2017-04-14, 15:50
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Jag har letat men inte sett den här bilden som avbildas på min länk avhandlas här i tråden.

http://www.friatider.se/mit-professor-inga-bevis-f-r-att-assad-utf-rde-gasattacken

Den där bilden: Kommer den från de delar av rapporten/bevisen USA offentliggjort eller är den från annat håll, till exempel klippt ur bilder från staden.

Kan den här proffessorns teorier om behållarens utseende vara fel?

Kan en behållare få det utseendet efter att ha använts i en flygbomb eller raket?
Jag kan inte svara på frågan då han möjligtvis kan ha rätt, med å andra sidan inte.

Det vi vet är att han har ett nära samarbete med pro-Assad bloggare, bland annat "Bipartisan Syrian Girl". Professorn har dessutom blivit anklagad och fälld för vetenskaplig oredlighet.

Den som skulle kunna svara på dina frågor är förmodligen en FN-ledd utredning. Däremot finns det krafter som satte stopp för det. (Ryssland.)
Citera
2017-04-14, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Nej, du ska inte svälja allt du blir tillsagd att läsa. Inga av beläggen som läggs fram är av USA, utan av FN och andra oberoende människorättsorganisationer. Det framgår också av vittnesmål på plats, som även rapporterna får fram.

Det är väldigt irrelevant att prata om hur USA "ljög" i Irak eftersom dagens belägg kommer inte från USA. Du bör fråga dig själv varför Ryssland hindrar en utredning av kemattacken. Hur tolkar du det än att man inte vill att sanningen ska fram?

Vissa personer har redan bestämt sig att en sak föreligger trots att bevis talar mot det.

Fast beläggen för den senaste kemvapenattacken kom just från USA, det var därför dom sköt iväg 59 tomahawks. Det var USA som sa att Assad hade utfört attacken och att dom hade bevis för det. USA sa inte enligt FN eller någon annan organisation.

Ryssland vill ha en objektiv utredning, inte på USAs villkor vilket vore galet att tillåta.
Citera
2017-04-14, 15:55
Medlem
NirvanAs avatar
Har kanske diskuterats lite tidigare men när Tillerson och rysslands utrikesminister hade presskonferens senast sa ryssen att man frågat Haag om att skicka experter till Syrien för att få bevis på vad som hände (alltså att Assad inte använt kemiska vapen) men detta gick de inte med på, om detta stämmer är det ju väldigt solklart... precis som det aldrig skedde nån officiell genomgång av holohoax
Citera
2017-04-14, 16:11
Medlem
Citat:
Jag kan inte svara på frågan då han möjligtvis kan ha rätt, med å andra sidan inte.

Det vi vet är att han har ett nära samarbete med pro-Assad bloggare, bland annat "Bipartisan Syrian Girl". Professorn har dessutom blivit anklagad och fälld för vetenskaplig oredlighet.

Den som skulle kunna svara på dina frågor är förmodligen en FN-ledd utredning. Däremot finns det krafter som satte stopp för det. (Ryssland.)

Jag undrar mest om var källan till bilden kommer i från. Är den ur USA:s bevismaterial de släppte? Eller från professorn?

Jag har svårt, liksom professorn, att tro att en gasbehållare kan se ut så efter att ha släppts i en flygbomb men jag är verkligen ingen bombexpert.

Det är väl klart att man kan spekulera i vem som kan ha intresse i denna händelse. För mig ligger det solklart inte i Assads och Syriens intresse men det räcker i alla fall inte för mig för att jag skall känna mig säker på vem som spridde gasen.
Citera
2017-04-14, 16:12
Medlem
dullabos avatar
Citat:
Nej, du ska inte svälja allt du blir tillsagd att läsa. Inga av beläggen som läggs fram är av USA, utan av FN och andra oberoende människorättsorganisationer. Det framgår också av vittnesmål på plats, som även rapporterna får fram.

Det är väldigt irrelevant att prata om hur USA "ljög" i Irak eftersom dagens belägg kommer inte från USA. Du bör fråga dig själv varför Ryssland hindrar en utredning av kemattacken. Hur tolkar du det än att man inte vill att sanningen ska fram?

Vissa personer har redan bestämt sig att en sak föreligger trots att bevis talar mot det.

"Oberoende människorättsorganisationer" jo visst, hur oberoende är dessa NGOs? De används som ett verktyg för de som donerar pengar. Trevliga herrar som George Soros mfl

NGOs, the Pentagon, and the Human Rights - Industrial Complex https://www.youtube.com/watch?v=kCp96gJiF14

The Syria Strikes: A Conspiracy Theory https://www.youtube.com/watch?v=rkj9UCHO0Tc

Okej, jag kanske pratar som att USA är boven men i verkligheten bara ett verktyg, jag menar alltså inte specifikt USA. IMF, CFR, Bilderberg, Nato - u name it, same shit different name. Det är samma personer som kommer med samma belägg fast ifrån andra NGO's och myndigheter.
Citera
2017-04-14, 16:18
Medlem
Hopes du är en ond människa. Ryssland la sitt veto för att det fanns klassuler i förslaget att millitära medel fick användas.

https://www.facebook.com/SouthFrontEnTwo/videos/746442292192531/ Kolla gärna på denna video så ser du allt.
Citera
2017-04-14, 16:20
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
"Oberoende människorättsorganisationer" jo visst, hur oberoende är dessa NGOs? De används som ett verktyg för de som donerar pengar. Trevliga herrar som George Soros mfl

NGOs, the Pentagon, and the Human Rights - Industrial Complex https://www.youtube.com/watch?v=kCp96gJiF14

The Syria Strikes: A Conspiracy Theory https://www.youtube.com/watch?v=rkj9UCHO0Tc

Okej, jag kanske pratar som att USA är boven men i verkligheten bara ett verktyg, jag menar alltså inte specifikt USA. IMF, CFR, Bilderberg, Nato - u name it, same shit different name. Det är samma personer som kommer med samma belägg fast ifrån andra NGO's och myndigheter.
Jag har hört den anklagelsen förut.

Vilka intressen tror du dessa oberoende organisationer driver? Såvitt jag har kunnat utläsa av deras rapporter kritiserar de länder hej vilt, utan hänsyn till "USA:S intressen". Israel och Saudiarabien har varit två huvudsakliga länder som varit föremål för starkt kritik, både av Amnesty och av HRW. Det håller alltså inte att du avfärdar organisationerna som "opålitliga" bara för att de erhåller donationer från en viss typ.
Citera
2017-04-14, 16:23
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Fast beläggen för den senaste kemvapenattacken kom just från USA, det var därför dom sköt iväg 59 tomahawks. Det var USA som sa att Assad hade utfört attacken och att dom hade bevis för det. USA sa inte enligt FN eller någon annan organisation.

Ryssland vill ha en objektiv utredning, inte på USAs villkor vilket vore galet att tillåta.
Fast jag har aldrig utgått från vad USA lägger fram för bevis, för det har de inte heller gjort. Jag tror att de talar sanning, men jag grundar inte mina åsikter på vad Nicki Haley eller Mike Spencer säger.

Jag har utgått från vad regimen och Ryssland har sagt och deras beteenden, speciellt omständigheterna i anknytning till attacken.
Citera
2017-04-14, 16:27
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
Hopes du är en ond människa. Ryssland la sitt veto för att det fanns klassuler i förslaget att millitära medel fick användas.

https://www.facebook.com/SouthFrontEnTwo/videos/746442292192531/ Kolla gärna på denna video så ser du allt.
Den klausen fanns med i tidigare rapporter. Varför tillät man de tidigare resolutionerna gå igenom då? När USA motiverade sin attack mot Assadregimen åberopades inget från de tidigare resolutionerna, som har samma formulering, som den som lades fram häromdagen.

Det är alltså en dålig ursäkt att säga att resolutionen öppnade vägen för militära medel - för det gjorde den inte.
Citera
2017-04-14, 16:29
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Ingen media förutom Assadregimens media har rapporterat om en kemanläggning som bombats av USA och dödat "hundratals".

http://syria.liveuamap.com/en/2017/13-april-deirezzor24-the-syrian-government-report-that-a

Varför ser jag ingen påpeka att regimen är lögnaktiga?
Citera
2017-04-14, 16:43
Medlem
Citat:
Fast jag har aldrig utgått från vad USA lägger fram för bevis, för det har de inte heller gjort. Jag tror att de talar sanning, men jag grundar inte mina åsikter på vad Nicki Haley eller Mike Spencer säger.

Jag har utgått från vad regimen och Ryssland har sagt och deras beteenden, speciellt omständigheterna i anknytning till attacken.

Konstigt utgångssätt kan jag tycka.

Jag har velat fråga dig en sak. Du har några gånger skrivit att om Assad inte hade fått utländskt stöd så hade han inte längre haft makten. Vad menar du med det, vilken poäng vill du få fram?
Citera
2017-04-14, 16:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Konstigt utgångssätt kan jag tycka.

Jag har velat fråga dig en sak. Du har några gånger skrivit att om Assad inte hade fått utländskt stöd så hade han inte längre haft makten. Vad menar du med det, vilken poäng vill du få fram?
Varför är det en konstig utgångspunkt? Hade det varit bättre att förlita sig på USA, menar du?

Jag skrev det förmodligen i respons till en som påstod att Assadregimen hade fallit om han inte befolkningens stöd. Min poäng var att anledningen till att regimen inte har faillit inte beror på folkets stöd till regimen, utan den militära hjälp i form av manskap och utrustning samt Rysslands direkta militära ingripande som hjälpt regimen att behålla makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in