Citat:
Ursprungligen postat av
Bassiehof
Då tolkar du fel för med opposition menar jag syriska rebeller och med IS menar jag terrorister. En ledtråd är att jag skriver att det KANSKE finns en förhandlingslösning mellen Assad-regimen och OPPOSITIONEN men att det bara finns en MILITÄR lösning på IS. Lär dig läsa så vi slipper såna här onödigt störande diskussioner.
En sån ledtråd finns inte i din text, gå tillbaks och läs vad du skrev, du skrev så här: "
Därför krävs en kraftsamling av det internationella samfundet och en politisk vilja att ingripa militärt för det finns ingen annan lösning på IS." Det finns inget annat sätt att tolka det på, att du med oppositionen menar du isis. Lär dig skriva säger jag, men framförallt kom ihåg vad du skrev. Kom också ihåg att du börjar med att påstå att Cameron ska bomba isis men sen skriver du någonting sånt här: "
Problemet som jag ser det är att det kanske, och det är ett stort kanske, finns en förhandlingslösning på konflikten mellan Assad-regimen och oppositionen i Syrien. " Man blir förvirrad, vad var problemet? Problemet tar du sen efter att ha tagit upp lösningen.
Man kan analysera din text mening för mening. Vad du bör veta är att isis går inte att förhandla med; de är där för att skapa en kalifat för muslimer och de ger inte upp.