Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Är det jag som är snurrig? Jag har aldrig förnekat att jag skrev att IS tar ut skatt, men det är löjligt att beskriva det som "tvingande" för det är en naturlig karaktärsdrag av beskattning, men du är för trög för att fatta det.
Läser du mina inlägg överhuvudtaget. Jag skriver ju klart och tydligt att "
Levnadsstandard och välfärd är inte alltid beräknade i ekonomiska termer..." Det torde vara tydligt att jag inte avvisade de ekonomiska faktorerna utan försökte påpeka de andra faktorerna som inkluderas vid mätning som för att fastställa levnadsstandarden. Istället för att citera den svenska versionen av artikeln, vilket är begränsad i sin beskrivning av begreppet, eller så är du oförmögen att begripa engelska, borde du citera den engelska artikeln som är mer omfattande.
Ändå tror du att du sitter i position att kalla mig okunnig. Ironsikt.

Ja okunnig är bara förnamnet, detta utvecklas till något alldeles episkt.
Det var fortfarande du som tog upp skatteindrivning som något positivt. Vad är det du ser som positivt med detta, och i relation till vad? Om det nu är något trivialt och universellt, varför då lägga det på plussidan?
Vanligtvis avses ekonomiskt välstånd när man använder termen levnadsstandard. Det finns andra försök att bredda begreppet varav HDI är ett, som jag nämnde i mitt förra inlägg på skämt, då jag inte trodde att ens du skulle vara så korkad att du tror att områden kontrollerade av en mördande våldtäktssekt som offentligt avrättar oliktänkande och säljer barn för prostitution skulle fantisera ihop att et renderar en hög HDI-ranking. Uppenbarligen hade jag fel, du bryter ny mark i din vandring mot utnämningen forumets mest obegåvade och okunniga skribent. Och den konkurrensen är rätt hård ska du veta.
Du har haft rätt svårt att koma med bevis för tesen att boende i daeshockuperade områden har nått ekonomiskt uppsving. Låt se hur du lyckas med ett breddat välfärdsmått som HDI som inbegriper:
Förväntad livslängd
Utbildningsnivå
Lycka till nu, jag går och tar mig en macka så får vi ser hur detta går.