Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-14, 12:29
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag är verkligen ingen fan av yoghurt men om man inte gillar det, skulle du ändå säga att de är ätbara eller är det lika bra att skippa det hela just bara för den smakdelen? Tar de andra smakerna överhanden?
Jag brukar passa på att fylla på chipslagret när jag är barnvakt, nåt skall man la ha för att man har småknoddar springandes hemmavid nån dag
Det är en ganska tydlig smak av syrlig och fräsch yohurt, lite som tzatziki fast utan vitlök.
Citera
2014-04-15, 10:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det är en ganska tydlig smak av syrlig och fräsch yohurt, lite som tzatziki fast utan vitlök.

Okej, tackar för svaret. För 15pengar kan det vara värt att testa tycker jag, blir att ta sig ner till netto i em.
Citera
2014-04-16, 15:45
Medlem
kostymnisses avatar
Har nu testat två av de tre nya, den enda jag inte testat är den med tre sorters lök.

Kycklingchipsen smakade som många andra liknande chips mestadels grillat vilket givetvis är logiskt då det var grillad kyckling som var smaktanken men smaken av kyckling fick man isf inbilla sig tycker jag.
Yoghurtchipsen hade en lång, god eftersmak och var klart över förväntan för mig som inte gillar yoghurt. Först tänkte jag att det smakar starka sourcreamchips men detta var något mer helt enkelt. Klart godkänt helt enkelt.
Dock är det inget som känns som nödvändigheter i chipshyllan.
Citera
2014-04-16, 16:24
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Har nu testat två av de tre nya, den enda jag inte testat är den med tre sorters lök.

Kycklingchipsen smakade som många andra liknande chips mestadels grillat vilket givetvis är logiskt då det var grillad kyckling som var smaktanken men smaken av kyckling fick man isf inbilla sig tycker jag.
Yoghurtchipsen hade en lång, god eftersmak och var klart över förväntan för mig som inte gillar yoghurt. Först tänkte jag att det smakar starka sourcreamchips men detta var något mer helt enkelt. Klart godkänt helt enkelt.
Dock är det inget som känns som nödvändigheter i chipshyllan.

Har du köpt 3x lök med?

Lite intressant notering är att det är bara 275 gram i dessa tre påsar och inte 300 som i de vanliga sorterna.

Har aldrig Estrella smaktävlingar liknande Olw's eller de bara bestämmer själv vilka sorter som de ska lansera?
Citera
2014-04-16, 18:44
Medlem
Tillbakablickens avatar
Citat:
Idag hittade jag de tre chipsnyheterna som kockar varit inblandade i att ta fram. Tänkte köpt en påse av varje sort, men tog bara två pga skammen att stå i kassan med tre påsar chips.

Har du verkligen så lågt självförtroende eller skojade du bara?
Jag är inte ute efter att vara dryg men jag visste inte att folk faktiskt bryr sig någonting om vad man slänger upp på rullbandet precis...
Citera
2014-04-16, 20:44
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillbakablicken
Jag är inte ute efter att vara dryg men jag visste inte att folk faktiskt bryr sig någonting om vad man slänger upp på rullbandet precis...
Halvt seriös. Jorden hade ju inte gått under. Men alltså, lägga upp tre påsar chips och inget annat en söndagsförmiddag känns inte helt stabilt. Illa nog med två påsar.
Citera
2014-04-17, 08:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvla-en-ulk
Har du köpt 3x lök med?

Lite intressant notering är att det är bara 275 gram i dessa tre påsar och inte 300 som i de vanliga sorterna.

Har aldrig Estrella smaktävlingar liknande Olw's eller de bara bestämmer själv vilka sorter som de ska lansera?

Japp har köpt den med men inte testat än, får bli under morgondagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tillbakablicken

Jag snor frågan och svarar att även jag har svårt för att bara slänga upp chips och ev läsk etc på bandet, jag köper i regel enbart chips etc när jag ändå handlar så det liksom "försvinner" bland brödet och allt annat... Lågt självförtroende vete tusan men tre påsar chips och läsk som det enda på bandet känns lite väl "dumt".
Citera
2014-04-17, 16:40
Medlem
Tillbakablickens avatar
Citat:
Halvt seriös. Jorden hade ju inte gått under. Men alltså, lägga upp tre påsar chips och inget annat en söndagsförmiddag känns inte helt stabilt. Illa nog med två påsar.

Citat:
Jag snor frågan och svarar att även jag har svårt för att bara slänga upp chips och ev läsk etc på bandet, jag köper i regel enbart chips etc när jag ändå handlar så det liksom "försvinner" bland brödet och allt annat... Lågt självförtroende vete tusan men tre påsar chips och läsk som det enda på bandet känns lite väl "dumt".

Hopp, kanske är jag som är unik men vad vet jag...
Självkänsla var nog ordet jag letade efter vid närmare eftertanke.

On topic så verkar roast chicken riktigt god, blir att prova den i helgen!
Citera
2014-04-17, 21:14
Medlem
Köpte 3X lök och Jalapeno Yoghurt på Ica idag, gjorde ett snabbt smaktest.

Tycker 3X Lök var god men den kändes inte så innovativ, det var en härligt söt löksmak. Kan ha lite problem med lök, det ger mig en otroligt irriterande eftersmak som sitter i otroligt länge.

Jalapeno Yoghurt var en otroligt len smak, smakerna var väldigt försiktiga. Jag kände en len och fin hetta som eftersmak, gurksmaken kände jag inte på första chipset som jag tog men på nästa kände jag en väldigt subtil smak av gurka. Ett riktigt gott chips, dock skulle jag gärna velat få lite mer smak!

Inga direkta innovativa mästerverk men alltid spännande att prova nya chipssmaker.

Blir att prova roasted chicken nästa gång.
Citera
2014-04-18, 14:22
Medlem
montanabananas avatar
Senaste hyfsat nya smaken jag testat var Estrellas Grill och Vitlök. Grill är min favorit och utgångspunkt vid chipsköp även om jag trillar dit på alla dessa tillfälliga kampanjsmaker och oftast blir besviken.

Grill och Vitlök smakade rätt likt vanliga grillchips. Det hade gärna fått vara lite mer tryck från vitlöken.

Jag kommer säkert att testa alla tre kockchipsen vad det lider. Affärsmännens våta dröm är vad man är. "OOOhhh chips med smak av persilja, vanilj och Vegamite, det måste vi testa, hur illa kan det vara?"
Citera
2014-04-19, 08:23
Medlem
kostymnisses avatar
Under gårdagen åts så 3xLÖK även de upp, jag tycker inte det var något speciellt alls, jag vet inte riktigt vilken annan smak det kan likställas vid men jag ser liksom ingen anledning till att köpa dessa igen.

Det blir helt enkelt som vanligt att alla dessa "nya" smaker smakar som redan befintliga smaker, visst kan man tycka att jag motsäger mig själv iom att jag ovan nämner att 3xLÖK är svårdefinierbara i frågan om vilka chips de liknar men de liknar ju mestadels sourcream&onion om man skall finna en befintlig smak. Jag måste för bövelen lära mig att dessa nya smaker inte är någon idé att köpa!
Enda anledningen är ju att de brukar gå för billigare pris än andra sorter iom kampanjer men så fattig är man ju inte direkt att man inte kan lägga en femma-tia mer för en beprövad smak istället.

Sedan undrar man ju vad kockarna fick för att synas på påsarna med...
Citera
2014-04-19, 14:38
Medlem
trickydicks avatar
Jalapeno yougurt var en positiv överraskning. Riktigt god…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in