2015-10-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Umm... Al-Nusra är en del av AQ. De förnekar inte ens de själva.
Al nusra är al nusra och al qaida är al qaida. Det är skillnad även om kopplingar finns de i mellan.
Citera
2015-10-11, 19:05
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Har jag sagt att man inte ska bomba AQ? Var kom AQ in i bilden, de är inte ens i syrien. Rätt ska vara rätt. Ryssarna har inte bombat isis mer än koalitionen och deras flyg är inte mer efektivare än koalitionens.
Finns inte AQ i Syrien? Makalöst. Det är FSA som inte finns i verkligheten.
Citera
2015-10-11, 19:11
Medlem
Citat:
FSA är inte isis. USA har inte gett upp tanken på att förinta isis. Jag börjar på allvar undra om ni är troll eller om ni är tröga.

Jag är definitivt inget troll. Allt du skriver är ju rent nonsens. Du skriver till exempel att AQ inte är i Syrien vilket de är men under ett annat namn.

FSA existerar i stort sett inte längre eftersom deras medlemmar har gått över till mer extrema jihadistgrupper.

Här är ett utdrag från Wikipedia:

Här kan du läsa hela artikeln på Wikipedia:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fria_syriska_arm%C3%A9n
Citera
2015-10-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Finns inte AQ i Syrien? Makalöst. Det är FSA som inte finns i verkligheten.
Numera är du den enda som pratar om FSA. Då får vi anta att du med FSA menar oppositionen. Du kan göra en jämförelse mellan al nusra och aq men att kalla al nusra för aq är fel. Inte för att nusra är bättre än aq.
Citera
2015-10-11, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag är definitivt inget troll. Allt du skriver är ju rent nonsens. Du skriver till exempel att AQ inte är i Syrien vilket de är men under ett annat namn.

FSA existerar i stort sett inte längre eftersom deras medlemmar har gått över till mer extrema jihadistgrupper.

Här är ett utdrag från Wikipedia:

Här kan du läsa hela artikeln på Wikipedia:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fria_syriska_arm%C3%A9n
Då har vi problem med att tolka det vi läser, eller du har det. Al nusra är en självständig organisation som har kopplingar med aq, det gör al nusra inte till al qaida under ett annat namn.
Citera
2015-10-11, 19:29
Medlem
Citat:
Patetisk. CIA psy-ops på flashback. Snacka om att vara verklighetsfrämmande. Där rök eran trovärdighet som debattörer. Jag undrar ens om ni är mogna nog att vara på flashback.

Svara på det här då: Al nusra har krigat mot isis ganska tidigt i kriget medan aq har gett sitt stöd till isis ganska tidig i kriget. Om det är samma sak, varför denna splitring? Om ryktet stämmer, om aq går ihop med isis tror ni att nusra gör det också?

Lille vän, om du hade haft den mentala kapaciteten så hade du förstått att snacket om "cia psy-ops" bara är en reaktiv skitkastningsretur efter allt brölande om "putin's agenter" och "ryska psy-ops" som pågått på Flashback under lång tid. Som man bäddar får man ligga som det heter.
Citera
2015-10-11, 19:29
Medlem
Citat:
Al nusra är al nusra och al qaida är al qaida. Det är skillnad även om kopplingar finns de i mellan.

Lägg ner pajaserierna judesvin. Dina moderata halshuggare är tätt sammankopplade med AQ och är ett legitimt mål att bomba

http://news.yahoo.com/qaeda-syria-denies-plan-break-away-194745608.html

Citat:
"Al-Qaeda's Syrian affiliate Al-Nusra Front on Monday reaffirmed its allegiance to the global extremist network and denied any plan to break away and become a more internationally acceptable rebel force."

"Al-Nusra "completely denies reports of a break-up with Al-Qaeda," the group said in a statement released on Twitter."

"It said Al-Nusra "remains the backbone of jihadists" in Syria, "the first into battle, dedicated to unifying the ranks around sharia (Islamic law)... righting injustice and defending the disadvantaged"."

"An official branch of Al-Qaeda since April 2013, the group dominates a swathe of northwest Syria despite months of US-led coalition airstrikes."
Citera
2015-10-11, 19:32
Medlem
Citat:
Men de följer Al Qaidas ideologi och följer AQ:s högste chefs ord. Det är en del av AQ på samma sätt som t.ex. Alaska är en del av USA. Givet detta, hur menar du då att skillnad finns som är annat än rent kosmetisk?
Citera
2015-10-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waiting4superman
Lägg ner pajaserierna judesvin. Dina moderata halshuggare är tätt sammankopplade med AQ och är ett legitimt mål att bomba

Mossad kan vara inblandade i detta på något sätt. Det är det jag har sagt så många gånger. Israel, Saudiarabien och Amerika samarbetar och det samarbetet blir mer uppenbart för varje dag som går.
Citera
2015-10-11, 19:36
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Numera är du den enda som pratar om FSA. Då får vi anta att du med FSA menar oppositionen. Du kan göra en jämförelse mellan al nusra och aq men att kalla al nusra för aq är fel. Inte för att nusra är bättre än aq.
Du är verklighetsfrämmande och en man med mycket dubbiös agenda. Du klagar att folk är troll, men du ger intryck av en sådan själv.
Citera
2015-10-11, 19:46
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Jag är ledsen men du verkar verkligen inte ha koll på vad du skriver om. Nusrafronten är en gren av Al Qaida. Al Qaida (basen) är och har alltid varit en paraplyorganisation med olika grupper i olika länder, som dock gemensamt följer direktiv från organisationens ledning.
Citera
2015-10-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Lille vän, om du hade haft den mentala kapaciteten så hade du förstått att snacket om "cia psy-ops" bara är en reaktiv skitkastningsretur efter allt brölande om "putin's agenter" och "ryska psy-ops" som pågått på Flashback under lång tid. Som man bäddar får man ligga som det heter.

Citat:
Ursprungligen postat av waiting4superman

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men de följer Al Qaidas ideologi och följer AQ:s högste chefs ord. Det är en del av AQ på samma sätt som t.ex. Alaska är en del av USA. Givet detta, hur menar du då att skillnad finns som är annat än rent kosmetisk?

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Du är verklighetsfrämmande och en man med mycket dubbiös agenda. Du klagar att folk är troll, men du ger intryck av en sådan själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Jag är ledsen men du verkar verkligen inte ha koll på vad du skriver om. Nusrafronten är en gren av Al Qaida. Al Qaida (basen) är och har alltid varit en paraplyorganisation med olika grupper i olika länder, som dock gemensamt följer direktiv från organisationens ledning.
Besvara mina frågor tack. Kom inte med idiotiska påståenden, speciellt yaskeleh med sin barnsliga psy-ops skit snack. Och visa mig inte länkar med nyheter som ni ändå inte förstår er på.

Porsche är inte Wolkswagen trots att det är samma koncern. Al nusra är inte al qaida.
Senast redigerad av Kohen 2015-10-11 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in