åtminstone fortare att läsa igenom än att slösa bort 45 minuter av sin tid på en propagandafilm. Annars bara sök olika källor för att få en sådan balanserad bild som möjligt av det, men Wikipedia är väl en bra start bara för att få ett hum om läget.

Borde ju finnas någon som har gjort en opartisk & objektiv film kan man tycka! Men gör vad du säger, skall kolla, tack!
Citera
2017-04-14, 19:49
Medlem
"The Syrian units are pushing for Arak Gas Field in the Syrian desert.

Offensive artillery barrages started very early in the morning followed by advancement of the breaching units.

The operations are still ongoing, we will follow up with any updated we get.
Securing Arak gas field will be a major turn in the ongoing desert operations, and could be one of the most important turns in the ongoing war on terror; more clarification after the operation is done."

-Syrian Arab Army (Facebook)
Citera
2017-04-14, 22:36
Medlem
Hogdals avatar
Några frågor:

Har SDF uttalat något om Deir ezzor? Man är ca 4 mil därifrån, men har de egentligen anledning att hjälpa regeringen att bryta belägringen?

Vad är Assads långsiktiga plan med att bussa al-qaida-affiliates till Idlib? Är tanken att börja trycka ner motståndet runt Damaskus och fickorna söderut och utanför Homs först, för att sedan ha en mer enad front från Hama och norrut, eller har han insett att landet inte kan fortsätta att existera i sin nuvarande form, och förberett ett landavträde till sunnimuslimer i norr? Landområdet norr om Hama är väl ur naturrersurshänseende inget som skulle svida att bli av med på samma sätt som oljekällorna i öst?

Och hur uttalade har kurderna varit med att man tänkt sig en statsbildning ur sina erövrade landområden i norr? Assad måste väl inse att det är vad som väntar, och att han aldrig skulle gå segrande ur ett krig mot kurderna om/när islamisterna besegrats? Inte minst beroende på att de har USA:s stöd.
Citera
2017-04-15, 00:14
Medlem
Jag snabblyssnade på debatten i FN:s säkerhetsråd den 12:e april. Det heter att Ryssland la in sitt veto mot att undersöka vad som hände i Idlib fast i praktiken så var det i första hand USA och England som satte sig på motvärn. Vilken sida som säger nej beror nämligen på hur man formulerar frågan. I frågeformuleringen så var det väst som hade mest inflytande. Väst insåg att man skulle behöva gå i militär armkrok med Ryssland för att på plats kunna undersöka Idlib eftersom man knappast skulle få terroristernas frivilliga medgivande. Men att hjälpa ryssarna med deras agenda? Näpp! Hellre föreslå att undersöka Syrien på plats och terroristerna på distans så att ryssarna blir tvungna att lägga in veto. Diplomatiskt fulspel. Har jag fattat rätt?
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=56554#.WPEky02wekW
Ryssarnas långa anförande är vid 30 minuter och Syriens vid 1.05.
Citera
2017-04-15, 00:14
Medlem
Finns det något sätt för civila att kommunicera med omvärden i Syriens terroristkontrollerade områden?
Citera
2017-04-15, 00:36
Medlem
Märkligt att man aldrig får läsa om Ottomanska Riket, andra andningen, i den här tråden. För det är precis på pricken exakt vad som kommer att hända om Assad och Baath-regeringen plockas bort i Syrien och Hezbollah i Libanon försvinner. Som tur är sitter ryssen på moderna taktiska kärnvapen som Putin redan annonserat kommer att användas när bägaren rinner över. Det kommer dock inte bli något roligt på Balkan, i Italien, på Cypern, Malta och åtminstone fram till Alperna första årtiondet. Grattis Europa. Jag tror jag ska flytta till Island.
Citera
2017-04-15, 00:43
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockaden
Jag snabblyssnade på debatten i FN:s säkerhetsråd den 12:e april. Det heter att Ryssland la in sitt veto mot att undersöka vad som hände i Idlib fast i praktiken så var det i första hand USA och England som satte sig på motvärn. Vilken sida som säger nej beror nämligen på hur man formulerar frågan. I frågeformuleringen så var det väst som hade mest inflytande. Väst insåg att man skulle behöva gå i militär armkrok med Ryssland för att på plats kunna undersöka Idlib eftersom man knappast skulle få terroristernas frivilliga medgivande. Men att hjälpa ryssarna med deras agenda? Näpp! Hellre föreslå att undersöka Syrien på plats och terroristerna på distans så att ryssarna blir tvungna att lägga in veto. Diplomatiskt fulspel. Har jag fattat rätt?
http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=56554#.WPEky02wekW
Ryssarnas långa anförande är vid 30 minuter och Syriens vid 1.05.
Jag har en fråga till dig. Vad är det som Ryssland motsatte sig exakt?

Länk till resolutionen som Ryssland la sin veto.
http://i2.cdn.turner.com/cnn/2017/images/04/12/resolution..pdf

Vad är det som är jobbigt för Ryssland i texten?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-04-15 kl. 00:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in