Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Jag är för beväpningen av vissa grupper för att jag anser att dessa utgör ett hot mot Assadregimen och utgör en bra strategi för USA för att kontra Ryssland i Syrien. Jag har inget intresse av salafism, islamism eller någon annan ism.
Sionismen har du intresse av...
Till ämnet. Riktigt hemskt vad som händer i Palmyra, man fattar inte att de är så jäkla starka IS kräken. Man måste nog cokså inse fakta att Assads soldater inte är de bästa. I aleppo är det väl främst Hezbollah och andra grupper som gör det tunga jobbet.
Vi får se vad som händer med Syrien, svårt att se landet hållas ihop.
När det stötts att beväpna grupper som strider mot Assad har det just lett till liknande, hans trupper, krafter går åt till att strida mot dessa och IS kan göra framsteg då SAA är försvagade på andra fronter.
Är man genuint emot jihadisterna och inte har annan bakomliggande agenda, inser man ganska tydligt att Assad måste vara kvar för att itne helt siten ska falla till IS.
En otrolig skam för västvärlden vad som hänt nu.
Intressant också hur lätt IS tar över städer kontra när de blir av med städer, men tror mycket beror på att de skiter i civila på ett helt annat sätt när de strider i stadsmiljö.