2016-12-11, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Tvärtom, mycket tyder på att det kan ändras om Aleppo faller. Länder som backar rebellerna kommer nog att öka tillförseln av vapen och förmodligen mer avancerade vapen. Dessutom verkar problemet just nu vara att ena alla rebellgrupper. Rebellerna har haft interna strider, vilket Assadregimen och Ryssland har kunnat utnyttja i Aleppo.

Önsketänkande från en salafist. Påminner om Hitler och hans sista dagar i bunkern och i amfetaminrus babbla om fantastiska vapen som inte finns.

Nej , Regimen kontroller inom kort Syrien 5 största städer. Det kan inte några turkiska jihadister ändra på. Man har inte lyckats med något trots hjälp från TSK.
Turkiet kommer å andra sidan blöda än mer tack vare kurdisk separatism, ett problem man varit med om att skapa själva.
Citera
2016-12-11, 22:37
Medlem
USA, Frankrike, England, Turkiet, Saudi Arabien och Qatar som stödjer terrorn. Hussein Obama är nöjd med det han åstadkommit innan han lämnar vita huset.
Citera
2016-12-11, 22:44
Medlem
tigersaid86s avatar
SDF utannonserade igår att fas två nu inleddes av raqqa offensiven.

Första 24 timmarna:
Citat:
The Syrian Democratic Forces (SDF) advanced 8 kilometres and liberated six villages within 24 hours, in phase 2 of the campaign to oust ISIS from Raqqa.http://rudaw.net/mobile/english/middleeast/syria/111220163

Målet med fas två som nu inleddes är att säkra västra sidan av Raqqa och isolera IS huvudstad ytterligare inför befrielsen.
Citera
2016-12-11, 22:46
Medlem
Frågan är hur länge SAA kan ha tålamod med ISIS på den östra fronten av Syrien.

Alla vet vid detta lag att all snack om "moderata rebeller" är bullshit och manipulation och att "rebellerna" hoppar mellan de olika jihadist grupperingarna så fort en annan blir lite starkare får den gruppen ett ännu större tillskott från andra grupperingar. Det var så ISIS kunde växa som dem gjorde förutom den finansen som kommer till gruppen från utlandet.
Citera
2016-12-11, 22:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Önsketänkande från en salafist. Påminner om Hitler och hans sista dagar i bunkern och i amfetaminrus babbla om fantastiska vapen som inte finns.

Nej , Regimen kontroller inom kort Syrien 5 största städer. Det kan inte några turkiska jihadister ändra på. Man har inte lyckats med något trots hjälp från TSK.
Turkiet kommer å andra sidan blöda än mer tack vare kurdisk separatism, ett problem man varit med om att skapa själva.
Varför utgår du ifrån att jag är en salafist? Är det för att folk som motsätter sig Assadregimen och Ryssland endast kan vara salafister i din värld? Det är väldigt ohederligt av dig. Det visar också vilken bristfällig världssyn du har.. Mina motiv har jag redan redogjort för.
Citera
2016-12-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
SDF utannonserade igår att fas två nu inleddes av raqqa offensiven.

Första 24 timmarna:

Målet med fas två som nu inleddes är att säkra västra sidan av Raqqa och isolera IS huvudstad ytterligare inför befrielsen.

Hur kan ISIS ha råd med att göra en offensiv mot Palmyra om deras hvuudstad hotas snart?
Citera
2016-12-11, 22:49
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Med andra ord så vill man att civila människor som äntligen fått bosätta sig i lugn och ro ska få ännu ett helvete? Räcker det inte med vad de redan fått utstå av "rebellerna"? Det var ju glädjande nyheter, väst fortsätter aldrig att förvåna en. Hycklare & mördare är vad de är.
Jag tror Assadregimen redan har dödat lugnet och roandet för länge sedan när han omvandlades Syrien till ett helvete. Du ser inga problem med att Iran och andra förser Syrien med legosoldater, vapen och iranska soldater på marken, men när det kommer till rebellerna blir det hyckleri.
Citera
2016-12-11, 22:56
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor1113
Hur kan ISIS ha råd med att göra en offensiv mot Palmyra om deras hvuudstad hotas snart?
IS har nog tillräckligt bra defensiv i Raqqa. Det kan också bara ett sätt att få tillgång till vapen/ammunition från övergivna vapenförråd i Palmyra.
Citera
2016-12-11, 23:01
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emperor1113
Det kan visa sig att de inte har det. Om de vill omgruppera igen är de öppna mål.
Citera
2016-12-11, 23:06
Medlem
Clock10s avatar
Citat:
Jag tror Assadregimen redan har dödat lugnet och roandet för länge sedan när han omvandlades Syrien till ett helvete. Du ser inga problem med att Iran och andra förser Syrien med legosoldater, vapen och iranska soldater på marken, men när det kommer till rebellerna blir det hyckleri.

Vilka rebeller då? Det är inte ett enat uppror ens mot Assad-regimen! "Syrien" finns inte längre.. Detta land är en apokalyptisk värld där man blir dödad om man går in "fel område".
Citera
2016-12-11, 23:14
Medlem
Clock10s avatar
Det som är kvar av Palmyra kommer bli ruiner nu helt.. Man läste ju om Nimrud den antika staden i Irak vad ISIS hade gjort med den efter att den befriades från barbarernas kontroll.
Citera
2016-12-11, 23:14
Medlem
Citat:
Varför utgår du ifrån att jag är en salafist? Är det för att folk som motsätter sig Assadregimen och Ryssland endast kan vara salafister i din värld? Det är väldigt ohederligt av dig. Det visar också vilken bristfällig världssyn du har.. Mina motiv har jag redan redogjort för.

Du har tidigare varit för en beväpning av grupper med en salafistisk agenda. Det är ju helt fel väg att gå.
Salafism/wahabism är den starkaste oppositionen.
Det är världsbilden som blir verkligheten för Syrien om Assad dinglar i en lyftkran om ett par år.
Det finns starka krafter mot denna dårskap som tur är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in