Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Kan du citera mig någonstans i mitt inlägg - jag utmanar dig - där jag frågade efter var suveränitet innebär? Jag undrar hur efterbliven du verkligen är. Du är verkligen skamlös för att ignorera frågor och fortsätta sprida dina uppenbara lögner. Du underskattar verkligen folks intelligens.
Svara inte på vad demokrati är eller vad suveränitet är. Min fråga är: vad ska man göra med en ledare som begår brott mot mänskligheten och säkerhetsrådet har låst sig? Suveränitet har inget med demokrati att göra. Du är för dum och för korkad för att förstå det, tyvärr.
Demokrati förutsätter suveränitet, självständighet. Demokrati betyder ordagrant folkmakt, det betyder t ex att de ledare man har röstat fram skall respekteras av andra länder.
USA, Israel, Turkiet m fl agerar helt egenmäktigt när de försöker störta presidenten i Syrien, de har ingen som helst rätt att lägga sig i Syriens interna angelägenheter. Jag upprepar detta för det är en viktig princip som alla måste förstå. Om vi respekterar denna princip, så minskar riskerna för krig i världen och det vill de flesta.
USA har begått oerhörda brott mot mänskligheten, de har som jag skrev troligen orsakat 25 miljoner människors liv sedan andra världskriget. De borde ha straffats för det, de borde ha utsatts för sanktioner, fått betala skadestånd mm.
Men de har, i kraft av sin ställning som världsmakt sluppit allt ansvar.
Med så mycket blod på sitt samvete har USA ingen som helst rätt att agera världspolis!
Syrien skulle haft fred nu om inte USA hade skickat dit kriminella med vapen.
USA begår ännu ett brott mot Syriens suveränitet när de skickar in amerikansk trupp i landet. Syrien vill inte ha dem där, de har inte gett tillstånd till detta och vet att det är en aggression från USA.
Citat:
Syria Rejects 150 US Troops Deployment as 'Illegitimate'
TEHRAN (FNA)- A Syrian foreign ministry official on Thursday called the entry of 150 US troops into Syrian territory as a flagrant instance of trespassing and completely illegal.
“We received with deep concern the reports that 150 US servicemen have arrived in Rmeilan area,” the Syrian Foreign Ministry official said in a statement to the state news agency.
The official expressed Syria’s strong condemnation of the move, rejecting it as a “blatant act of aggression that constitutes a dangerous intervention and a gross violation of the Syrian sovereignty.”
“This intervention is rejected and illegitimate as it has happened without the Syrian government’s approval,” the official said, reiterating that this move transgresses against the international laws and conventions as it amounts to a “direct attack” that violates the Syrian territory.
http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13950209000993