Citat:
Ursprungligen postat av
89Misanthrope
Vill att så många som möjligt dör om du frågar mig, letar bara efter videomaterial eller bilder.
Jag jobbar i fält så har haft lite svårt läsa, tydligen har de använt två av mina favoriter, hoppas de har filmat för det var 2 AC130 gun ships och två brrrrrrrrrrrrrrrrrt A10 Warthog! Det är lite intressant, vad jag vet tillhör A10 armén och inte flygvapnet, de som också tillhör armén är Apache och när USA börjar använda Apache vet vi att slutet är nära för ISIS. Tydligen har inga civila dödats då de förvarnats?
Citat:
Enligt de första uppskattningarna handlar det om 116 lastbilar som har förstörts i närheten av Deir al-Zour, ett IS-kontrollerat område i närheten av Syriens östra gräns mot Irak.
Angreppen utfördes av fyra attackplan av modellen A-10 och två AC-130-flygplan.
Operationen var planerad innan fredagens attacker i Paris, och är en del av insatserna för att begränsa terrorgruppens kapacitet att samla intäkter för militära operationer och underhåll av sitt utropade kalifat.
IS har lyckats generera upp till 40 miljoner dollar, motsvarande nästan 350 miljoner kronor, i månaden på sin oljeexport, vilket har varit en källa till frustration bland amerikanska myndigheter.
Det amerikanska flygvapnet släppte flygblad över området en timme innan angreppet, för att varna civilbefolkningen. Drönare har övervakat området och observerat upp till 1.000 lastbilar som har inväntat sina laster av råolja.
Under angreppet befann sig 295 lastbilar i området, varav mer än en tredjedel förstördes, enligt amerikanska myndigheter. Förare som sprang till ett närliggande tält besköts inte av piloterna, och några civila dödsfall har inte nämnts i de omedelbara rapporterna.
http://www.di.se/artiklar/2015/11/16/usa-bombar-is-oljetransporter/
Då man läst att det var många olika etniciteter på chaufförerna så var det nog bra att bilarna slås ut och inte personerna, även om de ändå lär förlora sitt levebröd men det var ett smutsigt sådant i flera bemärkelser!
Rysstrollen gråter floder på liveleak och twitter över sitt lidande ISIS och försöker desperat ta ifrån uppmärksamheten från Frankrike och USA och det faktum att dessa tillsammans med övriga länder i koalitionen är nära att utdela dödsstötarna mot ISIS. Visst, Frankrike snackar kärnvapen men så långt går det nog inte.