2014-04-20, 19:52
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jalapeno yougurt var en positiv överraskning. Riktigt god…

Ja, faktiskt. En svag hetta, som verkligen smakade jalapeno. Sedan gick det över i någon syrligare, saltare men len smak som en tafatt tzatsiki med mycket dill i. Helt okej!
Citera
2014-04-20, 20:01
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Ja, faktiskt. En svag hetta, som verkligen smakade jalapeno. Sedan gick det över i någon syrligare, saltare men len smak som en tafatt tzatsiki med mycket dill i. Helt okej!

Där sammanfattade du det rätt bra. Jalapenon smakade Jalapeno utan att vara så stark, lite hetta kom efteråt, men mycket bra smak.
Har nu även testat "Roast Chicken" smakade ingen kyckling, så det kommer inte bli en hit bland vår negroida del av befolkningen. Den smakade grillkrydda, men välbalanserad smak som gjorde chipsen goda ändå. Än så länge är Jalapeno/Yougurt klar favorit…
Citera
2014-04-21, 13:55
Medlem
montanabananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Under gårdagen åts så 3xLÖK även de upp, jag tycker inte det var något speciellt alls, jag vet inte riktigt vilken annan smak det kan likställas vid men jag ser liksom ingen anledning till att köpa dessa igen.

Det blir helt enkelt som vanligt att alla dessa "nya" smaker smakar som redan befintliga smaker, visst kan man tycka att jag motsäger mig själv iom att jag ovan nämner att 3xLÖK är svårdefinierbara i frågan om vilka chips de liknar men de liknar ju mestadels sourcream&onion om man skall finna en befintlig smak. Jag måste för bövelen lära mig att dessa nya smaker inte är någon idé att köpa!
Enda anledningen är ju att de brukar gå för billigare pris än andra sorter iom kampanjer men så fattig är man ju inte direkt att man inte kan lägga en femma-tia mer för en beprövad smak istället.

Jag brukar tänka som dig men blir lätt irriterad på mig själv samtidigt. Det kan ju faktiskt vara en smula skoj att testa lite nya chipssmaker även om dom ofta är snarlika andra ur standardutbudet eller skitäckliga. Det är ingen stor grej, nästa gång väljer man nått man vet man gillar eller köper två påsar, en med nya Estrella Double Kardemumma- och lakritschips och en med Grillchips om den nya nu inte skulle vara god.

Citat:
Sedan undrar man ju vad kockarna fick för att synas på påsarna med...

Vaddå? MENAR DU ATT TOMMY MYLLIMÄKI INTE PERSONLIGEN HANDKOKAT OCH KRYDDAT MINA CHIPS?!?!?!

Nu ringer jag ARN eller Mats-Eric Nilsson.
Senast redigerad av montanabanana 2014-04-21 kl. 13:59.
Citera
2014-04-21, 14:05
Medlem
montanabananas avatar
Har testat Roast Chicken och Yogurt/Jalapeno-chipsen.

Yogurt/jalapeno funkade bättre än väntat då jag inte gillar surkräm på mina chips. Men dessa var mindre syrliga och hade en lagom styrka från jalapenon. Dill funkade också ihop med dessa smaker.

Roast Chicken smakade någon slags obestämbar BBQ eller nånting. Helt okej chips men finns ingen anledning att välja dessa. Oerhört svårt att känna någon smak av kyckling. Undrar om det har med något i ens undermedvetna som styr för kryddning ska på något vis inte smaka kyckling eller Cheeseburgare. Kanske hjärnan tolkar om dessa smaker till något annat. Eller så är mina smaklökar trasiga.
Citera
2014-04-22, 07:54
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montanabanana
Jag brukar tänka som dig men blir lätt irriterad på mig själv samtidigt. Det kan ju faktiskt vara en smula skoj att testa lite nya chipssmaker även om dom ofta är snarlika andra ur standardutbudet eller skitäckliga. Det är ingen stor grej, nästa gång väljer man nått man vet man gillar eller köper två påsar, en med nya Estrella Double Kardemumma- och lakritschips och en med Grillchips om den nya nu inte skulle vara god.

Vaddå? MENAR DU ATT TOMMY MYLLIMÄKI INTE PERSONLIGEN HANDKOKAT OCH KRYDDAT MINA CHIPS?!?!?!

Nu ringer jag ARN eller Mats-Eric Nilsson.

Javisst är det skoj att prova nåt nytt så sett men jag blir alltid besviken då det inte är något nytt som kommer fram, fast såklart man kan ju vända på det och säga att "Laxchipsen med kryddning av popcorn och hallon" lika gärna kan köpas för en femma mindre än en påse grillchips om de ändå smakar likadant.

Ring
Citera
2014-04-22, 10:55
Medlem
Strangeflowers avatar
Olw verkar ha svårt krydda chipsen. Även denna påse, med Jalapeño/Yoghurt är mesigt kryddad. De få välkryddade chipsen jag hittar är väldigt goda, fräscha och med en skön hetta i eftersmaken. Kommer definitivt köpa igen.

3x Lök hade gärna fått vara lite...lökigare. Men dom funkade! Lite för snälla bara.
Citera
2014-04-22, 23:35
Medlem
Shintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av montanabanana
Roast Chicken smakade någon slags obestämbar BBQ eller nånting. Helt okej chips men finns ingen anledning att välja dessa. Oerhört svårt att känna någon smak av kyckling. Undrar om det har med något i ens undermedvetna som styr för kryddning ska på något vis inte smaka kyckling eller Cheeseburgare. Kanske hjärnan tolkar om dessa smaker till något annat. Eller så är mina smaklökar trasiga.

I England kan/kunde man köpa Pringles med smak av Roast Chicken and Herbs och den kan jag meddela smakar precis som det står. Tyvärr är det inte bara positivt eftersom man går och rapar kycklingbuljong resten av dagen..

R ent generellt känns det som att utlandet är bättre på att emulera smaker på chips och att det faktiskt är vad det står på påsen.

I övrigt har jag hittills smakat på jalapeno/yoghurt och kan säga att jag blev lite besviken. Det smakar lite stingigt av jalapeno men munnen vänjer sig ganska fort, yoghurten tycker jag mest liknar vanlig gräddfil, dillen funkar bra (men vill jag ha dill så köper jag dillchips) men var sjutton tror de att gurkan sticker igenom bland alla de andra smakerna? Känns mest som att de skriver på påsen vad som låter bra, oavsett om det finns någon motsvarande komponent i smakpulvret. Hur får man fram gurkpulver förresten?
Citera
2014-04-26, 21:42
Medlem
fjolla666s avatar
Köper jag en påse chips som heter 3×lök så förväntar jag mig att dom ska smaka lök!
Mvh en besviken lökälskare.
Citera
2014-04-28, 19:51
Medlem
3 X LÖK är ju fruktansvärt goda!! dock ska man inte förvänta sig löksmak som är i närheten av tex grillchips, men som sagt fruktansvärt goda..årets bästa smak efter OLW klassiska Ranchchips!
Citera
2014-04-28, 20:03
Medlem
DIEXELs avatar
Kycklingschipsen var väl ok men de smakade som typ paprikachips eller nåt i den stilen...... Vart fan var kycklingsmaken, OLW!?
Citera
2014-04-28, 20:42
Medlem
montanabananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Köper jag en påse chips som heter 3×lök så förväntar jag mig att dom ska smaka lök!
Mvh en besviken lökälskare.

Citat:
Ursprungligen postat av svensken87
3 X LÖK är ju fruktansvärt goda!! dock ska man inte förvänta sig löksmak som är i närheten av tex grillchips, men som sagt fruktansvärt goda..årets bästa smak efter OLW klassiska Ranchchips!

Har också testat dessa nu och de var goda men håller med om att 3X Lök förpliktigar en löksmak utöver det vanliga. Helst ska nackhåren resa sig och man ska dessutom behöva hålla sig undan folk en vecka framåt pga av allmänna lökdunstningar.
Citera
2014-04-28, 20:57
Medlem
Myllymäkis Jalapeño Yoghurt är nog det bästa som kommit på chipsväg sen pringles xtra sourcream.
Var inte igår man provade en ny smak som faktiskt var god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in