2017-03-27, 15:39
Medlem
För den som undrar? Är projekt Simoom projektet att bygga en fabrik för rennovering och konstruktion av pansarvärnsrobotar. De vapen som gjort konflikten till det eskalerade elände vi idag ser har kommit från Sverige.

(FB) Den fruktansvärda sanningen bakom den humanitära stormakten.
Citera
2017-03-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikPonti
Vad händer öster om Damaskus? Har isis packat ihop?

Kolla kartan och alla tweets:

http://syria.liveuamap.com

Du får nog vara lite mer specifik. Men daesh kollapsar. Det började när man miste sin gräns mot sina supporters, Turkiet
Citera
2017-03-27, 15:46
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
6 års av krig och misär och vissa av er kallar det för fake news... jag slutar inte förvånas över antalet hjärndöda typer här på fB

Det som är fake news är alltså vinklingen i reportaget, inte att det pågår ett krig.
Undrar vem fan som är hjärndöd egentligen...
Citera
2017-03-27, 15:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Självklart kan grupper av soldater ge igen med samma mynt i krigets hetta men det är inte regimens officiella politik som det är för IS. Det är inte heller något som varken Ryssland eller regimen i Syrien tjänar på på något dolt sätt utan detta spelar endast deras fiender i händerna. Detta skiljer sig då mot hur det är för de dolda krafterna bakom den andra sidan för de har verkligen ett politisk intresse av att skapa så mycket grymheter och kaos som möjligt.
Vad har IS med saken att göra? De kom in i konflikten långt efter att konflikten infekterats.

Jag skulle hävda att dödandet av regimen tjänar de på samma sätt som IS:s våldsklipp tjänar dem. Målet är att sprida skräck bland fienden/befolkningen och därmed tvinga dem till lydnad. Det finns en anledning till varför Turkiet stängde ner sociala medier efter att IS publicerade klipp på hur de bränner turkiska soldater.
Citera
2017-03-27, 15:51
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
När det stod klart att en fred i Syrien inte kan uppnås genom att tvinga bort Assad genom krig trodde jag att du skulle hoppa av dina moraliserande höga hästar. Istället verkar du hoppat upp på en åsna!

Kriget riskera att pågå 20 år till... Vi får se om Trump kan ända på det.
Sedan är det dags att gå till botten med projekt Simoom!
Håll dig till trådens ämne. Notera att det inte handlar om konflikten Syrien generellt. Inte heller handlar det om mina åsikter. Tråden handlar om dokumentärens framställning av konflikten.

Jag anser att dokumentären visar en rättvis och sanningsenlig bild av hur allting börjande, och den starka sidan av dokumentären är att den består just utav videoklipp och bilder på hur Assadregimen faktiskt brutalt lemlästar vanligt folk.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-03-27 kl. 15:53.
Citera
2017-03-27, 15:51
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk
Det som är fake news är alltså vinklingen i reportaget, inte att det pågår ett krig.
Vad är det som är vinklat? Skulle du kunna utveckla det?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-03-27 kl. 16:13.
Citera
2017-03-27, 15:55
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraTraesk

Vinkling i reportaget? Vilket reportage? Det är ju en dokumentär av ryssen Evgeny Afineevsky och finansierat av HBO där i stort sett allt filmmaterial kommer från civila syrier.
Citera
2017-03-27, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Håll dig till trådens ämne. Notera att det inte handlar om konflikten Syrien generellt. Inte heller handlar det om mina åsikter. Tråden handlar om dokumentärens framställning av konflikten.

Jag anser att dokumentären visar en rättvis och sanningsenlig bild av hur allting börjande, och den starka sidan av dokumentären är att den består just utav videoklipp och bilder på hur Assadregimen faktiskt brutalt lemlästar vanligt folk.

Du vet att man i dokumentären vi diskuterar visar just en pansarvärnsrobot som avfyras (jag tror det är en TOW?). Tycker du inte om att diskutera vart den kommer ifrån? Är det jobbigt?
Citera
2017-03-27, 16:09
Medlem
Somatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd

Självklart har regimsidan begått grova övergrepp i inbördeskriget mot islamisterna, men att sända propaganda som tillskriver Assad historiens mest uppenbara false flag-attack (gasattacken i Ghouta) är att göra sig till islamisternas nyttiga idiot. Helt oförlåtligt!

Jag antar att du har bättre källor än Assads och Putins pressavdelningar. Fram med dem.
Menar du att alla attacker med kemiska vapen i kriget har varit "false flag"?
Citera
2017-03-27, 16:12
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litentuvan
Du vet att man i dokumentären vi diskuterar visar just en pansarvärnsrobot som avfyras (jag tror det är en TOW?). Tycker du inte om att diskutera vart den kommer ifrån? Är det jobbigt?
Ja, fast det gör man i den här tråden.

(FB) Konflikten i Syrien
Citera
2017-03-27, 16:13
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somaton
Vinkling i reportaget? Vilket reportage? Det är ju en dokumentär av ryssen Evgeny Afineevsky och finansierat av HBO där i stort sett allt filmmaterial kommer från civila syrier.

Förlåt, dokumentären.
Citera
2017-03-27, 16:18
Medlem
BerraTraesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vad är det som är vinklat? Skulle du kunna utveckla det?

Vad jag menade i mitt svar var alltså att de i tråden som pratade om fake news avsåg vinklingen, inte att det faktiskt pågår ett krig, vilket användaren jag citerade trodde.
Att diskutera med dig om det västerländska/israeliska narrativet kring krigets uppkomst och vilka de skyldiga är känns meningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in