2014-02-05, 23:40
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krankelfnatt
1000 tack brain damage! Har försökt installera i en månad, nu funkar det tack vare dig! Precis lagom till aktivitetsrapporter o shit ska in <3
No prob, bro...

Det var inte lätt att hitta en levande support, men när jag väl fick tag på en visste han direkt vad det var och jag fick mailet inom en minut. Tydligen ett känt problem. Man kan ju tycka att fixet borde ligga på BankID:s supportsida...
Senast redigerad av Brain Damage 2014-02-05 kl. 23:44.
Citera
2014-02-06, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelpung
Tack för snabba svar!

Datorn är omstartad, men jag tog två printscreens.

Första visar hur det ser ut när jag ska logga in på sidan med hjälp av bankid, det röda är alltså censur bara.
Som ni ser så går det inte att välja certifikat och det går heller inte att skriva in lösen.

Andra bilden visar certifikaten som är importerade från filen jag laddade hem från swedbank.

http://www.ladda-upp.com/bilder/8344...ag-gr-C3-A5ter
http://www.ladda-upp.com/bilder/83448/sug-fittskit
ta bort det röda så vi ser problemet?
Citera
2015-07-26, 11:39
Medlem
JustZlatans avatar
Jag söker också hjälp.

Kan man ha flera BankID från samma bank?

Jag har BankID på fil på en datorn och nu tänkte jag beställa ett till BankID från samma bank (Ikano Banken) från en annan dator men det fungerar inte. Ett felmeddelade "General Error" kommer upp när jag försöker.
Citera
2015-07-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag söker också hjälp.

Kan man ha flera BankID från samma bank?

Det kan man absolut, rent BankID-tekniskt iallafall. Hör med din bank och se så att det inte finns någon spärr.

Felmeddelandet du nämner är inget som kommer från CU, utan direkt från banken. Så din banks IT-avdelning känns som de som kan svara.
Citera
2015-08-10, 14:28
Medlem
Pixm0s avatar
Lånar din tråd för följande fråga. Kan man på något enkelt sätt byta sin 6-siffriga bankid (mobilt) kod? Jag har alltså inte glömt den utan vill bara ändra den. Går detta att göra förutom att blockera den gamla och beställa nytt likt man hade gjort vid stulen mobil? Tack för svar.
Citera
2015-08-10, 14:44
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Lånar din tråd för följande fråga. Kan man på något enkelt sätt byta sin 6-siffriga bankid (mobilt) kod? Jag har alltså inte glömt den utan vill bara ändra den. Går detta att göra förutom att blockera den gamla och beställa nytt likt man hade gjort vid stulen mobil? Tack för svar.
Gå in i appen och klicka på inställningar och sedan säkerhetskod så kan du ändra koden där.
Citera
2015-08-10, 16:10
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Gå in i appen och klicka på inställningar och sedan säkerhetskod så kan du ändra koden där.

Nej! Det var ju alldeles för lätt. Skämt åsido, tack som fan!
Citera
2015-11-02, 19:28
Medlem
lånar tråden lite:

Jag har bankid på fil från Swedbank-om jag nu vill skaffa mobilt bankid från samma bank-og jag har förstått det som man behöver en dosa av något slag-kan jag då använda den dosa jag använder till
Swedbanks internetbank eller måste jag skaffa ännu en swedbankdosa?
Citera
2015-11-02, 19:42
Medlem
palis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
lånar tråden lite:

Jag har bankid på fil från Swedbank-om jag nu vill skaffa mobilt bankid från samma bank-og jag har förstått det som man behöver en dosa av något slag-kan jag då använda den dosa jag använder till
Swedbanks internetbank eller måste jag skaffa ännu en swedbankdosa?

Du använder samma swedbanksdosan för att installera Mobilt bankid från swedbank.
Citera
2016-04-16, 20:01
Medlem
Jag har installerat säkerhetsprogrammet och startat om datorn och när programmet startas står det att det inte finns något BankID att finna (På min bank står det mycket riktigt också att jag inte har något BankID som är giltigt.).

I arkiv-fliken finns alternativet "Hämta BankID” som förutom personnummer också kräver en aktiveringskod.

Var finner man sin aktiveringskod för att få BankID att fungera? Antar att allt som behövs för att få skiten att fungera är denna har dock inget minne av att man behövt någon sådan tidigare.
Senast redigerad av Adversarium 2016-04-16 kl. 20:50.
Citera
2016-04-16, 23:13
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarium
Var finner man sin aktiveringskod för att få BankID att fungera? Antar att allt som behövs för att få skiten att fungera är denna har dock inget minne av att man behövt någon sådan tidigare.

Du väljer kod när du skapar filen hos din bank, inloggad med dosa eller vad nu din bank använder.
Citera
2016-04-17, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Du väljer kod när du skapar filen hos din bank, inloggad med dosa eller vad nu din bank använder.

Går igenom hela processen steg för steg och väljer tom lösenord, men sen står det ändå att datorn inte har något BankID. Av vad jag kan förstå måste felet ligga på antingen webbläsaren som blockerar någon fil eller på virusskyddet. Har däremot provat att avinstallera mina virusskydd och också att inaktivera Windows Defender, men inte heller då gick det att få igång skiten.

Ingen aning hur detta ska lösas. Har varit i kontakt med support och de sa också att felet ligger i att realtidsskydd är aktiverat, men verkar inte vara så.

Edit: Körde en rensning av datorn och fick det till slut att funka.
Senast redigerad av Adversarium 2016-04-17 kl. 01:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in