Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Barn????
Hur gammal tror du han är ?
Han är minst 18 , tycker han ser ut vara över 20 .
Assad ökade straffet för användning av barnsoldater och även straffet för användning av barn i krig typ såna obeväpnade mindreåringar om som hjälper vis sidan om, skrev om detta i det gamöla tråden om du är intresserad .
Idiot
var i din länk står det att staten ger barn pengar ?

18?! Han är inte en dag över 16 år!
Assad gjorde så, Assad gjorde si. Enligt Assad själv så är Syrien en demokrati. Förstår du vad jag menar? Assad och hans närmaste anhängare följer inte själva Syriens lagar.
Idiot? Moget att kalla andra idiot. Assad ger soldaterna i NDF pengar, och inom NDF finns barnsoldater, bilden ovan är ett exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
WOW heeeela Jazira, du försätter skriva om sånt du inte vet ett skit om

annars kom med källor att YPG&co finns över hela Jazira.
Han menar Jazira kantonen, inte provinsen. Som sagt du har svårt med läsförståelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
soria
Varför?
Enligt dig och nån mer är SAA mycket värdelösa och har brist på soldater så varför kan inte de jätte duktiga och vältränade superduper YPG slänga ut det lilla armen Assad har kvar i Qamishli och Hasakah ?
YPG är ju PKK enligt dig och andra kurder+att tusentals PKKare har anslutit sig till YPG i Syrien, det är samma PKK som vågat ta upp vapen mot det stora och välutrustade turkiska armen som mycket större och modernare än SAA ... så frågan kvarstår, varför kan inte YPG slänga ut det lilla värdelösa SAA som finns kvar i Hasakah/Qamishli ?
Jag har svarar på denna fråga flera gånger, om YPG skickar ut SAA i Qamishlo och Hasakah, så kommer SAA självklart försvara sig. Tex med stridsflyg och artilleri. Då kommer staden se ut som resten av Syrien:
http://oliverhotham.files.wordpress.com/2013/07/aleppo-strike-852-04013259.gif
Man har hellre ett par hundra SAA soldater i Qamishlo och Hasakah, än att städerna ser ut som resten av Syrien gör.
Du kan inte jämföra YPGs krigsföring med PKKs krigsföring. Kriget i Syriens är ingen gerillakrig, längre. Utan det är strid i bebyggelse, dvs urban warfare. YPG strider i städerna, medan PKK strider i bergen. Förstår du skillnaden? Dessutom vill jag ha källa på att tusentals PKK soldater har anslutit sig till YPG.