Citat:
Inget förvånande faktiskt.
YPG var den mest framgångsrika parten i hela Syrien/Irak regionen i denna konflikt tills IS tog allt dom hade mot en enda stad Kobane.
YPG var på nyheterna konstant om deras effektivitet mot IS både inne i Syrien och Irak.
Men tack vare skickliga och modiga krigare och USA ledda flygbombningar blev det en överlägsen seger med betydligt färre förluster både materiellt och i liv, seger blev det trots dom dåliga oddsen medans irakiska armén och syriska armén hade oddsen på sin sida men IS skrällar mot dom gång på gång.
Skamligt i mitt tycke för dom två "stora" spelarna.
Visar ju bara att dessa länder är otroligt sårbara och Israel skulle nog kunna ta bägge två på 21 dagar om inte mindre samtidigt.
Förstår inte att dessa länder fortfarande är länder då befolkningen är i risk hela tiden och är oskyddade.
YPG var den mest framgångsrika parten i hela Syrien/Irak regionen i denna konflikt tills IS tog allt dom hade mot en enda stad Kobane.
YPG var på nyheterna konstant om deras effektivitet mot IS både inne i Syrien och Irak.
Men tack vare skickliga och modiga krigare och USA ledda flygbombningar blev det en överlägsen seger med betydligt färre förluster både materiellt och i liv, seger blev det trots dom dåliga oddsen medans irakiska armén och syriska armén hade oddsen på sin sida men IS skrällar mot dom gång på gång.
Skamligt i mitt tycke för dom två "stora" spelarna.
Visar ju bara att dessa länder är otroligt sårbara och Israel skulle nog kunna ta bägge två på 21 dagar om inte mindre samtidigt.
Förstår inte att dessa länder fortfarande är länder då befolkningen är i risk hela tiden och är oskyddade.
Du överskattar YPG för mycket. Såhär skulle jag lista de mest framgångsrika parterna i Syrien.
Hezbollah>IS>YPG(PKK)>IRGC>SAA>JaN(Jamwa)>LAaFaA>N DF=IF>FSA
Om du vill ha anledningar varför jag rankar dem såhär så kan jag skriva varför men hoppas du förstår.
Jag håller med dig om att YPG är väldigt effektiva mot IS/JaN. Det var en känd holländsk jihadist som sa att YPG var de svåraste att strida emot. YPG:s odds för att försvara Kobane mot IS utan flygbombningar från USA var 80-20 i IS favör. När USA gav sig in i striden blev det 90-10 till YPG.
Den här videon säger allt https://www.youtube.com/watch?v=ZzDWGdAAuQY
Tycker det räcker med utrotningen av armenier och övriga kristna ni gjorde från Anatolien, ni behöver inte vara så besatta av dem då de inte existerar i Turkiet längre och är inget hot.