2016-03-11, 11:43
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, det är bara så att man ger lång näsa åt sådana som dig som enviset hävdar att USA är de enda som kan åstadkomma något och så skryter man om det, för att sedan visa sig att man misslyckats kapitalt. De som hävdade att USA lyckats (mao. dig själv) har därmed skämt ut sig återigen, och än mer lustigt blir det att du vänder på en femöring och menar att USA skonat honom bara för att inte civila ska drabbats. Mmm jaså? Hur var det med de där två Serbiska ambassadtjänstemännen häromveckan då? Jo, USA dödade dem för att det ansågs som att man hade mer att vinna på att bomba islamisterna, precis som Assad resonerat. Sluta hyckla och relativisera och inse för en gångs skull att de alla är lika goda kålsupare!

Man så lever han på hopp och drömmar också.. Det lär ju bli RUAF och SAA som får flå fanskapet till slut ändå. Ang Palmyra så hade jag för mig att det redan var rensat på råttorna men tydligen inte.
Citera
2016-03-11, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Att stödja terrorister i ett annat land och bidra till att miljoner flyr, skadas och dör samt att deras samhällsinstitutioner, inkomster etc förstörs och sen bomba dom med hjälp av diverse diktaturer är inte på något sätt proportionerligt. Bara en riktig bot kan spotta ut sådant.

USA är grymt effektiva att döda höga ledare inom islamistiska terrororganisationer. Har USA ett pris på någon ledare kan du garantera att de till slut dödar dem.

Det tog 10 år att hitta bin Laden men sedan var han rökt. Det bästa alternativet i dagsläget är att stödja Assad i kampen att få kontroll över Syrien igen. Sedan får man se vad som händer.

Man måste få slut på det där tokeriet med jihadister. Assad har alltid varit effektiva i kampen mot militant islamism.

1982 bombade Hafez Assad staden Hama då Muslimska Brödrarskapet gjorde uppror. Assad slog ned detta uppror med kraft.

Sedan dess har inte Muslimska brödrarskapet hållit en låg profil..

Var likadant när Muslimska Brödrarskapet fick makt i Egyptien. De var inte länge vid makten utan militären tog sedan makten igen.

Man måste verkligen beundra kampen mot militant islamism i området. Sådan här grupper skall slåss ned med järnhand..utan pardon..Jag vill se att man skall slå till ännu hårdare mot dessa grupper..
Citera
2016-03-11, 12:52
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
USA är grymt effektiva att döda höga ledare inom islamistiska terrororganisationer.
....
Det tog 10 år att hitta bin Laden .....

Du ser ingen motsättning i ovan? Eller uppfattade jag inte ironin i din text?

Menar du att kriget i Syrien kommer fortsätta i 10 år till för att USA är "effektiva"?
Citera
2016-03-11, 13:45
Medlem
Yaskos avatar
Citat:

Var likadant när Muslimska Brödrarskapet fick makt i Egyptien. De var inte länge vid makten utan militären tog sedan makten igen.

Man måste verkligen beundra kampen mot militant islamism i området. Sådan här grupper skall slåss ned med järnhand..utan pardon..Jag vill se att man skall slå till ännu hårdare mot dessa grupper..

Vilka terrorattacker är muslimska brödraskapet känd för i Egyptien tex?
Citera
2016-03-11, 14:05
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jo, men bara för att USA bedriver en sinnessjuk Mellanösternpolitik så behöver man väl inte vända sig till en stalinistisk kommunist blaska som intervjuar en kommunistiskt Nobelpristagare, som, garanterat aldrig kritiserade Sovjetunionen, och garanterat, aldrig kritiserade Ryssland, Nordkorea, eller någon annan kommunistisk diktatur.
Mig veterligen är Proletären den enda tidning i Sverige som skriver sanningen om kriget i Syrien. Om du vet någon fler så upplys mig!
Jag gillar sanningar, jag gillar att verkligheten beskrivs på ett sakligt och begripligt sätt. Den må komma från liberaler eller kommunister, det har underordnad betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Även fast gas och olja, fortfarande spelar en stor geopolitisk roll så kan man faktiskt förklara USA:s sinnessjuka Mellanösternpolitik också som ett utslag av rent och skär dumhet i kombination med okunnighet om hur de geopolitiska realiteterna i regionen ser ut.
Det är väldigt konstigt att när USA gör något fel, så handlar det alltid om misstag.

Låt oss sluta tro på sådana dumheter och se verkligheten som den är istället!

USAs sinnessjuka politik i Mellanöstern handlar självklart om makt och världsherravälde. Oljan är förstås viktig, men ännu viktigare är att kuva en regim som inte böjer sig för USA och dess allierade. Det var därför Gaddafi skulle bort, liksom Saddam Hussein. Lyder man inte USA så bestraffas man, det är USAs sinnessjuka politik i ett nötskal.
Israel och deras "säkerhet" spelar också en viktig roll.

Sedan får vi inte glömma det som Mairead Maguire också säger i intervjun och som vissa amerikanska presidenter också har sagt: Det militärindustriella komplexet är farligt, de vill ha krig, för krig är helt enkelt lönsamt.

USAs försvar är mer än dubbelt så stort som Rysslands och Kinas tillsammans, det är en oerhört mäktig apparat, som sysselsätter miljoner anställda.

Vi får helt krasst konstatera att Väst räddar sina svaga ekonomier med vapentillverkning och export. Och då behövs det förstås krig. Eller hur!
Så galen är världen idag för den styrs av giriga psykopater.
Senast redigerad av humanlife 2016-03-11 kl. 14:07.
Citera
2016-03-11, 16:49
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Vilka terrorattacker är muslimska brödraskapet känd för i Egyptien tex?

Nu kanske jag inte vet bättre, men i stort sett varenda terrorattack i södra Egypten senaste 10 åren skyller man i media på just islamska brödraskapet!
Citera
2016-03-11, 18:35
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Mig veterligen är Proletären den enda tidning i Sverige som skriver sanningen om kriget i Syrien. Om du vet någon fler så upplys mig!
Jag gillar sanningar, jag gillar att verkligheten beskrivs på ett sakligt och begripligt sätt. Den må komma från liberaler eller kommunister, det har underordnad betydelse.

Det är väldigt konstigt att när USA gör något fel, så handlar det alltid om misstag.

Låt oss sluta tro på sådana dumheter och se verkligheten som den är istället!

USAs sinnessjuka politik i Mellanöstern handlar självklart om makt och världsherravälde. Oljan är förstås viktig, men ännu viktigare är att kuva en regim som inte böjer sig för USA och dess allierade. Det var därför Gaddafi skulle bort, liksom Saddam Hussein. Lyder man inte USA så bestraffas man, det är USAs sinnessjuka politik i ett nötskal.
Israel och deras "säkerhet" spelar också en viktig roll.

Sedan får vi inte glömma det som Mairead Maguire också säger i intervjun och som vissa amerikanska presidenter också har sagt: Det militärindustriella komplexet är farligt, de vill ha krig, för krig är helt enkelt lönsamt.

USAs försvar är mer än dubbelt så stort som Rysslands och Kinas tillsammans, det är en oerhört mäktig apparat, som sysselsätter miljoner anställda.

Vi får helt krasst konstatera att Väst räddar sina svaga ekonomier med vapentillverkning och export. Och då behövs det förstås krig. Eller hur!
Så galen är världen idag för den styrs av giriga psykopater.

Tja, inte den typen av sk "Misstag" som kommunistiska diktatorer brukar göra sig skyldiga till och upp till 100 miljoner människor stryker med. Jag konstaterar bara att USA är okunniga för sitt eget bästa skull. Med det inkluderar jag även geopolitiskt inflytande och andra av "USA intressen" i området vilket, naturligtvis, men tyvärr, också inkluderar energisäkerhet. Irak-krigen och på det sätt som den irakiska staten nedmonterades, var helt klart emot USA:s intressen. Gaddafi utgjorde inget som helst hot emot väst. Tvärt om så hade han närmat sig väst och skulle ha varit en utmärkt allierad emot de salafistiska jihadistpsyflugorna. Men väst, inklusive, Sverige, hjälpte till att avsätta Gaddafi och öppnade där med dörren på vid gavel för daesh.

Prolitären kan, ibland, innehålla intressanta artiklar. Men för det mesta så är det frågan om tröttsam, stalinistisk, propaganda. Sedan bör du väl kolla hur, t.ex. stor andel av Sveriges BNP som utgörs av vapenexport. Sedan kan du gott jämföra med hur stor betydelse vapenexporten har för t.ex. Ryssland.
Citera
2016-03-11, 20:07
Medlem
"Saudiarabien beställer, arabförbunet verkställer"! Precis som i hanteringen med Margot Wallströms besök så har arabförbund än en gång visat på sin egen irrelevans i Syrienfrågan genom att förklara Hizbollah en terrororganisation:

https://almasdarnews.com/article/live-arab-leauge-declares-hezbollah-terrorist-organization/
Citera
2016-03-11, 20:21
Medlem
Citat:
USA är grymt effektiva att döda höga ledare inom islamistiska terrororganisationer. Har USA ett pris på någon ledare kan du garantera att de till slut dödar dem.

Det tog 10 år att hitta bin Laden men sedan var han rökt. Det bästa alternativet i dagsläget är att stödja Assad i kampen att få kontroll över Syrien igen. Sedan får man se vad som händer.

Man måste få slut på det där tokeriet med jihadister. Assad har alltid varit effektiva i kampen mot militant islamism.

1982 bombade Hafez Assad staden Hama då Muslimska Brödrarskapet gjorde uppror. Assad slog ned detta uppror med kraft.

Så fort jag läste om att USA ska ha dödat honom så visste jag att de var skitsnack, hur många gånger påstod de inte att de skadat/dödat Abu bakr al-baghdadi ?

Man ska ta allting med en nypa salt när det kommer till USA hade det stått Ryssland hade det varit mer pålitligt dom jagar dessa terrorister helhjärtat och avslutar jobbet och är mycket mer effektiva när de kommer till att slakta jihadister , och snälla prata inte om osama bin laden, världens största lögnare Obama står framför en kamera och säger att de dödat honom ... Yeah right det köper jag direkt ! Fanns inga som helst bevis eller något annat som kunde bekräfta att han dött på riktigt...

Osams bin laden var en CIA agent och ett verktyg och starta krig eller gynna USA på olika sätt som de kan använda sig utav för att invadera länder, samma som alla terrorister de stödjer nu och skapandet av ISIS.
Citera
2016-03-11, 23:06
Medlem
Obama säger sig nu vara "stolt" over beslutet att inte bomba Assad:

http://dailystar.com.lb/News/Middle-East/2016/Mar-10/341617-obama-proud-of-decision-not-to-bomb-syrian-govt.ashx
Citera
2016-03-11, 23:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Obama säger sig nu vara "stolt" over beslutet att inte bomba Assad:

http://dailystar.com.lb/News/Middle-East/2016/Mar-10/341617-obama-proud-of-decision-not-to-bomb-syrian-govt.ashx

Vilket beslut?
Obama ville, Ryssarna sade nej.

Obama är alltså stolt över Putin?
Citera
2016-03-11, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maffianos
Så fort jag läste om att USA ska ha dödat honom så visste jag att de var skitsnack, hur många gånger påstod de inte att de skadat/dödat Abu bakr al-baghdadi ?

Man ska ta allting med en nypa salt när det kommer till USA hade det stått Ryssland hade det varit mer pålitligt dom jagar dessa terrorister helhjärtat och avslutar jobbet och är mycket mer effektiva när de kommer till att slakta jihadister , och snälla prata inte om osama bin laden, världens största lögnare Obama står framför en kamera och säger att de dödat honom ... Yeah right det köper jag direkt ! Fanns inga som helst bevis eller något annat som kunde bekräfta att han dött på riktigt...

Osams bin laden var en CIA agent och ett verktyg och starta krig eller gynna USA på olika sätt som de kan använda sig utav för att invadera länder, samma som alla terrorister de stödjer nu och skapandet av ISIS.

Inte rätt tråd för konspirationsteorier. Vad mer ville du ha sagt, att USA skapade IS men satsar miljarder på att förgöra den organisationen eller att de förlorade kontrollen? Du vet väl att IS under invasionen av Irak dödade amerikanska soldater? Det intressanta gällande alla dessa slags påståenden är att det inte finns någon form av bevis som stödjer de, samma sak med att Assad släppte ut jihadister från fängelsen. Det påståendet grundar sig i vad en man sagt, inget annat. Diskuterar man att fängelserna är en av de största rekryteringsbaserna? Nej, det är inte relevant: Assad släpper ut jihadister p.g.a realpolitiska orsaker etc. Den dagen då terrorister skapar oro nära dig kommer du att skrika efter USAs hjälp- glöm inte det. "Vart är USA nu då" säger många som tidigare motsatte sig till amerikansk närvaro i ens land.

En annan sak. Om USA verkligen hade planerat en massa saker för Irak hade inte Maliki fått det inflytande han fick, USA lämnade över ansvaret till det irakiska folket- på ett korrekt och demokratiskt sätt. Nu menar man att Obama gjorde fel som inte satte krav på Maliki, men då skulle USA vara blablabla

Obama är lite alltför radikaliserad av "demokrati".
Senast redigerad av Stockholm- 2016-03-11 kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in