2014-07-07, 22:02
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5908819

Det börjar påminna om när Hitler gjorde sitt första kuppförsk
Citera
2014-07-07, 22:29
Medlem
Här kan man nog göra sig ett klipp. Åtminstone efter Miljöpartiets vrede och visad ryggrad.
UNIBETS odds på en statsminister.

Unibets odds på riksdagsvalet 2014

Vem är statsminister efter valet 2014?

Stefan Löfven 1.40

Fredrik Reinfeldt 2.70

Någon annan person 40.00

40 gånger pengarna är inte att förakta.
Citera
2014-07-07, 22:36
Medlem
En satsad 1000-lapp ger 40000 tillbaka. Rena pensionsförsäkringen
Citera
2014-07-07, 22:52
Medlem
Jag har ju skrivit mycket om pensionerna. Tänk om ett antal av dem satsar 7000 kr och får igen 280000 spänn istället för nej, nej, nej eller en månadshamburgare.
Citera
2014-07-08, 12:00
Medlem
Efter att enbart haft begagnade bilar så fick jag möjlighet tack vare travet att 1985 köpa en spritter ny VOLVO 240 GL. Sedan hände något som jag aldrig hade hört talas om. Bara några veckor senare kom ett brev där bilen skulle konfiskeras vid mobilisering. Alltså min egendom. Det leder in till ett EU förslag att man ev tänker kapitalbeskatta alla EU medborgare med 10 %. Själv har jag i princip tömt alla konton, trots att jag missar en viss tillväxt. Men hellre det än att jag kommer att stå med skägget i brevlåda. Ser man då även framåt där Albanien och kanske Ukraina blir medlemmar så är engångsskatten ännu troligare. För som ni ser, EU skyr inga medel.
Citera
2014-07-08, 12:49
Medlem
Cecilia Wikström (FP) på måndagskvällen valdes till ordförande för ett utskott i EU-parlamentet som sysslar med att ta ställning till framställningar som kommer direkt från EU-medborgarna.
Hennes första uppgift var visst att inhandla en jättestor BAJA-MAJA för förslag hon inte gillar.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/wik...or-eu-utskott/
Citera
2014-07-08, 18:55
Medlem
Folket är alldeles för godtrogna. Vad gör ni om ni vaknar en morgon och får ett meddelande att alla banker i Europa har dragit en engångsskatt på 10 % på folkets sparkapital. Under depressionen försökte man med samma medicin men bland annat djungeltrummorna gjorde att folk hann ta ut sina pengar, så det fick inte den verkan som tänkt. Men nu räcker det med ett ”Entertryck”. Liknade hände i Grekland. Både Pasok och ny demokrati och deras närmaste släkt och vänner flyttade sina pengar till Schweiz inför åtstramningarna.
Citera
2014-07-08, 19:30
Medlem
18 oktober 2013 kl 13:13 |
När det saknas pengar gäller det att vara påhittig.
Häromdagen rapporterade bloggen om den lilla idé som Internationella Valutafonden IMF nyligen förde fram om att införa en engångsskatt på alla hushåll med sparade pengar i syfte att minska på skuldberget i Europa.
Citera
2014-07-08, 20:56
Medlem
Efter denna kupp så finns det saker som ingen tänkt på. Skolelever i hela Europa kommer att kunna fortsätta gadda ihop sig, mobba och frysa ut och samtidigt försvara sig med att " så gör ju vuxna".
Citera
2014-07-08, 22:11
Medlem
Finns det någon faktisk anledning till varför de Danska Folkpartiet och "Finlands Partiet" gick över till ECR från EFD blivande EFDD ?
Citera
2014-07-09, 00:21
Medlem
Goldwaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nome
Finns det någon faktisk anledning till varför de Danska Folkpartiet och "Finlands Partiet" gick över till ECR från EFD blivande EFDD ?

I ECR ingår det brittiska regeringspartiet Tories (conservatives) och såväl Dansk Folkeparti som Sannfinnländarna vill förstås kunna åka hem till Danmark och Finland och berätta att man samarbetar med Churchills parti, snarare än uppstickaren UKIP, t.ex. Även svenska SD sökte sig till ECR men det är oklart om de faktiskt erbjuds att ingå men valde EFDD istället eller om de nekades inträde i ECR, troligtvis det senare. Tories har vidare försökt styra ECR genom att "sno" Nigel Farages och UKIPs tilltänkta samarbetspartners för att UKIP inte skulle kunna forma en EU-kritisk grupp. Det ledde troligtvis fram till att SD över huvud taget fick bli del av en grupp, för UKIP var till slut nödgade att bjuda in dem i värmen.
Citera
2014-07-10, 15:28
Medlem
Kurt1s avatar
Jag är egentligen för ett EU-medlemskap eller i alla fall något bra avtal med länder som Tyskland, BENELUX, Storbritannien och Danmark m.fl. Däremot tycker jag att EU borde eller snarare måste förändras från sin nuvarande form till ett mindre EU och integrera mindre. T.ex. borde länder som Grekland sparkas ut för att de har misskött sig. Och utvidgningen borde stoppas. Istället borde de länder som sänker EU inte få vara med längre. Även Bulgarien och Rumänien tycker jag inte borde få vara med. Det var ett misstag att ta med dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in