Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Jag har varit packad i 5 dar.. SJUKT.... 3 andraplatser?
Tredje andraplatsen sen bajen åkte ned är på gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Hur spelarna, klubben och supportrarna resonerar och funderar går nog väldigt mycket hand i hand. Hur supportrarnas mentalitet och inställning är inför olika matcher har nog stor betydelse tror jag. Ni jublar åt att MFF tappar poäng mot Häcken innan ni själva har gjort jobbet. Jag tror det är fel inställning. Då har ni redan räknat hem segern. Ni hade/har redan det inställt på att MFF hemma kommer att bli en direkt avgörande match utan att tänka på att jobbet fram dit måste också göras.
Då borde Djurgården åkt ut förra året.
Och att man jublar när den enda konkurrenten uppåt tappar poäng är normalt. Men de kommer snart till en gräns då det inte spelar nån roll.. Hoppet är inte dött men ligger i en sån djup koma att man snart drar ur sladden..
Lite annan fakta: Säsongen 2009 sluta vi på 61 poäng:
18 vinster.
7 oavgjorda.
5 förluster.
Nu är vi uppe i:
13 vinster.
5 oavgjorda.
5 förluster.
Förutsatt att Malmö kommer upp i den nivån vilket ser högst troligt ut får vi enbart kryssa två eller förlora en och vinna resten av säsongens matcher. Chanserna är inte stora så om inget jäkligt märkligt händer säger jag detta efter omgång
23: Hatten av Malmö!
Känner jag AIK rätt kommer vi vinna mot Halmstad och eventuellt mot Mjällby för att få upp en slags hyp men sen falla pladask till supportrarnas ilska mot tränarstaben..
Nog för att det inte är dåligt att komma tvåa och nog fan är det underhållande att va med i racet varje år men att hamna näst högst på prispallen är inget man firar..