2014-07-28, 22:10
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Hur såg Thorvaldsson ut då?

Varför skulle det vara skamligt? Ett kryss mot Häcken borta hade nog många lag i Sverige gladeligen tagit på förhand.

Tror han menar att det hade varit att "sno" poäng utan att förtjäna det. Att Dif inte var värda ett kryss.

Annars beskrivs AIK:s insats ikväll bäst som stabil, som tidigare konstaterat. Moros skott var galet. Lundholm imponerar inte.
Citera
2014-07-28, 22:30
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Tror han menar att det hade varit att "sno" poäng utan att förtjäna det. Att Dif inte var värda ett kryss.

Annars beskrivs AIK:s insats ikväll bäst som stabil, som tidigare konstaterat. Moros skott var galet. Lundholm imponerar inte.

Har själv ingen koll, men enligt Transfermarkt har han kontrakt över nästa säsong också. Låna ut han nu till ett Superettan-lag där han får spela känns ju som rimligt. han tillför absolut ingenting till vår trupp i dagsläget. Sen kan han få testa lite nästa år, kanske kan han då vara till gagn.

-

Jag frågade om Eliasson tidigare, men ingen gav gehör, så jag provar igen. Vet någon vad det är som försegår? Han är utanför matchtruppen i tid och o tid och är helt under isen när han spelar. Han började ju säsongen helt okej med fina aktioner, för att sedan tappa allting. Har det hänt något privat? Svårt att acklimatisera sig i storstaden? Otroligt synd, då jag hade skyhöga förväntningar på honom..
Citera
2014-07-28, 22:42
Medlem
Asså, är det inte märkligt att i stort sett alla tränare klagar på domarna efter en förlust? Trodde Pelle olsson var en gentleman men nejdå
Citera
2014-07-28, 22:45
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag frågade om Eliasson tidigare, men ingen gav gehör, så jag provar igen. Vet någon vad det är som försegår? Han är utanför matchtruppen i tid och o tid och är helt under isen när han spelar. Han började ju säsongen helt okej med fina aktioner, för att sedan tappa allting. Har det hänt något privat? Svårt att acklimatisera sig i storstaden? Otroligt synd, då jag hade skyhöga förväntningar på honom..

Han är 17-18 år och kommer till Stockholm för första gången. Just nu är han inte tillräckligt bra, annars hade han varit med. Men de finns ju flera spelare som är äldre och spelar mindre än honom. Tror att nästa säsong kan han få mer speltid. Dessutom har ju Ebenzer Ofori imponerat stort på senare tid.
Citera
2014-07-28, 22:49
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Han är 17-18 år och kommer till Stockholm för första gången. Just nu är han inte tillräckligt bra, annars hade han varit med. Men de finns ju flera spelare som är äldre och spelar mindre än honom. Tror att nästa säsong kan han få mer speltid. Dessutom har ju Ebenzer Ofori imponerat stort på senare tid.

Självklart, men det ska som sagt mycket till för att han ska petas ur truppen till förmån för Lundholm. Men ja, han har stött på patrull när han spelat. Han väger väl inte mer än 55-60 kilo och är en liten pjäs, så det är ju inga som helst problem för motståndarspelarna att manövrera bort honom om de kommer in på kropp. Han faller ju som ett höstlöv i samtliga situationer.

Han skulle behöva trycka i sig mängder med mat och nöta lite på gymmet, för just nu är han en pinne. Behövs lite muskler ändå, även om man inte ska överträna.
Citera
2014-07-28, 23:29
Medlem
Villons avatar
Citat:
Självklart, men det ska som sagt mycket till för att han ska petas ur truppen till förmån för Lundholm. Men ja, han har stött på patrull när han spelat. Han väger väl inte mer än 55-60 kilo och är en liten pjäs, så det är ju inga som helst problem för motståndarspelarna att manövrera bort honom om de kommer in på kropp. Han faller ju som ett höstlöv i samtliga situationer.

Han skulle behöva trycka i sig mängder med mat och nöta lite på gymmet, för just nu är han en pinne. Behövs lite muskler ändå, även om man inte ska överträna.
Jag tror helt enkelt att han behöver tid. Från Falkenberg till Stockholm och från Superettan till Allsvenskan på samma gång är nog i de flesta fall ett jobbigt steg att ta för en tonåring. Lundholm visar visserligen ingenting av värde för närvarande, men har varit i klubben längre och nu är väl ett rimligt läge att ge honom chansen.
Citera
2014-07-29, 01:26
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Kan bero på att det var hans gamla lag Falkenberg som vi mötte. Jag förväntar mig att varenda lag vi tar emot skall varenda professionell spelare va beredda på att ta emot men så kanske inte Eliasson upplever det. Med det sagt var det jävligt bra av Alm att byta ut ett par nyckelspelare innan matchminut 70. Nog för att vi fick lite problem men då stod Carlgren i vägen och vi vann med 3-0. Summa summarum var det alltså lyckat..

Men tar vi ens 1 pinne mot Götet tackar jag och bugar. Om 3 dagar har vi match på nästan andra sidan jorden och 4 dagar efteråt möter vi Göteborg på bortaplan, det förklarar som sagt Alm`s byten ock kan visa sig värdefulla.. Oavsett vad förstår jag hans byten som kan visa sig värdefulla nu i veckan..

X i bägge matcherna vore grymt!
Citera
2014-07-29, 02:43
Avslutad
Tycker att AIK efter sommaruppehållet kommit igång på allvar spelmässigt, kombinationerna sitter finare och spelidén känns tydligare. Lyckas Alm motivera spelarna mot skitlagen också så kan det bli en spännande höst.
Citera
2014-07-29, 03:51
Medlem
Citat:
Han har förmodligen fallit ner i en depression efter Brasiliens katastrofala avslutning av VM
Citera
2014-07-29, 07:29
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Jag tror helt enkelt att han behöver tid. Från Falkenberg till Stockholm och från Superettan till Allsvenskan på samma gång är nog i de flesta fall ett jobbigt steg att ta för en tonåring. Lundholm visar visserligen ingenting av värde för närvarande, men har varit i klubben längre och nu är väl ett rimligt läge att ge honom chansen.

Ja, det är väl det mest logiska.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Men tar vi ens 1 pinne mot Götet tackar jag och bugar. Om 3 dagar har vi match på nästan andra sidan jorden och 4 dagar efteråt möter vi Göteborg på bortaplan, det förklarar som sagt Alm`s byten ock kan visa sig värdefulla.. Oavsett vad förstår jag hans byten som kan visa sig värdefulla nu i veckan..

X i bägge matcherna vore grymt!

Kryss mot Astana tar jag. Däremot tar jag inte ett kryss mot Göteborg. Vi måste vinna. Vi har satt oss i en jävligt dålig sits efter haveriet mot Falkenberg borta. Kryssar vi och Malmö vinner så är vi ånyo 8 poäng efter, där det tidigare under säsongen haglade "Avgå Alm"-krav. Ska vi visa för Malmö att vi vill slåss om guldet så måste vi vinna i Göteborg. Så enkelt är det.
Citera
2014-07-29, 09:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Kryss mot Astana tar jag. Däremot tar jag inte ett kryss mot Göteborg. Vi måste vinna. Vi har satt oss i en jävligt dålig sits efter haveriet mot Falkenberg borta. Kryssar vi och Malmö vinner så är vi ånyo 8 poäng efter, där det tidigare under säsongen haglade "Avgå Alm"-krav. Ska vi visa för Malmö att vi vill slåss om guldet så måste vi vinna i Göteborg. Så enkelt är det.
Skulle inte säga att det är vi som satt oss i en dålig sits, snarare så att Malmö satt sig i en överjävligt bra sits. Ett kryss borta mot Göteborg vore inte dåligt, men de är klart att Malmö får världens läge att rycka ytterligare..
Citera
2014-07-29, 10:21
Medlem
Laxnesss avatar
Faaan vad skönt att höstångesten börjar smyga sig på redan nu i början på Augusti, tacka ångestmatcherna mot HBK och Mjällby för det...
Kan redan nu tala om att det kommer att gå åt helvete, kan inte se hur ÖSK ska kunna vinna eller ta poäng i någon av matcherna, trubbigt anfall, försvaret bjuder ALLTID på minst ett mål..

Ja jo...Superettan har ju sin charm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in