Citat:
Ursprungligen postat av
montanabanana
Roast Chicken smakade någon slags obestämbar BBQ eller nånting. Helt okej chips men finns ingen anledning att välja dessa. Oerhört svårt att känna någon smak av kyckling. Undrar om det har med något i ens undermedvetna som styr för kryddning ska på något vis inte smaka kyckling eller Cheeseburgare. Kanske hjärnan tolkar om dessa smaker till något annat. Eller så är mina smaklökar trasiga.
I England kan/kunde man köpa Pringles med smak av Roast Chicken and Herbs och den kan jag meddela smakar precis som det står. Tyvärr är det inte bara positivt eftersom man går och rapar kycklingbuljong resten av dagen..
R ent generellt känns det som att utlandet är bättre på att emulera smaker på chips och att det faktiskt är vad det står på påsen.
I övrigt har jag hittills smakat på jalapeno/yoghurt och kan säga att jag blev lite besviken. Det smakar lite stingigt av jalapeno men munnen vänjer sig ganska fort, yoghurten tycker jag mest liknar vanlig gräddfil, dillen funkar bra (men vill jag ha dill så köper jag dillchips) men var sjutton tror de att gurkan sticker igenom bland alla de andra smakerna? Känns mest som att de skriver på påsen vad som låter bra, oavsett om det finns någon motsvarande komponent i smakpulvret. Hur får man fram gurkpulver förresten?