2014-09-15, 15:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Kunde man fullständigt spela ut Elfsborg (även före utvisningen) så ska man väl förhoppningsvis kunna slå AIK.
Kunde man bli helt körda i röven av Halmstad ska väl förhoppningsvis AIK kunna slå Helsingborg
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Sauli Väisänen vs. David Accam kan bli en kul duell. Spelar finnen, AIK:are?
Antagligen blir det Lorentzson. Minns att han skötte Accam någorlunda väl i hemmamötet men drog på sig ett gult kort inför halvtid så Alm bytte Lorentzson- Pavey vilket jag trodde skulle göra dilemmat värre men nej, förvisso gjorde Accam mål men de var tack vare Stamatopoulos.

Bahoui är ju som bekant skadad i ljumsken och de är en illa vald timing, Sam Lundholm och Ofori bettar jag spelar som yttrar men hur det går i matchen vågar jag fan inte uttala mig om.. 50/50 indeed.. Men eftersom Malmö tappa och vi har världens läge att bygga en hyp inför HBK betyder det traditionsenligt att vi förlorar..

EDIT: Glenn Nyberg är väl inte äldre än 25-26? Hur vanligt är det att man ser så unga domare?
Senast redigerad av ZlatanMania 2014-09-15 kl. 15:44.
Citera
2014-09-15, 15:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kunde man bli helt körda i röven av Halmstad ska väl förhoppningsvis AIK kunna slå Helsingborg

Antagligen blir det Lorentzson. Minns att han skötte Accam någorlunda väl i hemmamötet men drog på sig ett gult kort inför halvtid så Alm bytte Lorentzson- Pavey vilket jag trodde skulle göra dilemmat värre men nej, förvisso gjorde Accam mål men de var tack vare Stamatopoulos.

Bahoui är ju som bekant skadad i ljumsken och de är en illa vald timing, Sam Lundholm och Ofori bettar jag spelar som yttrar men hur det går i matchen vågar jag fan inte uttala mig om.. 50/50 indeed.. Men eftersom Malmö tappa och vi har världens läge att bygga en hyp inför HBK betyder det traditionsenligt att vi förlorar..

EDIT: Glenn Nyberg är väl inte äldre än 25-26? Hur vanligt är det att man ser så unga domare?
http://www.sportmagasinetdalarna.se/domarpipan-har-gatt-i-arv-hos-familjen-nyberg-i-sater/

Han har domarsysslan med bröstmjölken både pappa och farfar har dömt.
Citera
2014-09-15, 16:21
Medlem
Citat:

Den bästa matchen var när Helsingborg flyttade över Acam på Nisses kant för att han är så "långsam". Nisse svarade med att fälla Accam 3 gånger matchens för 15 minuter och sedan gjorde Accam inte mycket rätt den matchen.
Citera
2014-09-15, 17:51
Medlem
mishimas avatar
Skönt att detta är klart nu.
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/sista-omgangen-flyttas---allsvenskan-byter-speldag-med-superettan/
Citera
2014-09-15, 19:58
Avslutad
Citat:
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/sista-omgangen-flyttas---allsvenskan-byter-speldag-med-superettan/
Ja, löjligt att det skulle ta så lång tid. Än mer pinsamt att SvFF frågade UEFA om man kunde flytta MFF-Atlético. Nåväl, skönt att det är klart.
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Underbart med poäng mot spöklaget Häcken! Nu kommer AIK förlora i vanlig ordning, som alltid när de har chans att knappa in.
Citera
2014-09-15, 20:07
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Inte nog med att förbundet är usla på att planera, de tycks ha väldigt omständliga beslutsvägar. Stelbent är bara förnamnet.
Citera
2014-09-15, 21:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Underbart med poäng mot spöklaget Häcken! Nu kommer AIK förlora i vanlig ordning, som alltid när de har chans att knappa in.
Det är AIK`s signum. Ger mig fan på att vi torskar hemma mot er om vi har chans på serieledning annars blir det 3-0 och en "jaha"-känsla

Att först bli krossade under en tjugominutersperiod för att sedan komma upp i en rätt bra press där Kennedy reducerar och flera jättelägen skapas bidrar bara till frustrationen man känner nu.. Bara sen Bajen åkte ner kommer vi säkert ha lika många andraplaceringar som guld sen andra världskriget..

AIK= Den eviga tvåan!

Ridå! Nu gör jag nåt vettigare och återkommer lugnare..
Citera
2014-09-15, 21:03
Medlem
Tack för vinsten i dag och tack för den kommande förlusten på söndag, HIF.
Citera
2014-09-15, 21:10
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Inte nog med att förbundet är usla på att planera, de tycks ha väldigt omständliga beslutsvägar. Stelbent är bara förnamnet.

De ska inte behöva sätta sig i en sådan här situation. När man spikade höstomgångarna så har man datumen för Europaspelet. Då vet man att det inte är Europa League-matcher på torsdagen innan men CL-matcher på tisdagen efter. Är de så dumma att de utgår från att ett svenskt lag kvalar ändå inte in?

Citat:
Det är AIK`s signum. Ger mig fan på att vi torskar hemma mot er om vi har chans på serieledning annars blir det 3-0 och en "jaha"-känsla

Att först bli krossade under en tjugominutersperiod för att sedan komma upp i en rätt bra press där Kennedy reducerar och flera jättelägen skapas bidrar bara till frustrationen man känner nu.. Bara sen Bajen åkte ner kommer vi säkert ha lika många andraplaceringar som guld sen andra världskriget..

AIK= Den eviga tvåan!

Det känns som AIK mest tänker på MFF-matchen och missar att lägga fokus på andra matcher som man måste vinna. Verkar vara så även från er supportrar. Ni har redan börjat snacka om den matchen. Det var likadant 2012 när ni pratade om slutmatchen på Råsunda flera månader långt innan. Det var mer fokus på att vinna den matchen än att ta så många poäng som möjligt.
Senast redigerad av mishima 2014-09-15 kl. 21:14.
Citera
2014-09-15, 21:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:

AIK= Den eviga tvåan!

Hur många guld har ni haft sen andra världskriget, 2? Så direkt vanligt låter det inte som.
Citera
2014-09-15, 21:39
Medlem
nygards avatar
http://media.shootitlive.com/MtUzLhpfBChfUgdmz4da7AY2gEh/600.jpg?project_id=aftonbladet/2836

Perfekt tajmad bild. SvMFF<3
Citera
2014-09-15, 21:42
Medlem
nomadics avatar
Ruggig klasskillnad på Behrn idag, så jävla skönt att kunna säga det! Snacka om att firma Gerzic-RÅP ägde mittfältet totalt idag. Sobralense fullständigt briljant på det också, snacka om att den gubben har boll i sig. Hade han bara haft snabbheten så hade han givetvis lämnat vårt land för större äventyr för många år sedan.

Även om vi egentligen kanske inte skapade överdrivet mycket öppna lägen så torde jag ändå säga att detta var en av årets bästa insatser sett till samtliga 90 minuter.

Nej nu ska väl fan kontraktet vara säkrat iaf! Åtta pinnar ned till kvalplats, en drös lag däremellan samt ett spel som lovar gott.

Som grädde på moset fick snorungen Jonathan Ring linka av planen i andra halvlek efter att ha varit osynlig matchen igenom med undantag för de gånger som Hagge körde över honom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in