2016-08-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är inte speciellt falskt även om du inte vill se den kraftigt överrepresenterade siffran som existerar då det gäller civila. USA har bombat i flera år i Syrien och kommer inte upp i dom här siffrorna som Putin gör. Tror facit på antal döda terrorister då det gäller USA är betydligt fler än pappa Putins. Visst säg nu att dom inte har haft lika lång tid på sig, men målen att bomba skiljer sig kraftigt.

Sjukhusen, skolorna, marknaderna och alla dom inom sjukvården som satt livet till i dom här bombningarna. Putins och Assad tillsammans med Iran har många oskyldiga liv på sitt samvete.
Diktaturer som är vana att styra minsta åsikt om regimen. och tysta folket med tortyr och svält tills dom avlider.

Och?

Detta är inget jag säger emot, så vad vill du ha sagt mer än att upprepa samma sak hela tiden?

Du gick in i detta med att säga att fler civila dödas i bombningarna är vad rebeller gör. Du har med dina egna siffror visat att så inte är fallet.

Om du nu enbart vill propagera hur onda Ryssland och regimen är så är det sin sak, men att du i sak hade fel är uppenbart.
Citera
2016-08-14, 22:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Och?

Detta är inget jag säger emot, så vad vill du ha sagt mer än att upprepa samma sak hela tiden?

Du gick in i detta med att säga att fler civila dödas i bombningarna är vad rebeller gör. Du har med dina egna siffror visat att så inte är fallet.

Om du nu enbart vill propagera hur onda Ryssland och regimen är så är det sin sak, men att du i sak hade fel är uppenbart.

Rebellerna hur räknar du in dom? Bara att dom inte kommer upp i högre siffra då det gäller IS är ju helt oseriöst.

2766 Syrian civilian citizens
2527 members from the “Islamic state
2164 fighters from the rebel and Islamic factions and Jabhat Al-Nusra (al-Qaeda in Levant) and the Islamic Turkestan Party and fighters from Arab and foreign nationalities
Citera
2016-08-14, 22:06
Medlem
Citat:
Rebellerna hur räknar du in dom? Bara att dom inte kommer upp i högre siffra då det gäller IS är ju helt oseriöst.

2766 Syrian civilian citizens
2527 members from the “Islamic state
2164 fighters from the rebel and Islamic factions and Jabhat Al-Nusra (al-Qaeda in Levant) and the Islamic Turkestan Party and fighters from Arab and foreign nationalities

2766 Civila < ((2527 IS + 2164 rebeller) = 4691)

Så 2766 civila dödade och 4691 rebeller, därav mindre civila än rebeller.

Det är dina siffror, om du inte finner de seriösa, varför använde du dem isf?
Citera
2016-08-14, 22:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
2766 Civila < ((2527 IS + 2164 rebeller) = 4691)

Så 2766 civila dödade och 4691 rebeller, därav mindre civila än rebeller.

Det är dina siffror, om du inte finner de seriösa, varför använde du dem isf?

Vad fan pratar du om?
I mitt ursprungsinlägg skrev jag terrorister om du vill titta menar jag.
Putin/Assad dödar fler civila än terrorister skrev jag och du opponerade dig.

Du buntar ihop rebellerna med IS? Ge dig lite nu det finns rebeller och jihadistgrupper ingenting annat.
Citera
2016-08-14, 22:13
Medlem
Citat:
Vad fan pratar du om?
I mitt ursprungsinlägg skrev jag terrorister om du vill titta menar jag.
Putin/Assad dödar fler civila än terrorister skrev jag och du opponerade dig.

Du buntar ihop rebellerna med IS? Ge dig lite nu det finns rebeller och jihadistgrupper ingenting annat.

Jaha, lägger du dig på den nivån så förstår jag.

Rebeller/terrorister, de är alla motståndare till regimen och att man slår ihop dem är inget underligt.

Givetvis opponerar jag mig när du skriver strunt.
Citera
2016-08-14, 22:13
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är goda nyheter att rebellerna har gjort fler framsteg mot regimen. Förhoppningsvis öppnar det för en policyförändring hos Kreml där man överväger att överge Assad i utbyte mot inflytande post-Assad.

Källor på att man överväger att överge Assad i utbyte mot inflytande post-Assad?
Citera
2016-08-14, 22:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jaha, lägger du dig på den nivån så förstår jag.

Rebeller/terrorister, de är alla motståndare till regimen och att man slår ihop dem är inget underligt.

Givetvis opponerar jag mig när du skriver strunt.

Det står i mitt inlägg som du citerat uttryckligen terrorister. Jag är nämligen inte säker på att alla rebellgrupper är terrorister. Och SOHR siffror är inte tydliga när det gäller "vanliga rebeller".

Du däremot tror att alla rebellerna är terrorister vilket är ett grovt fel. Nej. då förstår jag ditt resonemang. Så siffrorna visar med all tydlighet vad Putin och Assad pysslar med.
Du kan opponera dig då du är insatt och inte buntar ihop varenda grupp.
Citera
2016-08-14, 22:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Dem är i Aleppo men inte där striderna är idag, dem är vid Mallah.

.

Ljuger Ivan Sidorenko menar du eller?
Citera
2016-08-14, 22:21
Medlem
Citat:
Det står i mitt inlägg som du citerat uttryckligen terrorister. Jag är nämligen inte säker på att alla rebellgrupper är terrorister. Och SOHR siffror är inte tydliga när det gäller "vanliga rebeller".

Du däremot tror att alla rebellerna är terrorister vilket är ett grovt fel. Nej. då förstår jag ditt resonemang. Så siffrorna visar med all tydlighet vad Putin och Assad pysslar med.
Du kan opponera dig då du är insatt och inte buntar ihop varenda grupp.

Då har vi helt enkelt skilda uppfattningar på hur vi definierar dem. Jag anser att de som strider mot SAA är rebeller och terrorister, jag skiljer inte på dem överhuvudtaget i den meningen.

Tror inte vi kommer längre i denna fråga direkt, vi har fått siffror på frågan och klargjort var vi står

Lite nytt ifrån twitter:

#Syria #Syr #Aleppo #AhraralSham Cameraman Killed by #SAA #SyrianArmy @ #Zahraa Front. 3rd since Aleppo Op Started

https://twitter.com/IvanSidorenko1/status/764917554787807232

#Syria #Syr #Aleppo #حلب_قلعة_الاسود Hosein Mortada Says the Terrorist SVBIED was Blown up way before reaching #SAA Points.

https://twitter.com/IvanSidorenko1/status/764916110177206273

#Syria #Syr #Aleppo #حلب_قلعة_الاسود Hosein Mortada Says Militant Attack @ #Zahraa Front Was basically Repelled.

https://twitter.com/IvanSidorenko1/status/764915939439706112
Citera
2016-08-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ljuger Ivan Sidorenko menar du eller?

Det vet jag inte, hans källor är lite sådär i trovärdighet. Men överlag verkar dem vara någorlunda korrekta.

Hur så?
Citera
2016-08-14, 22:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Då har vi helt enkelt skilda uppfattningar på hur vi definierar dem. Jag anser att de som strider mot SAA är rebeller och terrorister, jag skiljer inte på dem överhuvudtaget i den meningen.

Tror inte vi kommer längre i denna fråga direkt, vi har fått siffror på frågan och klargjort var vi står

Nej, jag struntar i Ivan eftersom flera twittrat redan tidigt i aug om Tigrarna. Nu ser det ju inte ut som det gör vare sig till eller ifrån. Jag följer inte Pro Assads twittrarna eftersom det är så segt med fakta därifrån. Så jag spolar han helt enkelt. Däremot ska du ha i åtanke då du vill diskutera med mig att jag skiljer dom olika grupperingarna åt då det gäller Syrien.
Citera
2016-08-14, 22:28
Medlem
Citat:
Nej, jag struntar i Ivan eftersom flera twittrat redan tidigt i aug om Tigrarna. Nu ser det ju inte ut som det gör vare sig till eller ifrån. Jag följer inte Pro Assads twittrarna eftersom det är så segt med fakta därifrån. Så jag spolar han helt enkelt. Däremot ska du ha i åtanke då du vill diskutera med mig att jag skiljer dom olika grupperingarna åt då det gäller Syrien.

Ska jag hålla i åtanke vid fortsatt diskussion

Ivan är beroende av sina källor, han förmedlar bara vidare informationen han får och tyvärr så är det lite sådär med sanningshalten ibland ifrån dessa då de har svårt att acceptera att rebellerna avancerar ibland och att SAA gör kasst ifrån sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in