2017-04-06, 23:08
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det hade inte varit kontroversiellt med tanke på det som har hänt.
På samma gång tror jag att attackerna kommer vara ämnade att neutralisera Hezbollah, iraniska och irakiska miliser.
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Med tanke på hur pass mycket pisk deras allierade terrorister har åkt på senaste tiden blir man ju knappast förvånad
Man kan ju dock tycka att Israhell borde börja med deras "humanitära" insatser i Palestina först. Oh wait..
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det gör dom inte heller. Men Netanyahu dreglar naturligtvis av förtjusning över blotta tanken att få göra gemensam sak med USA/NATO vid en militär intervention i Syrien.
Räkna sålunda med att Israelerna gör vad de kan för att få hjulen i rullning.

Tackar för svaren!
Det verkar som det är dessutom från olika "sidor"
Känner mig lite lugnare men samtidigt kommer fler frågor:
Kommer Israel bara kriga mot milisen som är på Iran/Iraks sida och därmed få ett tyst ok från Assad eller kommer Assad bli sur och be om hjälp från Ryssland och en konflikt mellan Ryssland och Israel kan komma av detta?
Citera
2017-04-06, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nu är jag inte en expert på denna konflikt så ursäkta om denna är dum eller redan tagits upp här.

Denna oroar mig:

https://twitter.com/Conflicts/status/850082452869664768

Att Israel funderar på att själva gå in i Syrien känns minst sagt väldigt problematiskt.

Tvivlar väldigt stark på att de kommer göra det, enda scenarion jag ser där detta sker är att de skapar något liknande på Golanhöjderna som i verkliga fallet är Syrien, play on words helt enkelt.

Har konstant i under 6 år varit mycket snack om "Gå in, gör det, göra det där", Israel har jättemycket mod när de använder sig utav sina flygplan för att hjälpa ISIS och bombar SAA, men att gå in i Syrien? Njaeee, tror jag ej faktiskt.
Citera
2017-04-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksv

Tvärtom!
Okontrollerade flyktingvågor ligger direkt i Rysslands intresse. Det destabiliserar Europa och EU, och göder extremhögern.
Ju mer av detta desto bättre för Putin, eftersom stödet för sanktionerna mot Ryssland då snabbt eroderar.

Nej det göder inte "extremhögern" det undergräver basen för den och gör att folket snart ens kan resa sig även om de skulle vakna.

Ryssland tjänar också mest på att väst styrs av något annat än ett globalistiskt judiskt nätverk som vill undergräva allt det som det ryska folket står för.
Citera
2017-04-06, 23:13
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Tackar för svaren!
Kommer Israel bara kriga mot milisen som är på Iran/Iraks sida och därmed få ett tyst ok från Assad eller kommer Assad bli sur och be om hjälp från Ryssland och en konflikt mellan Ryssland och Israel kan komma av detta?
Israel har tidigare bombat vapenkonvojer till Hezbollah. Det har funnits en s.k. överenskommelse mellan Ryssland och Israel. En israelisk intervention förutsätter att USA slår mot Assad. Det är vad jag tror.
Citera
2017-04-06, 23:15
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Finns det konkreta bevis på att det var Assad eller bara propaganda från de båda kriminella gängen?
Nej, inga säkra bevis än så länge.

Rundgången mellan Al-qaida-terrorister, Israeliska diton, västvänlig media och Nikki Haley är bevis nog för tillräckligt många fårskallar är jag rädd.
Citera
2017-04-06, 23:17
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Nej, inga säkra bevis än så länge.

Rundgången mellan Al-qaida-terrorister, Israeliska diton, västvänlig media och Nikki Haley är bevis nog för tillräckligt många fårskallar är jag rädd.
Bevisbördan ligger på Assad tycker man med tanke på att regimen gick ut med att man attackerade en vapendepå med kemvapen. Var är bevisen för det?
Citera
2017-04-06, 23:18
Medlem
Citat:
Tackar för svaren!

Terrorstaten Israhell är redan i allra högsta grad involverade i det smutsiga kriget mot Syrien, med terroristen och den tillika barnmördaren Netanyahu i spetsen. De finansierar och hjälper terrorister, samma skräp som slår till runt om i Europa. https://www.youtube.com/watch?v=DQI9hKQLry8

De slår till mot Hezbollah och SAA, de som slåss dagligen mot terroristerna som vi här hemma i Sverige fruktar så mycket.

Annars är de duktiga på att snacka. I sex år har det varit snack om att "gå in och göra sig av med Assad en gång för alla". Inget har hänt.

Citera
2017-04-06, 23:19
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Bevisbördan ligger på Assad tycker man med tanke på att regimen gick ut med att man attackerade en vapendepå med kemvapen. Var är bevisen för det?
Nej verkligen inte. Bevisbördan ligger på de som påstår att det var Assad naturligtvis.
Citera
2017-04-06, 23:22
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Däremot misstänker jag att Trump redan sitter stenhårt i klorna på ett gäng Republikanska hökar inklusive i hans eget kabinett som möjligen skiter i Syrien och Assads vidare öden, men inget hellre önskar än att nypa till Putin och Ryssland så hårt det bara går.
Rent strategiskt är även de amerikanska militära rådgivarna mer intresserade av Rysslands inblandning än Assad.

En annan regim som inte lät Ryssland ha sin enda stora flottbas vid Medelhavet där, skulle avsevärt ändra maktbalansen för NATO.
I ett eventuellt Europeiskt krig mellan NATO och Ryssland är total kontroll över Medelhavet en förutsättning för att säkra logistiken till en södra flank.

Detta vet förstås Putin och det är egentligen den enda anledningen till att Ryssland väljer att stödja den folkmördande ögonläkaren i Damaskus.
Senast redigerad av ksv 2017-04-06 kl. 23:54.
Citera
2017-04-06, 23:22
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Nej verkligen inte. Bevisbördan ligger på de som påstår att det var Assad naturligtvis.
Bevisbördan ligger på båda. Vad väntar Assad på? Stater överväger ju att avsätta honom. Det var ju hans regim som påstådd att det fanns en vapendepå.

https://twitter.com/kshaheen/status/850065642791284737

Citat:
I visited in Khan Sheikhoun the warehouse that Russia said manufactured chemical weapons. Nothing but empty grain silos, dust and rubble.
Enligt Guardian journalist.
Citera
2017-04-06, 23:24
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Om det fanns något alternativ till Assad skulle jag kunna tänka mig att Ryssland skulle gå med på det, men det finns inte. Därför kan det på sin höjd bli att Ryssland/Syrien accepter någon sorts mindre fördelaktiga vapenvilan eller liknande.

Så att Trump stoppar "dödandet" och får fredspris a-la Obama

Mer än det finns inte på kartan tror jag.
"Ryssland gå med på". Du är bra lustig du. Läs lite historia. USA lyssnar inte på Ryssland.
Citera
2017-04-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Skön logik sionisten har..

Sionisterna kommer med allvarliga anklagelser om att Assad har gasat sönder nån obetydlig håla och därmed tagit livet av en hel del barn och hotar med att avsätta honom. Bevisen de har är obduktioner från Türki ( ), som vi alla vet vart de står i den här så kallade "inbördeskriget" som Wolfen brukar säga.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in