2014-08-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Malmös snitt lär dock höjas, känns som vi har en hel del stormöten kvar på hemmaplan. AIK, HIF, Elfsborg etc. Och om det blir en tät guldstrid i höst så bör vi nog kunna tangera fjolårssnittet tillsist ändå.

Och AIK:are som gnäller på tråkfotboll
Vi spelade hemmamatchen mot AIK i våras.
Citera
2014-08-14, 13:36
Medlem
Malmös snitt lär dock höjas, känns som vi har en hel del stormöten kvar på hemmaplan. AIK, HIF, Elfsborg etc. Och om det blir en tät guldstrid i höst så bör vi nog kunna tangera fjolårssnittet tillsist ändå.

Och AIK:are som gnäller på tråkfotboll. Komiskt
Citera
2014-08-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Visst ja. Skyller på att jag var i Kina då
Citera
2014-08-14, 13:45
Medlem
svulles avatar
Citat:

Ja, beroende på om AIK får guldkänning så kan vi ju också få bra med publik mot slutet. Matchen mot Malmö lär väl i vilket fall dra rätt bra med folk.
Citera
2014-08-14, 13:58
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Vad är det för skäggväxt Rosenberg har för övrigt? Ser ju helt sjukt ut. Kan det bli en ny Kennedys flint månne? Nu har ju historian om Kennedys hårsvall en mycket mer dramaturgisk bakgrund, men nog fan finns det potential ändå.

Hur många inlägg om Rosenbergs skäggväxt har du skrivit nu? Det är ju inte direkt ovanligt att folk har risig skäggväxt.

Som heterosexuell man blev jag nästan kåt när han rev av sig tröjan. Vilken man! Ehe.

Erkänn att du gillar honom, svulle?
Citera
2014-08-14, 14:05
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Hur många inlägg om Rosenbergs skäggväxt har du skrivit nu? Det är ju inte direkt ovanligt att folk har risig skäggväxt.

Som heterosexuell man blev jag nästan kåt när han rev av sig tröjan. Vilken man! Ehe.

Skrev ett inlägg om det i en matchtråd för någon vecka sedan, men fick inget gehör.

Ja, skulle byta honom mot KKK rakt av.
Citera
2014-08-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan

Jävla bög!
Citera
2014-08-14, 14:23
Medlem
Heder till J Segui, gnaget. Skön och handlingskraftig ordförande.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article19360517.ab
Citera
2014-08-14, 14:34
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Heder till J Segui, gnaget. Skön och handlingskraftig ordförande.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article19360517.ab

Ja, om inte annat kanske media kan sluta vinkla det till att Segui tar FB i försvar och inte vill kritisera dem. Visst, han känner folk som är involverade i dessa falanger, men det betyder ju inte att han tycker dem gör rätt. Jag har också bekanta i den där svängen, men det betyder ju inte att jag tycker vad de gör är rätt. Tvärtom.
Citera
2014-08-14, 14:42
Medlem
Jag har väl några bekanta i svängen och jag står bakom deras passion.
Citera
2014-08-14, 14:48
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan

Citat:

Vad fan hände egentligen här?

(kolla tiderna för inläggen)
Citera
2014-08-14, 14:49
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Allsvenskan är väl rankade 25 i Europa eller något sånt i status. Hur 17 ska statusen höjas och locka mer publik till serien när man har tråk-lag som dif som hellre spelar en defensiv tråkfotboll än en öppen offensiv fotboll med full fart framåt? Kan man inte konkurrera sportsligt med andra ligor så borde man kunna konkurrera publikmässigt i alla fall med jämbördiga ligor men då måste man också ha en bra produkt att erbjuda och det är det verkligen inte med lag som dif. Vilken "normal" supporter vill se ett lag som hellre spelar 0-0 än vinner med 3-2? Dif borde kastas ut från serien och i stället borde mer offensivt lagda lag som Ljungskile exempelvis plockas upp.

Som sagt - helt obegripligt hur difsupportrarna kan acceptera att ha en sån tränare som förespråkar sån
defensiv tråkfotboll och inte verkar den speciellt framgångsrik heller om man ser till tabellplaceringen. Dom två lag som spelat mest offensivt är också etta och tvåa i tabellen.

Man kan ju också spela som AIK gjorde hemma mot Astana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in