Citat:
Ursprungligen postat av
ZuparN
Min källa är FN. Du kanske bara nöjer dig med kurdpress?
Jag sätter en hög tilltro till FN och deras arbeten. I delar av rapporten anklagar de även den syriska regeringen för krigsbrott, något jag kan erkänna att de gjort sig skyldiga till vid flertalet tillfällen. Du och dina vänner har dock väldigt svårt med att våga erkänna att det förekommer krigsbrott på YPG:s sida. Det är ett faktum att YPG använt och använder barnsoldater, ett krigsbrott.
Läs hela FN:s rapport från februari 2014 här:
http://www.un.org/ga/search/view_doc.asp?symbol=S/2014/31
De relevanta delarna för att bevisa min tes är följande:
Det finns inga rapporter på barnsoldater hos "regeringsstyrkor" menar FN.
Slutsatsen man kan dra av rapporten är att alla parter i konflikten begått övergrepp mot barn. YPG är således inte ett undantag. Dessa överträdelse är oförsvarliga i alla tänkbara scenarion. Hizbollah nämns inte i artikeln och har således inte begått några krigsbrott genom att rekrytera barn. Du får ha källor för dina påståenden. Vidare handlar diskussionen inte om Hizbollah, utan om att det förekommer barnsoldater i YPG och andra kurdiska grupper.
Den är gammal och även när den kom så byggde uppgifterna på händelser som träffat för längesedan. Vidare så är den inte serskillt informationstät, faktum är att enstaka händelser tas upp och detta i några rader text. Det går till exempel inte komma till några slutsatser angående omfattningen av problemet.
Det enda som man kan slå fast med all säkerhet är att det skett vid dom tillfällena som tas upp, ifall källorna skulle vara sanna. Notera här att jag skrev skett. För det finns inga uppgifter på att det fortfarande förekommer, vilket är lite märkligt för det är just det som du upprepar likt en papegoja. Ha i åtanke det jag nämnde om "tiden", för redan innan den här rapporten kom så blev det enligt lag förbjudet att rekrytera personer under 18 till YPG. Det samma gäller polisstyrkan, där åldersgränsen höjts till 25 år. Så hur vet du att det fortfarande förekommer? Har du bevis på det eller spelar du alan? Notera att en video där en person ser ung ut inte räknas som särskilt tung bevisföring.
Du hävdar konstant att du inte är bathist utan du beskriver dig själv som en nalle björn som vill krama alla. Endå så ser man dig bära bathist fanan längst fram i såna här diskussioner? Du ogillar regimen enligt dig själv, men du går över lik för att skydda dom i den här tråden. Du till och med försöker framställa deras konkurrenter som ett sämre alternativ. Kurderna är inte så seriösa för dom har barnsoldater just då vid samma tillfälle där hela deras samhälle riskerades att ta över av ISIS. Just då så ville alla unga och drivna göra något för sin by, familj och vänner. Faktum är att jag hade känt mig som en mes om jag inte gjort något för min omgivning när risken finns att den går under. Det är den inställningen dom unga har, men den har du inte förståelse för. Under denna period så cirkulerade det samtidigt uppgifter om att ISIS begått etnisk rensning på kurder. Så vitt jag vet så handlar det inte om tvångsrekrytering.
Tänkte skriva mer men jag måste dra nu. Puss