Citat:
Ursprungligen postat av
Internetkrigare14
Tycker man detta bara är old news är man en tragisk och hemsk människa.
Har sett och hört mycket i mitt liv.
Men det regimen håller på med är helt sinnessjukt.
Sen är det en annan fråga om Någon eller något land kan läka dessa drabbade människor som blir slaktade av sitt eget folk och dess styre.
Kalla det propaganda är dessutom helt oväsentligt. Viss propaganda är bra att sprida i så fall.
Men enkelt utryckt, utan förstärkta och förvrängda ord så är den en tragiskt verklighet som visas.
Det är ett inbördeskrig och jag skulle också delta i det, mot regimen/regeringen om det var så.
Fy fan vilka hemska jävlar vi människor kan vara mot varandra.
Barbarer...
Vad var syftet med att skapa och visa filmen?
Det största kriget sedan andra världskriget är Kongo miljontals döda minst lika hemskt som det i Syrien. T.o.m FN styrkorna begår krigsbrott och våldtar.
Hur ska omvärlden reagera tycker du? När man avsatte Saddam blev det bara värre där. Likadant med Gadaffi Libyen blev riktigt illa trots att Sverige hade JAS plan där.
Syrien är idag en etnisk och religiös konflikt mellan sunni, shia alawiter, kurder palestinier,druser, kristna mfl.
Vad är ditt förslag på lösning och att få stopp på lidandet? Slutar sunnimuslimerna hata alawiterna bara för att dom flyttar till ett annat land? Sprider man inte bara konflikten då?
Det är lätt att uppröras över vidrigheterna, men jag vet inte någon lyckad strategi för att få slut på det.
Så visst kan det tolkas som propaganda att SVT- I ett inslag innan vinklar och på ett försåtligt sätt använder statistik om hur många syrier som har fått jobb i Sverige, alla nya jobb går till invandrare. Sanningen är att det också det finns rekordmånga invandrare som är arbetslösa.