2015-10-11, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Du borde läsa vad jag skriver.
Du pratar om en "förhandlingslösning" mellan regimen och opposittionen. Sen ställer du frågan om vem som ska förhandla med isis. Då tolkar jag det som att du med oppositionen menar isis. För vi alla vet ju att isis ska elimineras inte förhandlas med.
Citera
2015-10-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, verkligen intressant! Det är många som har hävdat att USA och Israel har planerat kaoset i MÖ sedan många år tillbaka. I tumultet kan Israel expandera och öka sina bosättningar på ockuperad mark. USAs krigsindustri tjänar stora pengar och Saudis inflytande i regionen ökar.

Det här överträffar själva ondskan.

Denna plan har drivits länge av människor med stor makt men i slutna kretsar. Människor som har andra religiösa föreställningar än vanliga människor. De tror på det ockulta och det esoteriska, alltså det som är religionsöverskridande. De ser de tre semitiska religionerna som en och samma religion som tror på samma gud.

Allt är inte vad det ser ut att vara. Du kan ju till exempel fundera på varför USA är bästa kompis med både Israel och Saudiarabien, trots att dessa inte har några diplomatiska kontakter sinsemellan.
Citera
2015-10-11, 14:18
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja varför FN varnar vet jag faktiskt inte eller varför det skulle var någon fara för civil flygfart. Men ligger dom verkligen på låg höjd hela tiden?

En amatörförklaring jag har som iaf känns rimlig är att de ligger mycket lågt (under 100 meter över marken) för att undgå (radar)upptäckt. Problemet är när de ska flyga tvärs över bergskedjor som den i västra Iran där marknivån ändras enormt mycket och snabbt hela tiden, att höjdregulatorn pressas till bristningsgränsen och inte hinner med och en del missiler kraschar in i bergen. Så jag tror inte att den nyheten är propaganda. Men någon missilkunnig får gärna rätta mig.

Jag tror inte heller vi kommer att få se mer av detta från ryssarnas sida, just kryssningsmissilerna är ju svindyra och var nog mer show off för att visa vad man har och vad man kan.
Citera
2015-10-11, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Du pratar om en "förhandlingslösning" mellan regimen och opposittionen. Sen ställer du frågan om vem som ska förhandla med isis. Då tolkar jag det som att du med oppositionen menar isis. För vi alla vet ju att isis ska elimineras inte förhandlas med.
Då tolkar du fel för med opposition menar jag syriska rebeller och med IS menar jag terrorister. En ledtråd är att jag skriver att det KANSKE finns en förhandlingslösning mellen Assad-regimen och OPPOSITIONEN men att det bara finns en MILITÄR lösning på IS. Lär dig läsa så vi slipper såna här onödigt störande diskussioner.
Citera
2015-10-11, 14:24
Medlem
Breaking News!

Irakiska flygvapnet har bombat ISIS-ledaren Abu Bakr al-Baghdadis konvoj nära den Syriska gränsen!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21564735.ab

http://dailystar.com.lb/News/Lebanon-News/2015/Oct-11/318476-iraqi-air-force-strikes-convoy-of-isis-leader-al-baghdadi-in-western-anbar-his-fate-unknown-m ilitary.ashx

Hans öde är ännu okänt men jag ber en stilla bön att de lyckat klippa aset och gjort det jänkarna misslyckades med i våras! Hans död skulle definitivt inverka positivt på samtliga parter i det Syriska inbördeskriget.
Senast redigerad av scrollock 2015-10-11 kl. 14:31.
Citera
2015-10-11, 14:37
Bannlyst
Enligt ISIS så är EU ett gäng korsriddare.

Hur kom de fram till denna konstiga slutsats? Eu är ateistiskt. Vatikanstaten är inte med i kriget.
Senast redigerad av 8881yuliano 2015-10-11 kl. 14:40.
Citera
2015-10-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8881yuliano
Enligt ISIS så är EU ett gäng korsriddare.

Hur kom de fram till denna konstiga slutsats? Eu är atestiskt. Vatikanstaten är inte med i kriget.

I en islamists ögon så är hela europa kristet. De bryr sig föga lite om folk och grupper kallar sig ateistiska.
Citera
2015-10-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Då tolkar du fel för med opposition menar jag syriska rebeller och med IS menar jag terrorister. En ledtråd är att jag skriver att det KANSKE finns en förhandlingslösning mellen Assad-regimen och OPPOSITIONEN men att det bara finns en MILITÄR lösning på IS. Lär dig läsa så vi slipper såna här onödigt störande diskussioner.
En sån ledtråd finns inte i din text, gå tillbaks och läs vad du skrev, du skrev så här: "Därför krävs en kraftsamling av det internationella samfundet och en politisk vilja att ingripa militärt för det finns ingen annan lösning på IS." Det finns inget annat sätt att tolka det på, att du med oppositionen menar du isis. Lär dig skriva säger jag, men framförallt kom ihåg vad du skrev. Kom också ihåg att du börjar med att påstå att Cameron ska bomba isis men sen skriver du någonting sånt här: "Problemet som jag ser det är att det kanske, och det är ett stort kanske, finns en förhandlingslösning på konflikten mellan Assad-regimen och oppositionen i Syrien. " Man blir förvirrad, vad var problemet? Problemet tar du sen efter att ha tagit upp lösningen.

Man kan analysera din text mening för mening. Vad du bör veta är att isis går inte att förhandla med; de är där för att skapa en kalifat för muslimer och de ger inte upp.
Senast redigerad av Kohen 2015-10-11 kl. 14:46.
Citera
2015-10-11, 14:44
Medlem
Ryssarna testar sofistikerade vapen i form av Krasukha 4 i Syrien tydligen om jag förstår det rätt

Titta 6 sekunder i första filmen
http://sputniknews.com/world/20151005/1028033057/syria-russia-electronic-warfare-systems.html

Lite om hur det fungerar

http://theconversation.com/how-syria-is-becoming-a-test-bed-for-high-tech-weapons-of-electronic-warfare-48779

Det skulle inte förvåna mig om det finns en variant av detta, som då förstås är begränsad, i form av en POD som kan monteras på ryska plan för att till exempel kunna störa ut AEGIS som ryska plan sägs ha gjort i svarta havet
Citera
2015-10-11, 14:44
Medlem
Angående USA:s ändrade strategi när det gäller träning av rebeller kan jag säga att jag tycker det är rätt. Om de inte lyckas få fram det antal de behöver så ska de satsa på kvalitet i stället, på män som kan leda andra i strid och begära flygunderstöd, såna som får lära sig mer om militärstrategi och gerillataktik eller vad nu än krävs för att vinna.
Citera
2015-10-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
En sån ledtråd finns inte i din text, gå tillbaks och läs vad du skrev, du skrev så här: "Därför krävs en kraftsamling av det internationella samfundet och en politisk vilja att ingripa militärt för det finns ingen annan lösning på IS." Det finns inget annat sätt att tolka det på med oppositionen menar du isis. Lär dig skriva säger jag, men framförallt kom ihåg vad du skrev. Kom också ihåg att du börjar med att påstå att Cameron ska bomba isis men sen skriver du någonting sånt här: "Problemet som jag ser det är att det kanske, och det är ett stort kanske, finns en förhandlingslösning på konflikten mellan Assad-regimen och oppositionen i Syrien. " Man blir förvirrad, vad var problemet? Problemet tar du sen efter att ha tagit upp lösningen.

Man kan analysera din text mening för mening. Vad du bör veta är att isis går inte att förhandla med; de är där för att skapa en kalifat för muslimer och de ger inte upp.
Sluta tjafsa och lär dig läsa. Det jag skrev är väldigt tydligt.

Citat:
Problemet som jag ser det är att det kanske, och det är ett stort kanske, finns en förhandlingslösning på konflikten mellan Assad-regimen och oppositionen i Syrien. Men vem ska förhandla med IS? Inte en enda regering i regionen eller FN vill förhandla med terrorister. Dessutom har IS inga legitima krav på territorium i Irak eller Syrien för de flesta är varken syrier eller irakier, så det finns ingen att förhandla med och inget att förhandla om. Då återstår bara en militär lösning, det borde alla inse.

Den syriska oppositionen har legitima krav, vilket IS INTE har, varken i Syrien eller Irak. Som sagt, lär dig läsa.
Citera
2015-10-11, 14:53
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Denna plan har drivits länge av människor med stor makt men i slutna kretsar. Människor som har andra religiösa föreställningar än vanliga människor. De tror på det ockulta och det esoteriska, alltså det som är religionsöverskridande. De ser de tre semitiska religionerna som en och samma religion som tror på samma gud.

Allt är inte vad det ser ut att vara. Du kan ju till exempel fundera på varför USA är bästa kompis med både Israel och Saudiarabien, trots att dessa inte har några diplomatiska kontakter sinsemellan.
Nej, allt är verkligen inte vad det ser ut att vara. Bakom vackra högtidstal om mänskliga rättigheter och demokrati smider de mäktiga och penningstarka helt andra planer som de flesta av oss har svårt att föreställa oss som sanna. USAs inblandning i Syrien hölls länge hemlig, men nu vet vi att störtandet av Assad planerades flera år innan kriget började. USA behöver inte ens offra amerikaners liv, unga arga, vilsna gör skitjobbet åt dem.

Men hur menar du att religionen spelar in för dessa makthavare? Jag tror att de bara utnyttjar de religiösa motsättningarna för sina egna intressen. De är bara intresserade av makt och pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in