Citat:
Ursprungligen postat av
Exxus
Dem är i Aleppo men inte där striderna är idag, dem är vid Mallah.
Det har inte gått som Putin har velat till 100% men han har lyckats till stort med det han hade för avsikt med i början, att stötta upp Assad så att han ej förlorade kontrollen.
Sedan är det bara tramsigt att påstå att flertalet av offer av bombningarna skulle vara civila, att civila far illa och dödas är jag helt överens med dig men att majoriteten skulle vara just civila är befängt.
Så lär det inte riktigt från början från Putin som klargjorde hur mycket IS han skulle bomba.
För att sedan använda ordet terrorister, men det ser man inget av direkt. Ytterst lite terrorister har strukit med, och målen är oppositionen rebellerna som inte vill ha Assad. Det är lögn nummer 1.
Lögn nummer 2 är att dom erkänner inte klar fakta om när dom bombar civila.
Det finns siffror på Putin och Assads bomber, och även kloringasattacken är under utredning.
Krigsbrott är bara förnamnet då det gäller deras agerande i Syrien. Svälter ut människor och lögn nummer 3 om humanitära korridorer existerar inte. Det som är tramsigt är att inte inse att Putin misslyckas med sin uppgift och att USA lämnat Putin för att sjukna ner i gyttjan i Syrien.
Eftersom tråden inte är en goretråd så utelämnar jag dom värsta filmerna och dom värsta bilderna från bombningarna, men för den som följer kriget i Syrien så finns det dokumenterat och klart vad Putin/Assad sysslar med. Dom går in för att bomba sjukhus och civila marknader och rebellhållna städer och tar ingen som helst hänsyn till civila.
Du som har så stor koll kanske kan ta fram
exakta siffror på vad Putin/Assad bombar i terrorister kontra civila? Jag väntar med spänning.