2014-09-01, 11:08
Medlem
Jo, den fördelen var ju verkligen uppenbar när vi vann mot ÖSK och sen går AIK och blir förnedrade av dem matchen efteråt: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article19457334.ab

Pinsamt gnäll.
Citera
2014-09-01, 11:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Jo, den fördelen var ju verkligen uppenbar när vi vann mot ÖSK och sen går AIK och blir förnedrade av dem matchen efteråt: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article19457334.ab

Pinsamt gnäll.

AIK börjar påminna om vad Robert Perlskog sa om damlandslaget. Fokuserar för mycket på fel faktorer och inte på sig själva.
Citera
2014-09-01, 12:07
Medlem
Även om jag inte uppskattar mediala utspel är det dock jävligt märkligt att så många matcher ligger som de gör, jag menar 18 omgångar av 30 så möter ni laget som vi mött matchen innan, aldrig varit med om det tidigare.

Sen är det upp till var och en att bedöma huruvida det påverkar eller inte. Vet att det snackades om detta bland våra supportrar (var det till och med i den här tråden?) redan första omgången av AS.
Citera
2014-09-01, 12:12
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Även om jag inte uppskattar mediala utspel är det dock jävligt märkligt att så många matcher ligger som de gör, jag menar 18 omgångar av 30 så möter ni laget som vi mött matchen innan, aldrig varit med om det tidigare.

Sen är det upp till var och en att bedöma huruvida det påverkar eller inte. Vet att det snackades om detta bland våra supportrar (var det till och med i den här tråden?) redan första omgången av AS.

Det påverkar inte ett piss. Det som påverkar är dock att ni inte kan lära er vinna redan i början av allsvenskan, och att ni blir manglade av lag som Falkenberg och Örebro.
Förlorarmentaliteten genomsyrar verkligen hela föreningen aik. Jävla gnäll och bortförklaringar.
Citera
2014-09-01, 12:43
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Det påverkar inte ett piss. Det som påverkar är dock att ni inte kan lära er vinna redan i början av allsvenskan, och att ni blir manglade av lag som Falkenberg och Örebro.
Förlorarmentaliteten genomsyrar verkligen hela föreningen AIK. Jävla gnäll och bortförklaringar.
Förlorarmentalitet är nog det mest missbrukade ordet härinne. Intressant dock att du är så insatt i vår förening.

Och jag tror visst det påverkar. Därmed inte sagt att det alltid är positivt eller negativt.
Citera
2014-09-01, 13:15
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Förlorarmentaliteten genomsyrar verkligen hela föreningen aik. Jävla gnäll och bortförklaringar.

Såja, andas lite.

Vill minnas att det var liknande snack i supporterleden 2005 i Superettan, att typ Trelleborg (?) mötte våra lag efter oss varje omgång.

Klart SvFF:s lilla kelgris ska ha räkmacka, den bjuder vi på.
Citera
2014-09-01, 13:27
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Man märker verkligen att ni rider på vågen av CL just nu, och det kan man ju unna er. Det ska dock bli kul när ni landar på jorden igen. Högmod går före fall.
Citera
2014-09-01, 13:39
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Detta gällde Kalmar och Öster säsongen 2013, big deal? NEJ!. Tror att det är rätt vanligt i allsvenskan egentligen men att ingen AIKare lagt märke till det eftersom det inte hänt just AIK på de senaste säsongerna. Känns verkligen inget att tjaffsa om. Men AIK är ju ett speciellt lag och har väldigt speciella högljudda fans om man säger så.
Fokusera på fotbollen istället för administrativa detaljer.
Citera
2014-09-01, 13:41
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Detta gällde Kalmar och Öster säsongen 2013, big deal? NEJ!. Tror att det är rätt vanligt i allsvenskan egentligen men att ingen AIKare lagt märke till det eftersom det inte hänt just AIK på de senaste säsongerna. Känns verkligen inget att tjaffsa om. Men AIK är ju ett speciellt lag och har väldigt speciella högljudda fans om man säger så.
Fokusera på fotbollen istället för administrativa detaljer.
just det ja, det var den säsongen där ni slogs om segern i Allsvenskan?
Men Kalmar är ju ett speciellt lag med få fans om man säger så.
Citera
2014-09-01, 14:02
Medlem
svulles avatar
Ja, givetvis komiskt att Malmö-anhängare ska slåss med näbbar och klor för att prata bort allting som faktiskt skulle kunna bedömas som fördel. Istället är det förlorarmentalitet från "aik". Bara bortförklaringar, samtidigt som rövhåret Rosenberg gråter ut i media om hur förskräckligt plasten på Tele2 är. Malmö befäster positionen som det i särklass vidrigaste laget, och nu även supportrar. Vill nästan gå så långt att säga att ärkefienden är mer sympatiska både på plan och läktare.

Som redan sagt, det är lätt att vara malliga och fäktas mot alla meningsmotståndare när man rider på en våg. Vi får väl se om man kommer ned på jorden sinom tid.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
AIK börjar påminna om vad Robert Perlskog sa om damlandslaget. Fokuserar för mycket på fel faktorer och inte på sig själva.

Hade det varit ombytta roller så hade det inte kommit kommentarer från Malmölägret, eller hur? Fast det kanske är en egenhet bara AIK håller på med. Jag tycker du är en av de absolut bästa skribenterna på forat just för att du nästan alltid är saklig och nyanserad. Synd att du nu sållar dig till intelligenspöbeln och även du ska tramsa.
Senast redigerad av svulle 2014-09-01 kl. 14:09.
Citera
2014-09-01, 14:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Ja, givetvis komiskt att Malmö-anhängare ska slåss med näbbar och klor för att prata bort allting som faktiskt skulle kunna bedömas som fördel. Istället är det förlorarmentalitet från "aik". Bara bortförklaringar, samtidigt som rövhåret Rosenberg gråter ut i media om hur förskräckligt plasten på Tele2 är. Malmö befäster positionen som det i särklass vidrigaste laget, och nu även supportrar. Vill nästan gå så långt att säga att ärkefienden är mer sympatiska både på plan och läktare.

Som redan sagt, det är lätt att vara malliga och fäktas mot alla meningsmotståndare när man rider på en våg. Vi får väl se om man kommer ned på jorden sinom tid.

Jag har alltid varit motståndare till och intalar mig själv ofta att jag inte ska skylla på utomstående faktorer. Jag lägger aldrig skulden på underlaget, domaren, vädret, spelschemat osv. Jag tycker det Rosenberg sa var helt fel inställning till matchen. Jag tycker man ska fokusera på sin egna insats och vad man själv kan göra bättre.

Jag brukar ofta återvända till det Stefan Schwarz sa inför åttondelen VM 1994 på frågan om hur de skulle hantera värmen, ungefär: "Vi har inte kommit hit för att känna hur varmt det är."
Citera
2014-09-01, 14:12
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har alltid varit motståndare till och intalar mig själv ofta att jag inte ska skylla på utomstående faktorer. Jag lägger aldrig skulden på underlaget, domaren, vädret, spelschemat osv. Jag tycker det Rosenberg sa var helt fel inställning till matchen. Jag tycker man ska fokusera på sin egna insats och vad man själv kan göra bättre.

Jag brukar ofta återvända till det Stefan Schwarz sa inför åttondelen VM 1994 på frågan om hur de skulle hantera värmen, ungefär: "Vi har inte kommit hit för att känna hur varmt det är."

Vilket är helt rätt inställning. Det jag citerade dig ovan rör att du, och övriga, försöker tillskriva gnället till AIK, som att det bara är vi som har saker att anmärka på. Det är givetvis fel. Malmö hade gnällt i samma situation. Så länge man inte leder serien och allt är frid och fröjd så finns det alltid att gnälla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in