Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Jo, men bara för att USA bedriver en sinnessjuk Mellanösternpolitik så behöver man väl inte vända sig till en stalinistisk kommunist blaska som intervjuar en kommunistiskt Nobelpristagare, som, garanterat aldrig kritiserade Sovjetunionen, och garanterat, aldrig kritiserade Ryssland, Nordkorea, eller någon annan kommunistisk diktatur.
Mig veterligen är Proletären den enda tidning i Sverige som skriver sanningen om kriget i Syrien. Om du vet någon fler så upplys mig!
Jag gillar sanningar, jag gillar att verkligheten beskrivs på ett sakligt och begripligt sätt. Den må komma från liberaler eller kommunister, det har underordnad betydelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Även fast gas och olja, fortfarande spelar en stor geopolitisk roll så kan man faktiskt förklara USA:s sinnessjuka Mellanösternpolitik också som ett utslag av rent och skär dumhet i kombination med okunnighet om hur de geopolitiska realiteterna i regionen ser ut.
Det är väldigt konstigt att när USA gör något fel, så handlar det alltid om misstag.
Låt oss sluta tro på sådana dumheter och se verkligheten som den är istället!
USAs sinnessjuka politik i Mellanöstern handlar självklart om makt och världsherravälde. Oljan är förstås viktig, men ännu viktigare är att kuva en regim som inte böjer sig för USA och dess allierade. Det var därför Gaddafi skulle bort, liksom Saddam Hussein. Lyder man inte USA så bestraffas man, det är USAs sinnessjuka politik i ett nötskal.
Israel och deras "säkerhet" spelar också en viktig roll.
Sedan får vi inte glömma det som Mairead Maguire också säger i intervjun och som vissa amerikanska presidenter också har sagt: Det militärindustriella komplexet är farligt, de vill ha krig, för krig är helt enkelt lönsamt.
USAs försvar är mer än dubbelt så stort som Rysslands och Kinas tillsammans, det är en oerhört mäktig apparat, som sysselsätter miljoner anställda.
Vi får helt krasst konstatera att Väst räddar sina svaga ekonomier med vapentillverkning och export. Och då behövs det förstås krig. Eller hur!
Så galen är världen idag för den styrs av giriga psykopater.